2015-12-03, 22:03
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Inte tänkt på det, bara att det är ny layout efter flera år med den gamla.
Sedan är det förbannade spelreklamen fruktansvärt påfrestande.

All spelreklam gör kanske att reklamen känns längre.

Apropå Eurosport så diskuterade vi om Eurosport är på väg att bli en fotbollskanal. Dom sänder brasiliansk fotboll också.

Sände inte Eurosport Öppna franska i tennis tidigare? Det gör dom inte längre.
Citera
2015-12-04, 16:21
Medlem
the-g-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
All spelreklam gör kanske att reklamen känns längre.

Apropå Eurosport så diskuterade vi om Eurosport är på väg att bli en fotbollskanal. Dom sänder brasiliansk fotboll också.

Sände inte Eurosport Öppna franska i tennis tidigare? Det gör dom inte längre.
De sände ju franska öppna i våras. Är det så att det är slut med det?
Senast redigerad av the-g-man 2015-12-04 kl. 16:34.
Citera
2015-12-06, 15:51
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-g-man
De sände ju franska öppna i våras. Är det så att det är slut med det?

Är du verkligen säker på det?

Citat:
ITV and British Eurosport will broadcast all 15 days of the 2015 French Open tennis at Roland Garros from Sunday 24 May – Sunday 7 June 2015.

Jag hittade även detta gällande 2015...

Citat:
Tennis schedule for British Eurosport and British Eurosport 2.

Jag hittade dessutom en notering på Eurosports sida att avtalet med Roland Garros upphörde i och med utgången av 2014.

Så...är du verkligen säker? Jag är nästan säker på att jag blev förvånad över att inte Eurosport (som jag haft i många år) inte visade Öppna Franska i tennis på försommaren 2015.
Citera
2015-12-06, 16:01
Medlem
the-g-mans avatar
Citat:
Är du verkligen säker på det?

Jag hittade även detta gällande 2015...

Jag hittade dessutom en notering på Eurosports sida att avtalet med Roland Garros upphörde i och med utgången av 2014.

Så...är du verkligen säker? Jag är nästan säker på att jag blev förvånad över att inte Eurosport (som jag haft i många år) inte visade Öppna Franska i tennis på försommaren 2015.

Fan, nu blir jag ju sjukt osäker :-/ Jag följer alltid Grand Slams, och vet att Wimbledon brukar vara lite knepigt. Jag såg iaf de flesta matcher från franska i år. Det kanske var så att jag streamade dem då. Minnet är riktigt bra, fast det är kort :-P
Citera
2015-12-06, 16:42
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-g-man
Fan, nu blir jag ju sjukt osäker :-/ Jag följer alltid Grand Slams, och vet att Wimbledon brukar vara lite knepigt. Jag såg iaf de flesta matcher från franska i år. Det kanske var så att jag streamade dem då. Minnet är riktigt bra, fast det är kort :-P

Ibland kan man drabbas av plötsligt hjärnstillestånd...det drabbar mig emellanåt...

Vi får lösa den där gåtan framöver. Om inte annat blir det ju aktuellt när vi kommer in i vintern 2016.
Citera
2015-12-06, 17:31
Medlem
the-g-mans avatar
Citat:
Ibland kan man drabbas av plötsligt hjärnstillestånd...det drabbar mig emellanåt...

Vi får lösa den där gåtan framöver. Om inte annat blir det ju aktuellt när vi kommer in i vintern 2016.

Härlig respons där. En annars vanlig förekommande reaktion här på FB när man blir motbevisad är ju diverse påhopp och personangrepp :-P
Citera
2015-12-07, 08:13
Medlem
pettachis avatar
Var tvungen att kolla resultatet, var väl endå ingen jätteskräll att Robertson vann.
Ska försöka se sista delen av matchen idag.
Citera
2015-12-07, 11:26
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Var tvungen att kolla resultatet, var väl endå ingen jätteskräll att Robertson vann.
Ska försöka se sista delen av matchen idag.

Om Liang Wenbo vunnit så hade det varit en närmast episk skräll. Att Liang lyckades tråckla sig vidare till final var för mig oväntat. Jag tror dock att bränsletanken tömdes tidigt i finalen för Liang. Han började lägga tid på diverse upptåg med publiken vilket fick honom att ytterligare tappa fokus.

Roligt för kinesisk snooker självklart. Mindre roligt är att ingen av spelarna i finalen, för första gången någonsin, var britt.

Frågan är om inte Robertson för tillfället är världens bäste snookerspelare.
Citera
2015-12-07, 11:27
Medlem
pettachis avatar
Får passa på att tacka alla för en trevlig matchtråd.
Trevligt med några nya i tråden, och även något gammal räv som hittade tillbaka. Saknar dock ett par stycken, hoppas fler tittar in till Masters.
Tack och en trevlig dag allihopa.
Citera
2015-12-07, 12:16
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Om Liang Wenbo vunnit så hade det varit en närmast episk skräll. Att Liang lyckades tråckla sig vidare till final var för mig oväntat. Jag tror dock att bränsletanken tömdes tidigt i finalen för Liang. Han började lägga tid på diverse upptåg med publiken vilket fick honom att ytterligare tappa fokus.

Roligt för kinesisk snooker självklart. Mindre roligt är att ingen av spelarna i finalen, för första gången någonsin, var britt.

Frågan är om inte Robertson för tillfället är världens bäste snookerspelare.
Ja Wenbo hade väldigt mycke gester för sig och visade mycke känslor. Wenbo visade känslor och publiken gillade det, Wenbo fick belöning och vissade ännu mera osv.
Ja efter Selby genomklappning är jag benägen att hålla med om Robertson. Selby ser alltid lite trött ut, men tycker han såg och verkade riktigt sliten.
Också tänkt på när inte Robertson spelar ser han fruktansvärt frånvarande ut, fast han leder matchen osv.
Citera
2015-12-07, 12:36
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ja Wenbo hade väldigt mycke gester för sig och visade mycke känslor. Wenbo visade känslor och publiken gillade det, Wenbo fick belöning och vissade ännu mera osv.
Ja efter Selby genomklappning är jag benägen att hålla med om Robertson. Selby ser alltid lite trött ut, men tycker han såg och verkade riktigt sliten.
Också tänkt på när inte Robertson spelar ser han fruktansvärt frånvarande ut, fast han leder matchen osv.

Både Selby och Robertson är riktiga proffs med förmåga att helt fokusera på uppgiften. Dom är självklart inte ensamma om det men deras mentala styrka är imponerande. Även Higgins faller in i den gruppen.

Kim brukar hävda (jag håller med honom) att skillnaden mellan spelarna 1-32 på rankingen inte handlar om teknisk spelstyrka utan om mental kapacitet samt hur man värderar en stöt och dess konsekvenser.

Vi såg t ex att Liang Wenbo vid flera tillfällen satsade på stötar som på förhand var dödsdömda.

En tävling återstår innan jul och vi kör väl den också om tiden räcker till. För övrigt så har vi Masters i januari 2016.
Citera
2015-12-07, 12:47
Medlem
Cursedyous avatar
Hur är det med den där unga killen, Trump? Lirar han fortfarande i Eurosport eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in