Citat:
Ursprungligen postat av
Quietdrive
Jag gick inte vidare. Endast en (1) lycklig jävel gick vidare efter de första datorbaserade testerna i torsdags. Krävs det att man är raketforskare för att köra tåg, så varsågod. Får väl se om man söker en gång till. Just nu känner man sig bara smått efterbliven.
Jag klarade tyvärr inte heller kraven. Vi var fyra som gjorde testen och två gick vidare. Känner mig rätt nere, jag med. Hade (klantigt nog) ställt in huvudet en bit på att gå vidare vilket gjorde att det blev ett jäkligt jobbigt besked att få.
Jag misstänker att det var det spatiala som gick snett. Plåtfigurerna och de där utvikningsfigurerna där man skulle välja rätt siffra. Resten kändes bra (synonymer, talserier, bilder och fetstilta siffror).
Citat:
Ursprungligen postat av
Fridfullt
Då var "psykologidagen" avklarad och det gick som på räls.
Måste säga att vissa av testerna, t.ex. simultanförmågetestet och testet där man med hjälp av två rattar skulle styra en prick på datorskärmen genom en bana, var riktigt roliga!
Det svåra med koncentrationsförmågetestet, där man under 33 minuter skulle fokusera på en vit prick som förflyttade sig i en cirkel, tyckte jag låg i att urskilja om pricken verkligen gjorde ett "dubbelhopp" eller ej. Det hade varit mycket tydligare om det fanns punkter eller liknande utmarkerade.
Nåväl, nu känns det som att jag i stort sett är garanterad en plats på utbildningen, förutsatt att läkarundersökning går väl och att det inte är för många som klarar testerna så att det blir konkurrens om platserna.
Fler som nyligen gjort "psykologitesterna" och vill dela med sig av erfarenheterna?
Kul att det går bra för dig! Hoppas det går fortsatt bra med läkaren.