Citat:
Ursprungligen postat av
Joliet-Jake
Det är svårt att få det bra, funkar inte med nivåskillnader riktigt tyvärr. alternativet är att lägga en grund. Men det blir ganska fult o tar upp space. Finns inga bra höga stängsel i workshopen heller. Men det kan komma en uppdatering med lite små improvements snart skulle jag tro.
Jo, det känns inte riktigt polerat, lite som att dom kom på i sista sekund att dom skulle införa settlements i spelet.
Jag gillar att bygga på mina settlements men dom får gärna göra det bättre i framtida patcher, för som du säger, det ser inte så bra ut när tex staketet börjar sväva över marken för att det är nivåskillnader.
Men jag ser fram emot den dagen då dom lägger in mer saker att bygga, staketen är ju så tråkiga och jag tycker att man bör kunna bygga "snyggare" saker om man lägger mer resurser på det, kanske man köper bättre ritningar för dyra caps.
Jag vet att det finns mods för detta, att du kan bygga typ allt i spelet, men jag vill helst inte köra med mods, det känns som fusk på något sätt, jag vill hellre arbeta för att samla på mig ritningar och sånt.
Det skulle ju kunna vara så enkelt som att dom lägger till en "builder" perk så man kan scanna objekt och föremål så man kan lägga till det i sin workshop, kanske 2-3 levlar och ju högre lvl perk ju mer avancerade saker kan man lägga till.

Tex att man ser ett riktigt snyggt staket, då springer man dit och scannar in det.
Alternativt att dom lägger till mer magazines som man kan hitta, eller missions för att söka ritningar.