2015-11-28, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Ja det är dom, men dom har inte byggt ubåtar i samma budget eller storleksklass som A26 vilket gör hela diskussionen meningslös.

Det är som att jämföra STFR90 med Abrams, två olika koncept som inte konkurrerar med varandra.

Sedan kan det vara värt att notera att SAAB säljer ganska mycket till USA och samarbeten är på gång, vilket betyder att Sverige har stor respekt som vapentillverkare i USA.
USA har byggt mängder av ubåtar i samma storleksklass som A26, och då i enorma mängder ( WW2).

Ett stridsfordon och en stridsvagn är 2 helt olika saker.

Attackubåtar i 2 olika storlekar har mer gemensamt.

Så om SAAB säljer vapen till USA så behöver A26 inte använda sina Dieselmotorer, eller vart vill du komma.
Citera
2015-11-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tacost
Jag är helt säker på att vi i en Boeing diskussion kommer att komma fram till att Airbus är bara skit jämfört med Boeing

Boeing har inte löst problemet med sina accumulatorer, dom har bara lagt locket på så att säga, man har kapslat in alla dessa i rostfria behållare. Inga nya bränder har hänt vad jag vet men jag har läst att dom har haft överhettnings problem.
Jo, Boeing har löst problemet eftersom man bygger 12 st 787 varje månad, och att det finns över 200 st i tjänst. Man har en orderbok som gör att man kan tillverka i full takt i 7-8 år utan nya beställningar, fast nya beställningar får man hela tiden.
Citera
2015-11-28, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunkeberg
USA har byggt mängder av ubåtar i samma storleksklass som A26, och då i enorma mängder ( WW2).

Så om SAAB säljer vapen till USA så behöver A26 inte använda sina Dieselmotorer, eller vart vill du komma.
Det är nutid vi pratar om, inte VK2.
A26 och Virgina är även dom olika saker, jag har svårt att se att en nation väljer mellan Viriginaklass och A26.
Man kan utrusta STRF90 med 105 mm kanon.
Citera
2015-11-28, 23:31
Bannlyst
Citat:
Kan du inte skriva ett inlägg så att man förstår.

"Australien dog sig bokstavligt...." - Vad svamlar du om.

Ta det punkt för punkt så kan vi diskutera sakerna, men nu förstår jag inte ett dyft om vad du vill diskutera.
Ett bokstav fel och du hoppade över allt, precis som vanligt. Man skulle kunna tro att du är ett dataprogram "if text is "xyz" then answer else exit"

Jag vill diskutera A26, inte ett enda pip om atomubåtar har du inte fattat det ännu, tråden heter A26?
Citera
2015-11-28, 23:36
Bannlyst
Citat:
Jo, Boeing har löst problemet eftersom man bygger 12 st 787 varje månad, och att det finns över 200 st i tjänst. Man har en orderbok som gör att man kan tillverka i full takt i 7-8 år utan nya beställningar, fast nya beställningar får man hela tiden.
Man har inte löst problemet, man har hittat en väg runt det.

Och man ligger efter Airbus trots att man får statlig hjälp, visst har Boeing ratt fortfarande
Citera
2015-11-28, 23:38
Bannlyst
Citat:

Amerikanska ubåtar från WW2, du skämtar hoppas jag. Det var bara skrot tills dom kunde kopiera Kriegsmarines båtar under och efter kriget
Citera
2015-11-28, 23:40
Medlem
Citat:
Ett bokstav fel och du hoppade över allt, precis som vanligt. Man skulle kunna tro att du är ett dataprogram "if text is "xyz" then answer else exit"

Jag vill diskutera A26, inte ett enda pip om atomubåtar har du inte fattat det ännu, tråden heter A26?
Allt var en röra och du ställde inga raka frågor, då kan du inte få några svar.

Det var inte heller jag som startade diskussion om atomubåtar eller Virginiaklassen.
Senast redigerad av Brunkeberg 2015-11-28 kl. 23:46.
Citera
2015-11-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Det är nutid vi pratar om, inte VK2.
A26 och Virgina är även dom olika saker, jag har svårt att se att en nation väljer mellan Viriginaklass och A26.
Man kan utrusta STRF90 med 105 mm kanon.
Båda är attackubåtar.

Stridsfordon 90 är ett stridsfordon, och Abrams är en stridsvagn - 2 helt olika koncept.
Citera
2015-11-28, 23:43
Medlem
Citat:
Man har inte löst problemet, man har hittat en väg runt det.

Och man ligger efter Airbus trots att man får statlig hjälp, visst har Boeing ratt fortfarande
Nej, Boeing ligger inte efter Airbus. Berätta då gärna hur.

Nej, batteriproblemen är lösta.
Citera
2015-11-28, 23:44
Medlem
Citat:
Amerikanska ubåtar från WW2, du skämtar hoppas jag. Det var bara skrot tills dom kunde kopiera Kriegsmarines båtar under och efter kriget
USA kopierade inte tyska ubåtar, och tekniskt så låg man före tyskarna inom ubåtsutvecklingen.
Citera
2015-11-29, 00:33
Bannlyst
Citat:
Nej, Boeing ligger inte efter Airbus. Berätta då gärna hur.

Nej, batteriproblemen är lösta.
Nej, man har gjort en work-around.

Ja, dom ligger efter Airbus på teknik och på antal flygplan som levereras och detta trots statsstöd
Citera
2015-11-29, 00:36
Bannlyst
Citat:
USA kopierade inte tyska ubåtar, och tekniskt så låg man före tyskarna inom ubåtsutvecklingen.
Absolut, självklart det är nog alla egentligen eniga om

Samma gäller stridsvagnar och flygplan från WW2 också eller hur, rymdraketer har dom inte heller kopierat från Tyskland eller hur

Du är helt helt otrolig, makalöst finns inte ord.

Vore det inte lämpligt att mod raderade alla dessa super OT trådar!
Senast redigerad av tacost 2015-11-29 kl. 00:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in