Citat:
Ursprungligen postat av
Babyspenat
Funderar på att sluta helt efter den dosan jag har. Dock har jag en fråga till er som har varit snusfria ett tag.
Har ni märkt några positiva effekter av slutandet? Inte bara ekonomiskt utan hur ni Mår?
Klart som fan det har blivit bättre. Det ständigt ömmande tandköttet som jag till slut inte vågade titta på är återställt, det känns inget alls där nu. Hjärtklappningarna borta.
Men framför allt det psykiska beroendet är borta, att ta med och köpa in och se till att det aldrig aldrig tar slut i en situation där man blir utan snus. För mig hade till och med de tidpunkter då jag stoppade in snus blivit tvångsmässiga bördor. Jag snusade dessutom för mycket och för ofta i jakten på kickar.
Jag bestämde inte över situationen. Det märktes framför allt när stocken närmade sig sitt slut, då kom obehaget.
Jag är så jävla glad att slippa denna karusell av "livskvalitet" som det är för många. Länge var tanken på att sluta helt otänkbar tills jag insåg att jag snusade inte för att må bra då och då, jag snusade för att slippa må dåligt jämt.
Så här är det inte för alla:-)
Men vi är alla olika.