Citat:
Ursprungligen postat av
Ufojesus
Hantverkare är satans påfund, & borde konkurrensutsättas i mycket större utsträckning. Sett till utbildningsnivå & arbetsinsats har de alldeles för höga inkomster, som vi andra får betala. Man skulle kunna börja med att lagstifta om jämförelsepriser, fasta priser vid arbeten <8h, förbud mot betalning före slutfört arbete samt obligatoriskt vite vid förseningar. 90+% av befolkningen skulle tjäna på detta, så finns egentligen inga hinder förutom den politiska viljan.
problemet ligger i den sjukt höga skatten i Sverige.
600kr/h ink moms = 480/h ex moms = 220/h efter skatt ibland får man ihop 40/h i veckan ibland 20
så man får ut mellan 17.000 till 35.000 kr efter skatt dvs en helt normal svensson lön
därtill så har man ett ansvar att skiten fungerar, har man väl vart och pillat på en panna och fanskapet slutar fungera så ringer kunden mitt i natten och förväntar sig att man kommer och hjälper dom.,
vattenläckor kan uppstå en del kundfittor betalar inte fakturan osv osv osv.
jag hatar kunder för dom är så satans efterblivna för dom tycker 600kr/h är så mkt pengar,
jag jobbar inte för att det är roligt, jag gör det för att tjäna pengar och i Sverige måste man ta MINST 600kr/h om man betalar skatt och moms