2015-12-07, 00:36
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
Från vem kommer denna information?=
Scientologikyrkans egna skvallertidskrift ”Freedom” skriver så här på freedommag.org:
”Gibney chose to shun 25 of them who traveled to New York expressly to see him.”

Gibney sa då så här, via en intervju i USA Today:
”Gibney says he has not seen any church objections to the film that he considers legitimate and that he repeatedly sought interviews with "key people" connected to the church but was not given the opportunity to speak to them. He rejected the church's offer of the 25 interview subjects.
"Very late in the game, long after I was trying to get interviews with the people who were directly relevant to my story, they said, 'We're sending 25' – unidentified – 'people to meet with you.' Their purpose was not to elucidate the sections of the story I was interested in (but) simply to smear the individuals who are in the film. Indeed, many of those people who were sent have subsequently threatened some of the people in the film," he says. "That struck me as a kind of phony gesture."”
(http://www.usatoday.com/story/life/tv/2015/03/29/director-alex-gibney-rejects-scientology-objections-to-going-clear/70608326/)
Citat:
Engagerade du dig i den svenska rörelsen av scientologerna eller var du mer i framkant och rörde dig i utländska kretsar?
Jag jobbade tre år i Sverige innan jag åkte till det internationella högkvarteret, där jag stannade 5 år.
Citera
2015-12-07, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Scientologikyrkans egna skvallertidskrift ”Freedom” skriver så här på freedommag.org:
”Gibney chose to shun 25 of them who traveled to New York expressly to see him.”

Gibney sa då så här, via en intervju i USA Today:
”Gibney says he has not seen any church objections to the film that he considers legitimate and that he repeatedly sought interviews with "key people" connected to the church but was not given the opportunity to speak to them. He rejected the church's offer of the 25 interview subjects.
"Very late in the game, long after I was trying to get interviews with the people who were directly relevant to my story, they said, 'We're sending 25' – unidentified – 'people to meet with you.' Their purpose was not to elucidate the sections of the story I was interested in (but) simply to smear the individuals who are in the film. Indeed, many of those people who were sent have subsequently threatened some of the people in the film," he says. "That struck me as a kind of phony gesture."”
(http://www.usatoday.com/story/life/tv/2015/03/29/director-alex-gibney-rejects-scientology-objections-to-going-clear/70608326/)

Jag jobbade tre år i Sverige innan jag åkte till det internationella högkvarteret, där jag stannade 5 år.

Imponerande av dig att ändå ägna 5 år av din tid för att få planeten clear. Har du varit på Freewinds? Har du rivit asbest? Har du skitat ner händerna för det högre målet?

Lumpet av dig att lämna tjänsten men du försökte iaf.

Edit:

"Jag började 1988, men även om jag inte officiellt har sagt upp mitt medlemskap så ser jag mig inte som medlem längre. Jag har inte gjort något inom scientologin på flera år nu, men skulle jag göra det så skulle det bli utanför kyrkan, helt självklart."

Detta är inte bra! Jag antar att det har blivit repressalier efter 2011?
Senast redigerad av DavidMiscavige 2015-12-07 kl. 01:32.
Citera
2015-12-07, 01:33
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Har du varit på Freewinds?

Ja.

Citat:
Har du rivit asbest? Har du skitat ner händerna för det högre målet?

Ja, men inte på Freewinds.

Citat:
Lumpet av dig att lämna tjänsten men du försökte iaf.

Och vad har du gjort?
Citera
2015-12-07, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ja.

Ja, men inte på Freewinds.

Och vad har du gjort?

Det är ändå inte farligt, det är glasull som är farligt, Hubbard skrev inget om asbest.

Vad jag har gjort för kyrkan kan inte uttryckas i ord. Därför lämnar vi det därhän.

Men oroande att du påstår att du fortfarande är medlem fast att du sitter här på Flashback och har en sådan negativ attityd gentemot Scientologin.
Citera
2015-12-07, 03:43
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Men oroande att du påstår att du fortfarande är medlem fast att du sitter här på Flashback och har en sådan negativ attityd gentemot Scientologin.

Var har jag påstått att jag fortfarande är medlem?

Jag är heller inte helt negativ mot scientologin. Det finns saker inom scientologin som fungerar. (Varför kan någon annars bli scientolog?)
Däremot anser jag inte längre att allt inom scientologin fungerar exakt så som det står att det ska göra. Det finns gott om exempel på saker som Hubbard har sagt som är käpprätt åt skogen, men bara för det så ska man inte dra slutsatsen att inget fungerar. Det är heller inte korrekt.

Jag är däremot helt befogat klart negativ till hur Miscavige leder scientologikyrkan och gjort om den till en pengahungrig vampyr som är fast i utbytesläge 1, bara för att ta ett exempel av många.

Ett annat exempel på Miscaviges undermåliga ledarskap:
Om det nu vore sant att den nya e-metern är så mycket bättre och så viktigt för auditeringen som kyrkan påstår, varför lät Miscavige då de nya e-metrarna samla damm på ett lager under 9 år innan han lanserade dem?
Citera
2015-12-07, 04:05
Bannlyst
Citat:
Var har jag påstått att jag fortfarande är medlem?

Jag är heller inte helt negativ mot scientologin. Det finns saker inom scientologin som fungerar. (Varför kan någon annars bli scientolog?)
Däremot anser jag inte längre att allt inom scientologin fungerar exakt så som det står att det ska göra. Det finns gott om exempel på saker som Hubbard har sagt som är käpprätt åt skogen, men bara för det så ska man inte dra slutsatsen att inget fungerar. Det är heller inte korrekt.

Jag är däremot helt befogat klart negativ till hur Miscavige leder scientologikyrkan och gjort om den till en pengahungrig vampyr som är fast i utbytesläge 1, bara för att ta ett exempel av många.

Ett annat exempel på Miscaviges undermåliga ledarskap:
Om det nu vore sant att den nya e-metern är så mycket bättre och så viktigt för auditeringen som kyrkan påstår, varför lät Miscavige då de nya e-metrarna samla damm på ett lager under 9 år innan han lanserade dem?

Jag ser att du svarar sent, mycket bra attityd som scientologin har lärt dig! Alltid redo!

Man kan tänka sig att någon ansluter till scientologirörelsen för att sedan visa sitt rätta förtryckande jag. En SP så att säga.

David Miscavige kan man inte ha åsikter om, då han leder kyrkan, det är bara gilla läget.
Citera
2015-12-07, 10:33
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Man kan tänka sig att någon ansluter till scientologirörelsen för att sedan visa sitt rätta förtryckande jag. En SP så att säga.

Jo, men det är ju det som är det intressanta.
Om man utgår ifrån att teknologin fungerar så ska ju inte någon som är suppressiv kunna få vinster genom auditering (och heller inte få auditering utan att det uppstår R/S).
Om man då sedan tittar på det faktum att det finns flera som varit högt uppsatta inom kyrkan under flera år och fått massvis med auditering, men trots det tydligen visat sig vara SP så kan man bara dra slutsatsen att dessa som kyrkan alltså kallar för SP:s antingen egentligen inte är SP:s eller så fungerar teknologin inte så som det står. Det står ingenstans i teknologin att man plötsligt blir SP över en natt.

Det är däremot en slutsats som scientologer inte kan, eller inte vågar, se. Och så glömmer de att man ska titta på alla de 12 kännetecknen innan man kan anse någon vara SP (i alla fall enligt teknologin).
Citera
2015-12-10, 10:50
Medlem
Mark Gs avatar
Personer som CoS har utpekat som "suppressive persons" har dessutom bidragit till att utveckla teknologin. John McMaster (Clear #1) bidrog till att utveckla Power-processerna (Grad V och VA) på 60-talet och David Mayo spelade en avgörande roll för utvecklandet av NOTs (Nya OT V) på 70-talet.

Om Scientologikyrkans huvudsakliga slutprodukt är OTs så verkar SPs vara en oundviklig biprodukt. Det ser alltså ut som att folk i stor utsträckning blir suppressiva genom sitt samröre med CoS.
Citera
2015-12-11, 14:49
Medlem
Mark Gs avatar
Det sägs att L. Ron Hubbard själv var en tvättäkta "rockslammer".

https://www.cs.cmu.edu/~dst/Library/Shelf/roos/roos-books.html

Citat:
Ursprungligen postat av Stewart Lamont
He was, according to the term he defined himself, a truly 'Suppressive Person'.

http://www.xenu.net/archive/books/relinc/relinc.txt
Citera
2015-12-18, 15:17
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adthelad
1) Scientologi hjälper människor världen runt på många olika sätt.
2) Jag vet att den fungerar eftersom jag mår så mycket bättre nu jämfört med innan. (Fast jag mådde ganska bra innan). Jag förstår folk bättre och är nu bättre på att studera, fast jag fick alltid högsta betyget i skolan.
3) Scientologis mål är:
A civilization without insanity, without criminals and without war, where the able can prosper and honest beings can have rights, and where man is free to rise to greater heights, are the aims of Scientology.
Och det finns kunskap i Scientologi som fungerar så bra att jag tror vi kommer att lyckas.

Okej.

1.
Men när du stödjer scientologin så stödjer du också David Miscavige. Vad tycker du om hans sätt att behandla människor? Jag tänker på misshandeln, barn som skiljs från sina föräldrar osv?

2.
Du stödjer också den förföljelse av människor som lyckats hoppa av. Har du sett dokumentären där en amerikan som hoppat av själv filmar hur han dagligen utsätts för en mycket obehaglig övervakning av sitt hem?

Önskar gärna svar på dessa två punkter då jag tycker de i sig räcker för att man borde arbeta för att upplösa allt och att du som medlem aktivt stödjer detta.
Citera
2015-12-18, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Okej.

1.
Men när du stödjer scientologin så stödjer du också David Miscavige. Vad tycker du om hans sätt att behandla människor? Jag tänker på misshandeln, barn som skiljs från sina föräldrar osv?

2.
Du stödjer också den förföljelse av människor som lyckats hoppa av. Har du sett dokumentären där en amerikan som hoppat av själv filmar hur han dagligen utsätts för en mycket obehaglig övervakning av sitt hem?

Önskar gärna svar på dessa två punkter då jag tycker de i sig räcker för att man borde arbeta för att upplösa allt och att du som medlem aktivt stödjer detta.

Källa

Källa

När det gäller Mike Rinder är han en bigot, vilket är dokumenterat i en dokumentär.
Citera
2015-12-19, 04:40
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Okej.

1.

2.

Citat:
Källa

Källa

När det gäller Mike Rinder är han en bigot, vilket är dokumenterat i en dokumentär.

1.
Börja med att se den här - Fångade av scientologin:
http://www.svtplay.se/video/2930081/fangade-av-scientologin/fangade-av-scientologin-avsnitt-1

sen kan du se den här:
http://www.svtplay.se/den-enda-sanna-vagen

Det finns mycket mer om du söker på Youtube.

2.
Jag har för mig att de tar upp den förföljda stackaren i ovan länkade: Fångade av scientologin? Men det finns även en dokumentär om honom där man får följa honom och man kan se hur scientologer förföljer och trakasserar honom och hans flickvän.

En av de hemskaste förföljelser jag någonsin har sett dokumenterad. Tänk dig att flera personer trakasserar dig och din familj dygnet runt (de ordnade huset mittemot)? Hans fru som han träffade efter att han lämnat scientologin som inte borde ha någonting med det att göra trakasserades också. Jag har för mig att hela den dokumentären har visats på Svt också? Men om du söker så kanske du finner den. Den är ganska känd så kanske någon annan här kan finna den?

------
Den sista snubben du tar upp vet jag inte vad det är?

Fruktansvärt är det i alla fall som de förstör människors liv. Jag har själv sett det på nära håll. En mamma som har förlorat sin dotter till dem. Dottern förbjuds att ha kontakt med sin mamma. När mamman försökte träffa sin dotter och övertala henne så kom det direkt fram män som hotade mamman. Efter det så har de skickat hotfulla brev och spionerat utanför mammans hem. De har liksom visat att de spionerar. En ensam mamma som har fått sitt liv förstört och av rädsla givit upp chansen att få träffa sin dotter.

Detta är på inget sätt heller en unik berättelse. Gör så att du googlar på "trakasserad av scientologer" så hittar du berättelser likt den jag berättade i en aldrig sinande ström. Att detta får fortgå utan att samhället tar tag i det ordentligt fattar inte jag? Samhället måste börja ta ansvar någon gång, tycker du inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in