2015-11-28, 21:07
Bannlyst
Mr B, du är helt otrolig. Varför spammar du konstant sönder ett forum som handlar om A26 med amerikanst dravel, du har gång på gång bevisat att du inte har någon som helst detaljkännedom utan bara förlitar dig på vad som står på nätet.

När du blir trängd så säger du att det är sekretessbelagt eller så svarar du inte(vanligast).

Skapa en egen tråd och driv dina atomubåtsprojekt då du skrämmer bort trevligt och nyfiket folk.
Ett formum som detta är för de som är nyfikna och vill lära sig, det vill inte du.
Du vill bara försöka briljera men det går inte att utan grundkunskap och gedigen tekniskt kunskap förstå allt speciellt inte om man måste läsa allt på nätet.

Jag tror att du borde börja inse själv att du diskuterar med människor som vet en hel del mer än vad du vet. Samma sak pysslade du med i LCS tråden, och hur gick det kommer en ihåg en annan kul kille som också trasslade in sig där i detaljer om radarinterface, riktigt pinsamt faktiskt.

Njut av att läsa och att fråga, inte snacka skit om så spännande och intressanta saker bara för att sakerna inte är amerikanska.

Se hur din sonardiskussion gick, katastrof också då inget stämde men det kan jag förstå för sonar är jättehemligt oftast... dock inte helt stängt http://navyskipper.blogspot.se/2013/02/end-of-life-for-visbykorvetternas.html

Använder USA samma system?

Beträffade Collins, Austrailien dog sig bokstavligt talat vatten över huvudet, dom startade från noll och det är inte lyckat att göra i så stora projekt.

Dom vet det själva, alla där utom de ansvariga.
Senast redigerad av tacost 2015-11-28 kl. 21:10.
Citera
2015-11-28, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tacost
Mr B, du är helt otrolig. Varför spammar du konstant sönder ett forum som handlar om A26 med amerikanst dravel, du har gång på gång bevisat att du inte har någon som helst detaljkännedom utan bara förlitar dig på vad som står på nätet.

När du blir trängd så säger du att det är sekretessbelagt eller så svarar du inte(vanligast).

Skapa en egen tråd och driv dina atomubåtsprojekt då du skrämmer bort trevligt och nyfiket folk.
Ett formum som detta är för de som är nyfikna och vill lära sig, det vill inte du.
Du vill bara försöka briljera men det går inte att utan grundkunskap och gedigen tekniskt kunskap förstå allt speciellt inte om man måste läsa allt på nätet.

Jag tror att du borde börja inse själv att du diskuterar med människor som vet en hel del mer än vad du vet. Samma sak pysslade du med i LCS tråden, och hur gick det kommer en ihåg en annan kul kille som också trasslade in sig där i detaljer om radarinterface, riktigt pinsamt faktiskt.

Njut av att läsa och att fråga, inte snacka skit om så spännande och intressanta saker bara för att sakerna inte är amerikanska.

Se hur din sonardiskussion gick, katastrof också då inget stämde men det kan jag förstå för sonar är jättehemligt oftast... dock inte helt stängt http://navyskipper.blogspot.se/2013/02/end-of-life-for-visbykorvetternas.html

Använder USA samma system?

Beträffade Collins, Austrailien dog sig bokstavligt talat vatten över huvudet, dom startade från noll och det är inte lyckat att göra i så stora projekt.

Dom vet det själva, alla där utom de ansvariga.
Kan du inte skriva ett inlägg så att man förstår.

"Australien dog sig bokstavligt...." - Vad svamlar du om.

Ta det punkt för punkt så kan vi diskutera sakerna, men nu förstår jag inte ett dyft om vad du vill diskutera.
Citera
2015-11-28, 21:35
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunkeberg
En modern ubåt kan ha radiosamband även om den befinner sig i U-läge.
Suck. Det var ett lite lättsammare och militäranknutet sätt att säga håll käften om du inte kan stödja dina påståenden.
Citera
2015-11-28, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Suck. Det var ett lite lättsammare och militäranknutet sätt att säga håll käften om du inte kan stödja dina påståenden.
Har aldrig sagt att jag skulle ange källan på det jag skrev, det är något som du hittar på.

Om du vill ha detaljer om Japans ubåtar får du nog kontakta Japan, eller de Japanska företaget som tillverkar ubåten. Det ska ju knappast gå igenom mig, eller hur.
Senast redigerad av Brunkeberg 2015-11-28 kl. 21:49.
Citera
2015-11-28, 22:06
Medlem
perry2s avatar
Allt blir ju mycket bättre om Sverige köper 2 Virginia till priset av 20 A26.
Att köra det högljudda vvs-systemet ger oss en samhörighet med USa och den judiska lobbyn. Det spelar inge roll att det låter som ett värmesystem med rör på TURBO. Vi är ju med i klubben..... Sen gör vi som USA vi bombar med Global Hawk i Puttgarden i Rostock och i Swinouche...
Citera
2015-11-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Allt blir ju mycket bättre om Sverige köper 2 Virginia till priset av 20 A26.
Att köra det högljudda vvs-systemet ger oss en samhörighet med USa och den judiska lobbyn. Det spelar inge roll att det låter som ett värmesystem med rör på TURBO. Vi är ju med i klubben..... Sen gör vi som USA vi bombar med Global Hawk i Puttgarden i Rostock och i Swinouche...
2 st Virginia kostar ca 23 Miljarder styck, dvs 46 Miljarder.
20 st A26 kostar ca 84 Miljarder.
Citera
2015-11-28, 22:54
Medlem
Brunkeberg vill att vi ska bli USA:s 51:a stat och bara köpa materiel från USA, det är en diagnos han har och han kommer inte bli bättre utan professionell hjälp, jag har faktiskt lite medlidande för han har bra åsikter angående invandringspolitiken.
Citera
2015-11-28, 22:58
Bannlyst
Citat:
Kan du inte skriva ett inlägg så att man förstår.

"Australien dog sig bokstavligt...." - Vad svamlar du om.

Ta det punkt för punkt så kan vi diskutera sakerna, men nu förstår jag inte ett dyft om vad du vill diskutera.
Det var en l'tt kryptering, ska bli spännande om du kan knäcka det
Citera
2015-11-28, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Brunkeberg vill att vi ska bli USA:s 51:a stat och bara köpa materiel från USA, det är en diagnos han har och han kommer inte bli bättre utan professionell hjälp, jag har faktiskt lite medlidande för han har bra åsikter angående invandringspolitiken.
Nu har jag ju inte sagt att vi ska köpa in Virginia istället för A26.

Diskussionen startade när jag tog upp att man även har Dieselmotorer på A26, och som man då kommer att använda.

Det är inte jag som startat diskussionen om atomubåtar eller Virginia.

USA är världsledande på de flesta områden inom militära system, det är inget som jag påverkar.
Senast redigerad av Brunkeberg 2015-11-28 kl. 23:03.
Citera
2015-11-28, 23:10
Medlem
Citat:
Nu har jag ju inte sagt att vi ska köpa in Virginia istället för A26.

Diskussionen startade när jag tog upp att man även har Dieselmotorer på A26, och som man då kommer att använda.

Det är inte jag som startat diskussionen om atomubåtar eller Virginia.

USA är världsledande på de flesta områden inom militära system, det är inget som jag påverkar.
Ja det är dom, men dom har inte byggt ubåtar i samma budget eller storleksklass som A26 vilket gör hela diskussionen meningslös.

Det är som att jämföra STFR90 med Abrams, två olika koncept som inte konkurrerar med varandra.

Sedan kan det vara värt att notera att SAAB säljer ganska mycket till USA och samarbeten är på gång, vilket betyder att Sverige har stor respekt som vapentillverkare i USA.
Citera
2015-11-28, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ja, Japanerna måste även de snorkla då de har Diesel-elektriska ubåtar, dvs själva funktionsprincipen för den typen av ubåtar.

Det Japan har gjort är ett ersätta sitt AIP med effektivare batterier.

Varför ska jag ange med siffror?
Du kan inte jämföra batterierna på en 787, som då främst ska användas i nödlägen ( båda motorerna nere), med batterierna på en ubåt.
Man har nu åtgärdat batterierna på 787, exakt hur får du fråga Boeing om.
Man har nu över 200 st i drift och de enda som har problem verkar vara Norwegian, men det beror inte på flygplanen utan på bolaget ( ett av de sämsta lågprisbolag du kan välja).

Varför skulle jag ange siffror om detta?
En modern ubåt kan ha radiosamband även om den befinner sig i U-läge.

Så en 200 kg lättare torped har en större laddning. Vad tror du är tyngst i en torped räknat på volym ( sprängämnet eller bränslet eller elektroniken).

Och där jag har svarat på samma fråga ett antal gånger.
Jag är helt säker på att vi i en Boeing diskussion kommer att komma fram till att Airbus är bara skit jämfört med Boeing

Boeing har inte löst problemet med sina accumulatorer, dom har bara lagt locket på så att säga, man har kapslat in alla dessa i rostfria behållare. Inga nya bränder har hänt vad jag vet men jag har läst att dom har haft överhettnings problem.
Citera
2015-11-28, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Ja det är dom, men dom har inte byggt ubåtar i samma budget eller storleksklass som A26 vilket gör hela diskussionen meningslös.

Det är som att jämföra STFR90 med Abrams, två olika koncept som inte konkurrerar med varandra.

Sedan kan det vara värt att notera att SAAB säljer ganska mycket till USA och samarbeten är på gång, vilket betyder att Sverige har stor respekt som vapentillverkare i USA.
Absolut dom är mycket medvetna om vad vi kan, för de intresserade OT kan jag rekommendera en trevlig länk om häftiga projekt http://www.veteranklubbenalfa.se/veteran/11q4/111017.htm
Samt om ledningssystemet för våra befintliga ubåtar, dock vad A26 ska använda har jag inte hittat någon info om https://sv.wikipedia.org/wiki/Strids-_och_eldledningssystem_f%C3%B6r_ub%C3%A5t
Senast redigerad av tacost 2015-11-28 kl. 23:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in