Citat:
Eller så kan det lika gärna ta längre tid om jag är på fel sida av stan. Här i Stockholm flänger jag fram och tillbaka på Essingen.Jag tror inte riktigt att du förstår vad jag menar.
När du debiterar restid för en kund så är det väl för resa från och TILLBAKA till ditt kontor som gäller eller?
Dvs åker du direkt till en kund från en annan kund så kan du alltid debitera minst lika tid som det skulle ta att åka via ditt kontor fast det i verkligheten tar kortare tid.
När du debiterar restid för en kund så är det väl för resa från och TILLBAKA till ditt kontor som gäller eller?
Dvs åker du direkt till en kund från en annan kund så kan du alltid debitera minst lika tid som det skulle ta att åka via ditt kontor fast det i verkligheten tar kortare tid.
Citat:
Det är mer eller mindre omöjligt. I ditt exempel måste man kanske ha 10 stycken småjobb som ligger bredvid varandra. Alla dessa jobb vet man exakt vad som krävs och vad som behövs. Dessa jobb finns dock inte i verkligheten. I princip alla som jobbar på servicesidan försöker snarare lyckas få ihop 8 timmar per dag.
Citat:
Ja jag sätter en viss heder i mitt arbete jag utför. Det gör många hantverkare/tekniker, men likväl finns det många som inte bryr sig.
Läser jag ditt övriga svar så känns du som en av de ärliga få men du får nog inse att de flesta in din bransch inte är det. De flesta är "tyvärr" bittra på samhället av någon anledning och då blir det väldigt lätt överfakturering. Det är i varje fall min erfarenhet av hantverkarbranschen. Speciellt de i fåmansföretag.
Jag skulle vilja säga tvärtom. Det är större chans att hitta en vettig hantverkare/tekniker i de mindre företagen, helst enmansföretaget. Dessa personer är ofta seriösa och lever på ett gott rykte. Anlitar du det stora bolaget är det mer än chansning om du får ut en seriös person eller en tomte.