2015-11-27, 11:40
Medlem
JKaneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ska prova Lindströms frysta Angusburgare imorgon. Hoppas jag inte blir besviken. Bacon, ugnsrostat Friscobröd, Big Mac-sås, ädelost, tomat och sallad.

Jag fann Lindströms angusburgare helt okej. Positivt överraskad faktiskt.

Vad tyckte du?
Citera
2015-11-27, 14:05
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKaned
Jag fann Lindströms angusburgare helt okej. Positivt överraskad faktiskt.

Vad tyckte du?
Mycket goda faktiskt. Egen mald färs är första valet men i andra hand kommer frysta kvalitetsburgare som Black Angus. Färs mald i butik får aldrig samma saftighet och den där "gamla" köttsmaken avstår jag helst. Så sista gången det görs hamburgare på vacuumförpackad blandfärs här i hushållet.
Citera
2015-11-27, 15:19
Medlem
JKaneds avatar
Citat:
Mycket goda faktiskt. Egen mald färs är första valet men i andra hand kommer frysta kvalitetsburgare som Black Angus. Färs mald i butik får aldrig samma saftighet och den där "gamla" köttsmaken avstår jag helst. Så sista gången det görs hamburgare på vacuumförpackad blandfärs här i hushållet.

Låter helt riktigt. Jag har tur i och med att min lokala butik maler färskt dagligen, och det tycker jag är helt okej att göra burgare på.

Jag brukar tillaga mina frysta hamburgare i ugnen; tycker de blir mycket saftigare så.
Hur tillagar ni era frysta hamburgare?

Jag provade i mikrovågsugnen en gång efter ett antal öl. Inget bra resultat.
Citera
2015-11-27, 15:58
Medlem
Citat:

Den gasade färsen är ju faktiskt mycket värre än den vakuumpackade, men det kanske var gasad du menade.

Alldeles för få butiker butiksmaler och packar i tråg. Hållbarheten är ju bara en dag och det är givetvis skälet till att det bara är City Gross som gör det i princip.
Citera
2015-11-27, 23:02
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Den gasade färsen är ju faktiskt mycket värre än den vakuumpackade, men det kanske var gasad du menade.

Alldeles för få butiker butiksmaler och packar i tråg. Hållbarheten är ju bara en dag och det är givetvis skälet till att det bara är City Gross som gör det i princip.
Ja precis, gasad färs syftade jag när det gällde den värsta sorten.
Citera
2015-11-28, 02:08
Medlem
Iamthebatmans avatar
Ursäkta om denna redan har varit uppe (vore iofs inte så konstigt):

https://www.youtube.com/watch?v=gZuDMKXWU_E

Bortsett från bristen på en dressing på burgaren, så tycker jag resultatet ser riktigt underbart ut.
Citera
2015-11-28, 11:33
Medlem
Citat:
Det är väl inget fel på färs mald i butik om de maler den åt en (d.v.s. man maler kött som finns i charken)?
Citera
2015-11-28, 12:21
Medlem
Citat:

Varför skulle man välja att göra hamburgare på blandfärs, till att börja med?
Citera
2015-11-28, 13:17
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Det är väl inget fel på färs mald i butik om de maler den åt en (d.v.s. man maler kött som finns i charken)?
Inget slår egenmald.

Citat:
Ursprungligen postat av Chefdec
Varför skulle man välja att göra hamburgare på blandfärs, till att börja med?
Jag har gjort det tidigare för den högre fetthaltens skull.
Citera
2015-11-30, 03:54
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Är Garants briochehamburgerbröd verkligen så goda som många säger? Supersaftiga?
Citera
2015-11-30, 07:24
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Är Garants briochehamburgerbröd verkligen så goda som många säger? Supersaftiga?
Nej de är inte så speciella imho.
Men jag gillar iofs ciabattabröd till burgarna så där har du min grundreferens.
Citera
2015-11-30, 10:59
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:

Ganska bra konsistens men alldeles för söta för min smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in