2015-09-03, 00:21
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Någon som testat att göra burgare på kycklingfärs? Har hört att det ska vara gott men aldrig provat.
Citera
2015-09-03, 00:30
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Sherlock
Någon som testat att göra burgare på kycklingfärs? Har hört att det ska vara gott men aldrig provat.
Det är mycket gott! Blir ironiskt nog mer saftigt än blandfärs trots att kycklingfärsen har väldigt låg fetthalt.
Citera
2015-09-03, 00:33
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Det är mycket gott! Blir ironiskt nog mer saftigt än blandfärs trots att kycklingfärsen har väldigt låg fetthalt.

Tillsätter du något mer än bara färsen? Kan ju lätt falla sönder ibland. Köra ner ett ägg eller så? Ströbröd?
Citera
2015-09-03, 00:47
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Sherlock
Tillsätter du något mer än bara färsen? Kan ju lätt falla sönder ibland. Köra ner ett ägg eller så? Ströbröd?
Färsen är rätt saftig och vad jag minns gjorde jag inte det. Den höll ihop ändå. Bara salt och peppar.
Citera
2015-09-04, 19:17
Medlem
christerys avatar
Denna måste ju ha varit uppe, har bara kikat igenom lite än. Men jag kände att ag måste tipsa er ostälskare om Hestons cheeseburgers med "hemgjord" ost.

https://www.youtube.com/watch?v=aJgZZBLBUjE
Citera
2015-09-06, 12:43
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Denna måste ju ha varit uppe, har bara kikat igenom lite än. Men jag kände att ag måste tipsa er ostälskare om Hestons cheeseburgers med "hemgjord" ost.

https://www.youtube.com/watch?v=aJgZZBLBUjE
Har du gjort den själv?
Citera
2015-09-06, 14:52
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Har du gjort den själv?
Nädå, men Hestons recept är ju om inte annat jäkligt smarriga att bara titta på.
Sen hade han ju snott nästan mitt recept på universalsåsen, men han glömde sambal olek+vitlök
Citera
2015-09-06, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Nädå, men Hestons recept är ju om inte annat jäkligt smarriga att bara titta på.
Sen hade han ju snott nästan mitt recept på universalsåsen, men han glömde sambal olek+vitlök

Denna video hade jag missat. Då har jag ändå kikat på väldigt mycket av heston. Tackar! Planen idag var faktiskt att göra hamburgare men den osten får vänta till nästa tillfälle
Citera
2015-09-06, 15:11
Medlem
Tjyvass avatar
Den där Heston-osten såg ju inte aptitlig ut för fem jävla öre. Ser ut som våt gullfiber. Sen förstår jag inte varför, eller jo visst det ska se bra ut, alla kockar envisas med att bygga höghusburgare. Det går ju fan inte att äta den där utan kniv och gaffel. Och det går väl an om man beställer en burgare på restaurant (varför man nu skulle göra det?) men det är ju ändå lite att gå ifrån andemeningen med hamburgare.
Citera
2015-09-06, 23:00
Medlem
FredrikSahlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Den där Heston-osten såg ju inte aptitlig ut för fem jävla öre. Ser ut som våt gullfiber. Sen förstår jag inte varför, eller jo visst det ska se bra ut, alla kockar envisas med att bygga höghusburgare. Det går ju fan inte att äta den där utan kniv och gaffel. Och det går väl an om man beställer en burgare på restaurant (varför man nu skulle göra det?) men det är ju ändå lite att gå ifrån andemeningen med hamburgare.

Håller med dig helt och hållet. Det är som om dem försöker putsa en bajskorv..

Högkvalitetskött, bra bröd, färska råvaror och en satans massa stark kryddning i alla dess former. Då har man en hamburgare som faller mig enormt i smaken.
Citera
2015-11-24, 20:51
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Ska prova Lindströms frysta Angusburgare imorgon. Hoppas jag inte blir besviken. Bacon, ugnsrostat Friscobröd, Big Mac-sås, ädelost, tomat och sallad.
Citera
2015-11-27, 07:20
Medlem
japanskbruds avatar
sibylla superstar va bäst.. ngn som kan återskapa den hemma?
I den här staden finns bara max och mcdonalds .. åt en halv 10kr cheeseburgare därifrån en gång , och slängde resten i närmsta papperskorg. Den hade nog legat 8 timmar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in