Citat:
Ursprungligen postat av
TilleyHat
Vem tycker ni är världens sämste regerande världsmästare genom tiderna? Jag nominerar Joe Johnson och Stuart Bingham som de i mina ögon absolut sämsta världsmästarna hittills. Jag är lite överraskad över Binghams resultat eftersom jag trodde att han skulle klara sig bra mycket bättre än vad han har gjort. Utan att ha hundraprocent koll på hans resultat så känns det som att han i stort sett har åkt i första eller andra omgången i alla turneringar efter sin VM-seger. Vad gäller Joe Johnson så vann han väl bara en enda rankingseger (VM) och ett par andra mindre proffsturneringar.
En spelare som nog kan vara med och konkurrera om titeln är Graeme Dott. Dott vann VM 2006 men var i final både innan (2004) och efteråt (2010).
Inte så dåligt när man tänker efter...
Han vann dessutom China Open 2007 samt World Series of Snooker i Berlin 2008.
Problemet för Dott var att han fick psykiska problem runt 2007. Han föll på rankingen och hans framgångar var begränsade.
Njae, Bingham är definitivt en sämre regerande mästare. Han har haft märkligt svårt att övertyga efter sin VM-seger. Sen är det självklart så att vissa världsmästare blir s k one-hit-champions.