Citat:
Så trevligt. Tur att Europa är redo att ta emot alla som FLYR då...
Vi välkomnar alla flyende med öppna armar, eller?
(FB) Integration och invandring
Såvida man inte har ett idylliskt sommarhus man kan dra sig till när läget blir svårt där man bor.
Har man inga medel eller möjlighet att fly till annan tillflyktsort, så får man helt enkelt skylla sig själv för att man stannar där ens enda boendemöjligheter är lokaliserade, right?
Yep, alla som hade medel flydde, de som inte hade det, fick stanna kvar.
Endast barn samt civila med noll medel att fly (fattiga) stryker med i dessa attacker. Resten flyr till Europa.
Din poäng? Kill the Poor to Save the Rich?
Vi välkomnar alla flyende med öppna armar, eller?
(FB) Integration och invandring
Såvida man inte har ett idylliskt sommarhus man kan dra sig till när läget blir svårt där man bor.
Har man inga medel eller möjlighet att fly till annan tillflyktsort, så får man helt enkelt skylla sig själv för att man stannar där ens enda boendemöjligheter är lokaliserade, right?
Yep, alla som hade medel flydde, de som inte hade det, fick stanna kvar.
Endast barn samt civila med noll medel att fly (fattiga) stryker med i dessa attacker. Resten flyr till Europa.
Din poäng? Kill the Poor to Save the Rich?
Haha, tack! Du påminde mig just varför jag knappt besöker Flashback längre. Det är ingen idé att diskutera med folk som dig, det leder aldrig någon vart. Snälla, sluta håll på att feta din text. Det du skriver är inte viktigt och du belyser inga 'poäng'.
Det verkar förövrigt som att du började att följa den här konflikten för några dagar sedan. Du är inte speciellt påläst. Du har garanterat inte sett eller läst om hur det ser ut i byarna som ligger vid frontlinjen. Så min poäng med mina inlägg är att försöka upplysa dig, det är dock som att prata med en vägg. Om man lyssnar på dig låter det som att byarna kring frontlinjen kryllar av folk och att barn leker överallt. Kan upplysa dig om att när lokalbefolkningen får reda på att en offensiv är på gång blir byarna så gott som folktomma. För övrigt så har frontlinjerna varit ganska intakta under den senaste tiden, så folk har haft god tid på sig att röra på sig.
Det finns massor av videos/bilder från SAAs offensiver i södra Aleppo, sydöstra Aleppo, norra Latakia och norra Hama. Vissa av byarna togs över på endast någon timma, men trots det är det inget folk kvar in byn. Finns lika mycket filmer på rebellernas "kontrings-offensiver". Byarna är alltid folktomma.
Du säger att folk inte har pengar att fly. Givetvis finns det människor som är extremt fattiga, men alla har i alla fall ben. Om man får nys om att en offensiv är på gång, då är det bara att börja att gå. Det är även detta folk gör - om man nu inte har en motorcykel, bil eller lastbil.
Så med andra ord, risken att någon civil dog av dessa clusterbomber som du länkade till är i princip lika med noll.