2015-12-03, 18:04
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
För vapnet så scrolla ut i 3rd person och sedan tillbaka för 1st person så löser det sig direkt. För pipboy så alt-tabba ut och in i spelet bara Det buggar så när man använt steam overlay.
Tack, ska testa denna med att byta perspektiv nästa gång det händer
Citera
2015-12-03, 20:31
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PKaddict
Lugnt du är inte den enda som klarat sig undan alla buggar som folk har nämnt! hade dock lite problem med en viss sak i vault 81 men som gick att lösa efter många om och men och timmar... Inte kraschat en enda gång dock, Är lvl 40+ på 70-80 timmar lr mer..

någon annan som är sjukt besviken på att man inte kan bygga så mycket på vissa settlements? Vill ju bygga mitt drömställe med allt vad de innebär i ödemarken.. Men nä 😭

Finns ju mods för detta, kolla Nexusmods så hittar du ett sätt att bygga hur mycket du vill
Citera
2015-12-03, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Finns ju mods för detta, kolla Nexusmods så hittar du ett sätt att bygga hur mycket du vill

Ah ok, tack! Men vill inte köra med mods första gången jag spelar igenom de önskar bara de var så på originalet!
Citera
2015-12-04, 00:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PKaddict
någon annan som är sjukt besviken på att man inte kan bygga så mycket på vissa settlements? Vill ju bygga mitt drömställe med allt vad de innebär i ödemarken.. Men nä 😭
Lägg en massa vapen på marken, gå in i byggmode och ta bort vapnen och du kan bygga lite mer....repetera efter behov men gränsen finns där av en orsak, för mycket och spelet krashar.
Citera
2015-12-04, 00:46
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
overseer's guardian är mycket bra prickgevär, dubbla skott på ett skott och moddad till non-automatic med full rifle perk, survival svårighetsgraden är lätt. Vad i helvete, OP vapen. Skall definitivt inte uppdatera/patcha versionen av fallout på mitt PS4 ifall de skulle få för sig att nerfa den.

De borde nerfa den alternativt göra den svårare att få tag på. Survival blev till Easy så fort jag fick tag på den.
Citera
2015-12-04, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Lägg en massa vapen på marken, gå in i byggmode och ta bort vapnen och du kan bygga lite mer....repetera efter behov men gränsen finns där av en orsak, för mycket och spelet krashar.

Man kan ju också upprätta supply lines från sitt main settlement till dom settlements man vill bygga på, men då måste man ha lite i carisma och lägga lite poäng på Local leader och Cap collector tror jag det var, då går du bara fram till en citizen i workshop mode och trycker på Q och sen väljer du vart han ska skickas till, då får du all ditt junk och din food dit också.

Det är också bra att sätta ut såna där radiomaster så att man får mer citizens.
Citera
2015-12-04, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
De borde nerfa den alternativt göra den svårare att få tag på. Survival blev till Easy så fort jag fick tag på den.

Möjligt, därför jag har stängt av internetuppkopplingen på mitt PS4 för att jag vägrar se den patchas.
Citera
2015-12-04, 08:27
Medlem
nitecores avatar
Den här modden rekommenderas om du tycker att du har byggt ett välförsvarat settlement och behöver tryckas ner i skorna.

Än så länge är det bara batfiler som startar ett anfall med ett konsollkommando men det ska utvecklas vidare.

Testade Hard gunners. Granaterna yrde och folk dog som flugor. När dammet hade lagt sig var 2 generatorer plus min teleporter sprängda, fast jag behöver inte den längre.
Citera
2015-12-04, 15:29
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
+200 skada och 6 skott i vats...rätt op

Hitta ett double shot combat shotgun över 250dmg med rifleman perken. Det enda som står sig emot är jävla mirelurks.

Hitta även ett heavy combat rifle doubleshot som jag modda till .38 för sånna skott kan fan aldrig ta slut. 100+ dmg, 'lite' bättre än alla jävla pipe vapen.

Citat:
Ursprungligen postat av nitecore
Den här modden rekommenderas om du tycker att du har byggt ett välförsvarat settlement och behöver tryckas ner i skorna.

Än så länge är det bara batfiler som startar ett anfall med ett konsollkommando men det ska utvecklas vidare.

Testade Hard gunners. Granaterna yrde och folk dog som flugor. När dammet hade lagt sig var 2 generatorer plus min teleporter sprängda, fast jag behöver inte den längre.

Vet inte riktigt vad som är fel, av mina settlements så är det bara dom som man aldrig någonsin har orkat byggt något i som blivit attakerade. Inget annat har blivit attackerat, skulle villja ha lite fight

Finns det något bra sätt att samla aluminium? Plockar fan på mig varenda matbricka och burk jag hittar men har fan alltid slut på aluminium, har även typ 10+ scavenging stations och de enda de letar är aluminium + nuclear mtrl. (vet dock inte hur mykt de hittar). La till 100 alum. genom konsollen, känns som de har gjort fel med hur mykt aluminium som krävs?
Senast redigerad av wastaah 2015-12-04 kl. 15:53.
Citera
2015-12-04, 15:54
Medlem
Bravidas avatar
Jag har fastnat i main storyn p.g.a. en glitch. Personen som jag ska rapportera till när allt är färdigt, ger mig inte dialogen som slutför uppdraget.

Jag har testat att via konsolen återställa för att starta questet från början igen, men det fungerar inte. Har också via konsolen skrivit in kommandot som gör att uppdraget skall vara genomfört och klart, men när jag gjort det så finns ingen möjlighet att fortsätta nästa del av mainstoryn (den där jag ska till institutet).

Kan någon hjälpa mig?
Citera
2015-12-04, 16:17
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Jag har fastnat i main storyn p.g.a. en glitch. Personen som jag ska rapportera till när allt är färdigt, ger mig inte dialogen som slutför uppdraget.

Jag har testat att via konsolen återställa för att starta questet från början igen, men det fungerar inte. Har också via konsolen skrivit in kommandot som gör att uppdraget skall vara genomfört och klart, men när jag gjort det så finns ingen möjlighet att fortsätta nästa del av mainstoryn (den där jag ska till institutet).

Kan någon hjälpa mig?

Antagligen är det inte questen det är direkt fel på, utan npcn. Gå till en save innan du höll på och ändra alla quest stages. Testa sedan setessential 0 -> kill -> GÅ UR KONSOLEN SÅ HAN DÖR I SPELET -> resurrect -> setessential 1. Detta är något som fungerat i alla tidigare bethesta spel. resetai kan kanske ge något resultat.
Citera
2015-12-04, 16:45
Medlem
wastaahs avatar
Vilka 'hela' armor sets kan man upgradera?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in