2015-11-26, 09:02
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Ja, åldern känns lagom.

Vem tror ni tar hem UK nu då? Trump, Robertson och Selby verkar vara de tre oddsfavoriterna. Jag tror nog att det kan vara dags för antingen Smurfen eller varför inte Higgins?

Trump har prestation har varit ojämn den här säsongen. Selby är under isen. Risk för underskattning?

Robertson och Murphys form vet jag inte. Higgins har hittat tillbaka till storformen igen känns det som.

Vågar mig inte ens på en gissning. Inte när Duffy slog ut Ding.
Citera
2015-11-26, 18:06
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Trump har prestation har varit ojämn den här säsongen. Selby är under isen. Risk för underskattning?

Robertson och Murphys form vet jag inte. Higgins har hittat tillbaka till storformen igen känns det som.

Vågar mig inte ens på en gissning. Inte när Duffy slog ut Ding.

Higgins verkar vara den enda av storspelarna som är i form. Jag blir inte förvånad om vi får uppleva en överraskning. Det finns en lätt tendens till favoritfall i dom senaste turneringarna.
Citera
2015-11-27, 18:47
Medlem
Moltas666s avatar
Några resultat så här långt.

Ding Junhui 2-6 Adam Duffy

Matthew Stevens 5-6 Chris Wakelin

Mark King 5-6 Ross Muir

Steven Maguire lyckades få 6-5 mot trotjänaren Jimmy White.

Michael White åkte lite oväntat dit mot Sidney Wilson med 5-6.
Citera
2015-11-27, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666

Mark King 5-6 Ross Muir

Hade lite koll på liveresultaten igår kväll. Jimmy ledde med 3-1 mot Maguire ett tag tror jag. Bra sammanfattning av intressanta resultat!
Citera
2015-11-28, 10:44
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:

Mark King 5-6 Ross Muir

Snart dags för turneringstråd? Tackar också sammanfattningen. Synd att Stevens åkte. Höll på honom när han spelade VM-final mot Murphy och jag retade mig gallfeber på hans dillande om gud.

Har verkligen svårt för religiösa uttryck. Lägga sig och be på marken m.m. Nej tack. Om det nu finns en gud så straffar han en som Alister Carter otillbörligt. Killen har fan Crohns sjukdom och haft cancer två gånger. Lider med honom trots att han kan ha lite tråkig attityd i spelet med höga suckar och muttrande. Det gör iofs Michael Holt men han är ju så jäkla nervös så han kan inte hjälpa det.
Citera
2015-11-28, 11:09
Medlem
pettachis avatar
Väldigt mycke sport idag, tyvärr får snooker stå åt sidan. Tittade på min guide bara snooker på Esp 2 idag 14:00-15:30 och sedan 23:15-01:15 vilket den senare tiden jag planerar att ligga i sängen då.

Tur för mig att vi inte tippade, jag hade inte haft många rätt hittills.
Citera
2015-11-28, 11:27
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Snart dags för turneringstråd?

(FB) Snooker: UK Championship 24 november - 6 december i Barbican Centre, York

Citera
2015-11-28, 20:12
Medlem
Moltas666s avatar
http://www.eurosport.com/snooker/

http://www.eurosport.com/snooker/o-sullivan-i-no-longer-want-to-be-the-top-man-in-snooker_sto4993225/story.shtml

Lite nyheter från snookervärlden!
Citera
2015-11-30, 18:07
Medlem
TilleyHats avatar
Vem tycker ni är världens sämste regerande världsmästare genom tiderna? Jag nominerar Joe Johnson och Stuart Bingham som de i mina ögon absolut sämsta världsmästarna hittills. Jag är lite överraskad över Binghams resultat eftersom jag trodde att han skulle klara sig bra mycket bättre än vad han har gjort. Utan att ha hundraprocent koll på hans resultat så känns det som att han i stort sett har åkt i första eller andra omgången i alla turneringar efter sin VM-seger. Vad gäller Joe Johnson så vann han väl bara en enda rankingseger (VM) och ett par andra mindre proffsturneringar.
Citera
2015-11-30, 19:15
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Vem tycker ni är världens sämste regerande världsmästare genom tiderna? Jag nominerar Joe Johnson och Stuart Bingham som de i mina ögon absolut sämsta världsmästarna hittills. Jag är lite överraskad över Binghams resultat eftersom jag trodde att han skulle klara sig bra mycket bättre än vad han har gjort. Utan att ha hundraprocent koll på hans resultat så känns det som att han i stort sett har åkt i första eller andra omgången i alla turneringar efter sin VM-seger. Vad gäller Joe Johnson så vann han väl bara en enda rankingseger (VM) och ett par andra mindre proffsturneringar.

En spelare som nog kan vara med och konkurrera om titeln är Graeme Dott. Dott vann VM 2006 men var i final både innan (2004) och efteråt (2010).

Inte så dåligt när man tänker efter...

Han vann dessutom China Open 2007 samt World Series of Snooker i Berlin 2008.

Problemet för Dott var att han fick psykiska problem runt 2007. Han föll på rankingen och hans framgångar var begränsade.

Njae, Bingham är definitivt en sämre regerande mästare. Han har haft märkligt svårt att övertyga efter sin VM-seger. Sen är det självklart så att vissa världsmästare blir s k one-hit-champions.
Citera
2015-12-03, 21:30
Medlem
Moltas666s avatar
Är det bara jag som tycker att Eurosports reklampauser blir fler och längre?
Citera
2015-12-03, 21:49
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Är det bara jag som tycker att Eurosports reklampauser blir fler och längre?
Inte tänkt på det, bara att det är ny layout efter flera år med den gamla.
Sedan är det förbannade spelreklamen fruktansvärt påfrestande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in