2015-12-03, 08:55
Medlem
är inne på min andra dag
Citera
2015-12-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajam12
är inne på min andra dag
Fortsätt bara så, så har du snart kommit ur nikotinfällan. Se på den här Allen Carr videon: https://www.youtube.com/watch?v=G74vJ2etQYk (För den beroende av nikotin)

Råder delade meningar av nikotinläkemedel. Kör Cold Turkey, det ska vara en bättre metod för att sluta.
Citera
2015-12-03, 22:18
Medlem
Om några timmar har det gått 16 dagar utan nikotin. Det går ju finfint det här!
Citera
2015-12-03, 23:55
Medlem
Funderar på att sluta helt efter den dosan jag har. Dock har jag en fråga till er som har varit snusfria ett tag.

Har ni märkt några positiva effekter av slutandet? Inte bara ekonomiskt utan hur ni Mår?
Citera
2015-12-04, 08:28
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrownUpAlphabet
Om några timmar har det gått 16 dagar utan nikotin. Det går ju finfint det här!

BÄSTA! <3 Sjukt att jag just tänkte "hoppas han klarar det nu!"
Citera
2015-12-05, 08:34
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Funderar på att sluta helt efter den dosan jag har. Dock har jag en fråga till er som har varit snusfria ett tag.

Har ni märkt några positiva effekter av slutandet? Inte bara ekonomiskt utan hur ni Mår?
Klart som fan det har blivit bättre. Det ständigt ömmande tandköttet som jag till slut inte vågade titta på är återställt, det känns inget alls där nu. Hjärtklappningarna borta.
Men framför allt det psykiska beroendet är borta, att ta med och köpa in och se till att det aldrig aldrig tar slut i en situation där man blir utan snus. För mig hade till och med de tidpunkter då jag stoppade in snus blivit tvångsmässiga bördor. Jag snusade dessutom för mycket och för ofta i jakten på kickar.

Jag bestämde inte över situationen. Det märktes framför allt när stocken närmade sig sitt slut, då kom obehaget.

Jag är så jävla glad att slippa denna karusell av "livskvalitet" som det är för många. Länge var tanken på att sluta helt otänkbar tills jag insåg att jag snusade inte för att må bra då och då, jag snusade för att slippa må dåligt jämt.

Så här är det inte för alla:-)
Men vi är alla olika.
Citera
2015-12-05, 14:56
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajam12
är inne på min andra dag

Kriga på!

Beundrar alla som kan sluta - drar själv drygt 2 dosor lös om dagen. Pengar rätt ner i plurret, dessutom bör varje svensk försöka betala så lite skatt som möjligt för att försvåra folkutbytespolitiken - sorry för OT.

Någon mer än undertecknad som haft flera år av portionssnusande och sedan "återfallit" i lös? Jag har så jävla dålig karaktär att jag inte ens kan gå tillbaka till lös. Jobbet och privatlivet blir lidande. Funderar på att ta en semestervecka i vår bara för att "detoxa" mig själv tillbaks till portion.
Citera
2015-12-05, 15:01
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
- - -

Kan inte svara på "att sluta"- men när jag gick över till portion 06 blev jag lite piggare efter någon månad, mådde bättre - eller så var det bara inbillning.
Citera
2015-12-05, 17:29
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Klart som fan det har blivit bättre. Det ständigt ömmande tandköttet som jag till slut inte vågade titta på är återställt, det känns inget alls där nu. Hjärtklappningarna borta.
Men framför allt det psykiska beroendet är borta, att ta med och köpa in och se till att det aldrig aldrig tar slut i en situation där man blir utan snus. För mig hade till och med de tidpunkter då jag stoppade in snus blivit tvångsmässiga bördor. Jag snusade dessutom för mycket och för ofta i jakten på kickar.

Jag bestämde inte över situationen. Det märktes framför allt när stocken närmade sig sitt slut, då kom obehaget.

Jag är så jävla glad att slippa denna karusell av "livskvalitet" som det är för många. Länge var tanken på att sluta helt otänkbar tills jag insåg att jag snusade inte för att må bra då och då, jag snusade för att slippa må dåligt jämt.

Men vi är alla olika.

Mycket bra förklarat! Precis så var det för mig också. Nu har jag snart klarat 200 dagar.
Citera
2015-12-06, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink

Men vi är alla olika.

Tack du motivera mig för att sluta helt! Har känt det där med hjärtat också. Känns taskigt att behandla sin kropp med nikotin. Det fåniga är att man inte ens får något ut av det längre, haha. Det har blivit en bad-habit dvs.
Efter denna dosa slutar jag och det är för alltid!
Citera
2015-12-06, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
Kan inte svara på "att sluta"- men när jag gick över till portion 06 blev jag lite piggare efter någon månad, mådde bättre - eller så var det bara inbillning.
Kan ju vara att du får mindre nikotin i kroppen som leder till mindre press på kroppen, så tror faktiskt inte det är inbillning! Nikotin är ju trots allt en stimulant
Citera
2015-12-06, 16:11
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Tack du motivera mig för att sluta helt! Har känt det där med hjärtat också. Känns taskigt att behandla sin kropp med nikotin. Det fåniga är att man inte ens får något ut av det längre, haha. Det har blivit en bad-habit dvs.
Efter denna dosa slutar jag och det är för alltid!
Kör hårt! Dessa kloka insikter hjälper, men var beredd på att de kommer att blekna då nikotinmonstret i dig vaknar och anar att nåt fuffens är på gång.

Dock inte sagt att det är omöjligt att sluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in