2015-12-04, 17:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Man kan ju också upprätta supply lines från sitt main settlement till dom settlements man vill bygga på, men då måste man ha lite i carisma och lägga lite poäng på Local leader och Cap collector tror jag det var, då går du bara fram till en citizen i workshop mode och trycker på Q och sen väljer du vart han ska skickas till, då får du all ditt junk och din food dit också.

Det är också bra att sätta ut såna där radiomaster så att man får mer citizens.
Det jag skriver om är en bugg i spelet.
Citera
2015-12-04, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det jag skriver om är en bugg i spelet.

Jag svarade mer på han du quotade, som ville bygga sitt drömställe men kunde inte.
Senast redigerad av torteras78 2015-12-04 kl. 18:42.
Citera
2015-12-04, 19:53
Medlem
Fjantors avatar
Nyss börjar lira och ska välja Registration Form..
Hur valde ni.?
Man kan ju sätta 4 poäng på alla av dom poäng man får..
Gör jag fel då eller.?
Citera
2015-12-04, 20:45
Medlem
Bravidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Antagligen är det inte questen det är direkt fel på, utan npcn. Gå till en save innan du höll på och ändra alla quest stages. Testa sedan setessential 0 -> kill -> GÅ UR KONSOLEN SÅ HAN DÖR I SPELET -> resurrect -> setessential 1. Detta är något som fungerat i alla tidigare bethesta spel. resetai kan kanske ge något resultat.

Tack så mycket, jag ska pröva detta!

Hur vet konsolkommandot vilken NPC som den ska döda, eller behöver jag skriva in ett speciellt ID eller något?

Senast redigerad av Bravida 2015-12-04 kl. 20:49.
Citera
2015-12-04, 21:01
Medlem
Någon som vet varför alla mina melee vapens damage sjönk med 50% när jag rankade upp till big leagues rank 5?
Citera
2015-12-04, 21:18
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Tack så mycket, jag ska pröva detta!

Hur vet konsolkommandot vilken NPC som den ska döda, eller behöver jag skriva in ett speciellt ID eller något?

Bara klicka på npcn i command fönstret så får du idn tror jag, men om ingen av de där vill prata med dig kanske det är ditt quest som buggar... testa döda alla och ressa dem igen dno

Citat:
Ursprungligen postat av tangentryttaren
Någon som vet varför alla mina melee vapens damage sjönk med 50% när jag rankade upp till big leagues rank 5?

Det är något fel med rank 5 tydligen, först så sa folk att det var display bug men det är det inte.

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/2142/?
Citera
2015-12-04, 22:31
Medlem
NaCC.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Nyss börjar lira och ska välja Registration Form..
Hur valde ni.?
Man kan ju sätta 4 poäng på alla av dom poäng man får..
Gör jag fel då eller.?

Gjorde så här:

Strength: 4
Perception: 1
Endurance: 4
Charisma: 1
Intelligence: 7
Agility: 10
Luck: 1

Ingen mening med en hög charisma i början eftersom det inte finns så många speech checks eller kompanjoner att välja bland i början, bättre att uppgradera längsmed storyn. Gillar stealth, och ville få levlar snabbt, så tog hög agility och intel. Perception har egentligen inte mycket att säga till om utanför VATS, och luck gör bara spelet lättare.
Citera
2015-12-04, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Bara klicka på npcn i command fönstret så får du idn tror jag, men om ingen av de där vill prata med dig kanske det är ditt quest som buggar... testa döda alla och ressa dem igen dno

Det är något fel med rank 5 tydligen, först så sa folk att det var display bug men det är det inte.

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/2142/?

Citera
2015-12-05, 00:10
Medlem
Någon som har några bra tips när man ska stängsla in ett område, tex stängsla för mellan buskage och det alltid fattas några centimeter så att staketet blir för långt eller kort?

Jag hoppas dom fixar så att det blir enklare att dra staket och stängsel i framtida dlc, och att dom lägger till mycket mer saker som man kan bygga, mer varierande staket, möbler, hus etc.
Citera
2015-12-05, 02:51
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Någon som har några bra tips när man ska stängsla in ett område, tex stängsla för mellan buskage och det alltid fattas några centimeter så att staketet blir för långt eller kort?

Jag hoppas dom fixar så att det blir enklare att dra staket och stängsel i framtida dlc, och att dom lägger till mycket mer saker som man kan bygga, mer varierande staket, möbler, hus etc.

Det är svårt att få det bra, funkar inte med nivåskillnader riktigt tyvärr. alternativet är att lägga en grund. Men det blir ganska fult o tar upp space. Finns inga bra höga stängsel i workshopen heller. Men det kan komma en uppdatering med lite små improvements snart skulle jag tro.
Citera
2015-12-05, 08:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Slutet...
Citera
2015-12-05, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Det är svårt att få det bra, funkar inte med nivåskillnader riktigt tyvärr. alternativet är att lägga en grund. Men det blir ganska fult o tar upp space. Finns inga bra höga stängsel i workshopen heller. Men det kan komma en uppdatering med lite små improvements snart skulle jag tro.

Jo, det känns inte riktigt polerat, lite som att dom kom på i sista sekund att dom skulle införa settlements i spelet.
Jag gillar att bygga på mina settlements men dom får gärna göra det bättre i framtida patcher, för som du säger, det ser inte så bra ut när tex staketet börjar sväva över marken för att det är nivåskillnader.

Men jag ser fram emot den dagen då dom lägger in mer saker att bygga, staketen är ju så tråkiga och jag tycker att man bör kunna bygga "snyggare" saker om man lägger mer resurser på det, kanske man köper bättre ritningar för dyra caps.
Jag vet att det finns mods för detta, att du kan bygga typ allt i spelet, men jag vill helst inte köra med mods, det känns som fusk på något sätt, jag vill hellre arbeta för att samla på mig ritningar och sånt.

Det skulle ju kunna vara så enkelt som att dom lägger till en "builder" perk så man kan scanna objekt och föremål så man kan lägga till det i sin workshop, kanske 2-3 levlar och ju högre lvl perk ju mer avancerade saker kan man lägga till.
Tex att man ser ett riktigt snyggt staket, då springer man dit och scannar in det.
Alternativt att dom lägger till mer magazines som man kan hitta, eller missions för att söka ritningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in