Ja det är dom, men dom har inte byggt ubåtar i samma budget eller storleksklass som A26 vilket gör hela diskussionen meningslös.
Det är som att jämföra STFR90 med Abrams, två olika koncept som inte konkurrerar med varandra.
Sedan kan det vara värt att notera att SAAB säljer ganska mycket till USA och samarbeten är på gång, vilket betyder att Sverige har stor respekt som vapentillverkare i USA.
USA har byggt mängder av ubåtar i samma storleksklass som A26, och då i enorma mängder ( WW2).
Ett stridsfordon och en stridsvagn är 2 helt olika saker.
Attackubåtar i 2 olika storlekar har mer gemensamt.
Så om SAAB säljer vapen till USA så behöver A26 inte använda sina Dieselmotorer, eller vart vill du komma.
Jag är helt säker på att vi i en Boeing diskussion kommer att komma fram till att Airbus är bara skit jämfört med Boeing
Boeing har inte löst problemet med sina accumulatorer, dom har bara lagt locket på så att säga, man har kapslat in alla dessa i rostfria behållare. Inga nya bränder har hänt vad jag vet men jag har läst att dom har haft överhettnings problem.
Jo, Boeing har löst problemet eftersom man bygger 12 st 787 varje månad, och att det finns över 200 st i tjänst. Man har en orderbok som gör att man kan tillverka i full takt i 7-8 år utan nya beställningar, fast nya beställningar får man hela tiden.
USA har byggt mängder av ubåtar i samma storleksklass som A26, och då i enorma mängder ( WW2).
Ett stridsfordon och en stridsvagn är 2 helt olika saker.
Attackubåtar i 2 olika storlekar har mer gemensamt.
Så om SAAB säljer vapen till USA så behöver A26 inte använda sina Dieselmotorer, eller vart vill du komma.
Det är nutid vi pratar om, inte VK2.
A26 och Virgina är även dom olika saker, jag har svårt att se att en nation väljer mellan Viriginaklass och A26.
Man kan utrusta STRF90 med 105 mm kanon.
Jo, Boeing har löst problemet eftersom man bygger 12 st 787 varje månad, och att det finns över 200 st i tjänst. Man har en orderbok som gör att man kan tillverka i full takt i 7-8 år utan nya beställningar, fast nya beställningar får man hela tiden.
Man har inte löst problemet, man har hittat en väg runt det.
Och man ligger efter Airbus trots att man får statlig hjälp, visst har Boeing ratt fortfarande
Det är nutid vi pratar om, inte VK2.
A26 och Virgina är även dom olika saker, jag har svårt att se att en nation väljer mellan Viriginaklass och A26.
Man kan utrusta STRF90 med 105 mm kanon.
Båda är attackubåtar.
Stridsfordon 90 är ett stridsfordon, och Abrams är en stridsvagn - 2 helt olika koncept.