2015-11-26, 12:17
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Återigen ett påstående utan utvecklande. Är ni ateister helt jävla hjärndöda? Du påstår att det finns rum för det men misslyckas med att förklara hur. Du anklar mig för att inte förstå direkt efter ditt påstående men fortfarande misslyckas du med att förklara hur det kan existera rum för det.

Jag förklarade klart och tydligt att evolution går ut på att sprida sina gener, ta plats, vara anpassningsbar, vara snabb, stark. Var finns rum för moral, kärlek och hopp enligt processen evolution? Skäms du inte? Du är ju helt jävla hjärndöd.

Ironiskt att du, kreationisten, anklagar någon för att misslyckas med att förklara hur men tror på vidskepligheter själv. Det hade varit lustigt om du inte var så sorglig och patetisk.

För det första, bara för att du lägger fram några saker som påverkar evolutionens riktning så innebär det inte att du uteslutit andra. Så om du ska säga att det "inte finns rum" för det, så måste du bevisa att det INTE kan resultera i det. Det har du inte gjort.

För det andra, vi är sociala djur som länge påverkats av en selektion för sociala egenskaper som just det du talar om. Evolutionsteorin kan absolut redogöra för den sortens egenskaper.

För det tredje, dina obevisade postulat KAN emotsägas med bara "nej" som argument då du inte påtalat någonting med bevisvärde och ett enkelt "nej" innehåller lika mycket.
Citera
2015-11-26, 13:37
Medlem
Citat:
Gud säger i den heliga koranen:

"Vi har sannerligen skapat människan i den bästa skepnad" [den heliga Koranen 95:4]
"men därefter låtit henne sjunka lägre än de lägsta" [den heliga Koranen 95:5]

"Vi har sannerligen skapat människan i den bästa skepnad" [den heliga Koranen 95:4]

Förståndet som kan meditera, dyrkan skaparen, kärlek, moral, hopp, hjälpa andra, hålla sig ren och göra gott, mata fattiga, ge av de äger till behövande, skapa och tillverka saker för att göra livet gott och njutbart.
(Min egen förklaring)

"men därefter låtit henne sjunka lägre än de lägsta" [den heliga Koranen 95:5]

Tro på spaghettimosnter, göra uppror, homosexualitet, ondska, otrohet, mord, rån, hat, avsky, motvilja, motsträvig. ( Min egen förklaring)

Och [minns] att Vi befriade er från Faraos män, som tillfogade er svåra lidanden, dödade era söner och [enbart] skonade era kvinnor - detta var en tung prövning som er Herre lade på er - (49) och [minns] hur Vi klöv havet framför er och räddade er och dränkte faraonerna inför era ögon, (50) och hur Vi kallade Moses till Oss [på Sinai berg] under fyrtio nätter och hur ni i hans frånvaro tog er för att dyrka [den gyllene] kalven och så begick en svår synd. (51) Men ändå efterskänkte Vi därefter er skuld, så att ni [borde ha] känt tacksamhet. (52) Och [minns] att Vi uppenbarade Skriften för Moses och en måttstock varmed rätt kan mätas och skiljas från orätt så att ni fick vägledning, (53) och att Moses sade till sitt folk: "Ni har sannerligen, mitt folk, tillfogat er själva en svår orätt då ni tog er för att dyrka [den gyllene] kalven. Vänd därför åter till er Skapare och visa ett förkrossat sinnelag; det är vad er Skapare finner vara bäst för er." Och Han tog emot er ånger - Han är Den som går den ångerfulle till mötes, den Barmhärtige. (54) Och [minns] att ni sade: "Moses! Vi tror dig inte förrän vi med våra egna ögon får se Gud"; och så drabbades ni där ni stod av [straffets] blixtar. (55) Men Vi återgav er livet, sedan ni varit [som] döda, så att ni [borde ha] känt tacksamhet. (56) Och Vi lät molnen skänka er skugga och gav er manna och vaktlar [till föda och uppmanade er:] "Ät av de goda ting som Vi har skänkt er för ert uppehälle." Och de vållade Oss ingen skada [med sina synder] - de skadade enbart sig själva. (57)

Det ni ateister ägnar er åt är inget nytt under solen. Samma öde går alla icke troende till mötes som et gick för det i gångna tider.

Vad tror du en husägare som varit bortrest länge skulle göra när han kommer hem och finner att en främling bosatt sig i hans hus. Om dessutom främlingen står och säger rakt i ansiktet på honom att -det här är inte ditt hus, det är en annans och det är han som bestämmer och jag vet vad han vill för han har gett mig sin regelbok. -och där står det att sådana som du är inget värda och därför måste du underordna dig honom och göra som jag säger annars kommer det gå dig illa.

Vad tror du husägaren gör då! Han ryter -DIN DJÄVUL! -UT MED DIG! och kastar ut honom med huvudet före.
Citera
2015-11-26, 14:30
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Återigen? Varför är du här? för att förklara vad individer skriver eller för att komma med motargument på det som skrivs? . Du misslyckas med att förstå att man inte förklarar utan motargumenterar ett argument. Om jag lägger fram ett argument som lyder: '' evolution är inte sant därför att en ovetande process inte kan av sig själv åstadkomma förändring alls'' kan du absolut inte komma och säga: '' men det är för att du inte förstår''. Du måste argumentera emot mitt argument. Det misslyckas du md gång efter annan.
Jag har redan bemött dina tomma påståenden och ogrundade postulat. Det är inga problem. Problemet är att du inte förstår det och varför det du skriver är fel. Som jag påtalade.
Gravitation är en ovetande process som åstadkommer förändring hela tiden. Alla naturlagar är det, problemet är att du tror att so fort någonting händer är det ett ökenspöke som står och drar i trådarna, för du förstår inte hur det annars ska ske. Det är problemet med din sorts indoktrination. Du förstår helt enkelt inte bättre.

Citat:
HAHAH, ska allt gå och mäta och räkna? Räcker det inte med att veta att objektiv ondska existerar även om det skulle vara 1 på en skala 1 till 100? Existerar inte smärta bara för att olika människor upplever smärta på olika sätt? Du måste vara helt jävla hjärndöd. Kan någon människa i världen som är frisk till kropp och själ betrakta mord på oskyldiga som nåt gott? Vilken värld lever du i?
Här är ytterligare ett exempel på hur ologisk du är. Om jag säger att ondska är subjektiv, så säger du att man uppfattar mord på oskyldiga osm något gott. När har jag sagt det? Igen misrepresenterar du alla motargument på ett oärligt sätt och ljuger för att vinna. Det är lustigt. Oavsett, ondska är subjektivt och du har inga belägg för motsatsen. Du kan bara tycka. Vilket är subjektivt.

Citat:
HAHAH, tror du på det själv eller? Det sägs och skrivs oändligt mycket ''dumhet och ignorans'' på Flashback, är du där och bemöter alla sådana inlägg? Självklart inte! Det är för att du ljuger för dig själv och tror att du kan ljuga för andra också. Du är helt borta i skallen.
Nej, jag väljer att hålla mig till en viss del som jag tycker är intressant.

Citat:
Jag har redan förklarat för dig att Gud inte vill ha en relation med dig utan det är DU som ska vilja ha en relation med honom. Fattar du trögt? Du är en misslyckad individ som i livet hela tiden lagt ansvar som egentligen är ditt eget på andra och nu gör du samma sak. Nu vill du att Gud den vise ska ta första steget mot dig.
Vad jag skrev, om du minns, var att antingen vill inte Gud ha en relation med oss eller så är han inte allsmäktig. Så du menar att han inte vill ha det? Då är det ju avklarat. Jag vet inte vad du tjafsar om.
Citat:
Gå och torka dig själv i röven, du luktar skit.
Han som talar om intellektuella nivåer..
Citat:
HAHA. Vilka är det som påpekar att jag har ''fel''´? Jo det är människor som ligger på samma nivå rent intellektuells-mässigt. Jag är helt övertygad om att ingen av er har ens kompletta gymnasiebetyg eller har ett jobb värt namnet. Era texter avslöjar så mycket mer än ni anar.
Om det är vad du måste intala dig själv för att må bra, så gör det. Det rör mig inte i ryggen. Dina komplex är dina egna.

Citat:
Kallar du det för ett argumentation?
Din dumhetspredikan står för sig själv. Där finns ingenting jag behöver bemöta.

Citat:
Är detta ett argument? Ska jag sjunka till samma nivå och besvara detta smörja? Kom in i leken. Tönt.
Nej, du ska lära dig skillnaden mellan två koncept. Det är vad du ska göra.

Citat:
Var kom träden ifrån? Var kom vackerheten ifrån? var kom livet ifrån? var kom vattnet ifrån? var kom arterna ifrån? Var kom människan ifrån? var kom människans förstånd ifrån? Var kom människans alla organ ifrån? Var kom alla frukter ifrån? Var kom alla grönsaker ifrån? var kom alla linser ifrån? Var kom resterande föda ifrån? Var kom solen ifrån? var kom jorden ifrån? Vad orsakade ''BIG BANG''? .... kom igen säg evolution och jag kommer svettas av skratt. Säg för Guds skull inte detta : ''bara för att du inte förstår''. eller '' bara för att vi inte vet''.
Låt säga att vi inte vet var dessa saker kommer ifrån. Inte en enda. Är det bevis för Gud? Varför vill du inte svara på det? Är det för att du förstår själv att det inte utgår bevis för någonting?

Citat:
Din dumhet känner inga gränser. Jag vet inte vad den här pennan kom ifrån? jo det vet jag. En människa skapade pennan för att fylla en funktion. Vet inte du var pennan kommer ifrån? Är det också evolution? Gud hatar de som förnekar honom. Det är syndens yttersta gräns. Homosexualitet i sig är inte synd men handlandet är synd. Förkovra dig.
Igen vägrar du bemöta argumentet. Trist.
Jag skrev inte homosexualitet. Jag skrev bögsex. Vilket är handlandet. Igen bevisar du din fullständiga brist på textförståelse.

Citat:
´ÅHHH. Snälla sök hjälp snarast!! Elementen är nödvändiga för att stjärnorna ska kunna existera. De skapas således inte i stjärnorna. De måste finnas innan stjärnorna skapas.
Igen, du förstår inte vad du läser. Jag skrev de tyngre elementen. Eller hur? Så hur spelar det in på vad jag skrev? Läs igen och se om du förstår den här gången.
Citat:
Varför ljuger du så hårt för? Hur kan du inte vara orolig för din själ? Vi kan absolut inte observera när en stjärna bildas,
Jodå.
Citat:
och vi kan absolut inte se när element skapas i stjärnor.
Jodå.
Citat:
Däremot kan vi observera stjärnor som förintas. Det kan inte vara den flygande spaghettimonstret eftersom även den är skapad alltså inte är evig men Gud är evig.
Det flygande spaghettimonstret är inte skapad. Han är evigare än din Gud.

Citat:
Kom igen du!! Du upprepar det gång efter gång. '' eftersom du inte förstår''. ''Bara för att vi inte vet''. Det är inte att argumentera.
Det är för att du gör ett grundläggande argumentationsfel som gör all efterföljande argumentation onödig. Rätta ditt fel så slutar folk påpeka det. Du tror att det är att bevisa något att din okunskap om sakers tillstånd gör det giltigt att postulera en magisk lösning typ en gud. Det är det inte, det är bara en bortförklaring.

Citat:
Ser du vad du skriver? Tillför man energin? Vad tillför energin? Du är alltså medveten att energin måste tillföras med vilja och att det inte sker spontant.
Nej, det krävs inte vilja. Alla sorters krafter som utövar effekt på saker handlar om energi.
Citat:
Men den väsentliga frågan är var kom energin ifrån? Om du tillför energi händer det saker men det innebär inte att det leder till komplexitet. Utan en vilja bakom tillförandet av energi, leder all energitillförsel till förstörelse och fördärv. Ge mig ett enda exempel på att energitillförsel som sker helt av sig själv leder till nåt gott eller komplex.
Godhet är subjektivt likväl som ondska. Exempel? Solen som tillför energi till växter. Gravitation som skapar planeter och håller fast saker på dess yta. Det skulle vi kunna anse vara goda saker och komplexitetsökande.

Citat:
Du har lyssnat för mycket på sam och Dawkins. Du ska inte lita på vad de säger lillen. haha. Återigen har du ingen aning om vad du pratar om. Om du har nån aning utvecklar du ditt påstående men du misslyckas med det bara.
Inte direkt, nej. Men det är inget fel i det dem säger då man faktiskt bemöter korkad kreationistpropaganda. Jag vet exakt vad jag pratar om då irreducerbar komplexitet är ett vanligt ID-argument och det har aldrig hållt för kritiskt bemötande. Det finns ingen del i ögat som inte kan förklaras från en evolutionär synvinkel. Nämn en sak som inte kunnat uppstå naturligt. Till och med encelliga varelser kan ha ögon. Det du sysslar med är bara att upprepa argument du hört ska vara bra.

Citat:
Hur fick du den tolkningen? Gå och ta dina mediciner. Gud måste vara allsmäktig. Allt annat vore motsägelse annars.
Men min fria vilja gör ju honom impotent. Då är han inte allsmäktig.

Citat:
Vad pratar du om? Mjau mjau korkad mjau. Mjau mjau ingen hjärna mjau. Därför måste Gud vara oskapad, evig och aldrig varit frånvarande.

Universum måste ha skapats av Gud eftersom mjau mjau. Dum dummare dummast mjau mjau. Icke vetande icke tänkande processer kan inte göra nåt alls.

Helvetet och paradiset existerar. Mjau mjau mjau tomtar och féer, troll och enhörningar. Din börda bär jag inte lika lite som du bär min börda.

Jag har fortfarande inte fått svar på frågan. Vad som driver till att diskutera religion så ivrigt och endast religion.

Usch vad mycket sagor och fantasier. Fast det är klart, livet är kanske mer spännande om man tror på Tomten också.
Svaret på frågan är att jag tycker det är intressant.
Citera
2015-11-26, 14:50
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du är bortom all räddning. Du skrev klart och tydligt att om man häller vatten på mars så kokas den bort på grund av trycket. Om det var mars du hela tiden fantiserat om så har du jävligt fel. Vatten kokas inte bort på mars på grund av tryck.
Jodå. Det gör det. Det låga trycket ändrar kokpunkten så den sammanfaller med fryspunkten. Hajjar du?
Citat:
Fattar du ens vad du skriver? Jag skrev att vatten beter sig överallt i kosmos, nämligen att vatten fryser till is vid samma temperatur. Din lögnaktiga varelse. Sörj för din själ.
Så vatten är vatten var vatten än är? Otroliga uppenbarelser du tillför oss. Mäktiga mirakel, åh, jag skådar Gud. Eller nej, vänta..

Citat:
Men du ljuger så jävla hårt. Du kan inte ljuga för att få dina förklaringar, lägg märke till att jag skriver förklaringar och inte argument, eftersom du har inga argument att komma med. Du kan inte ljuga för att få dina förklaringar se mindre lögnaktiga ut. Jag detekterar dom. Du kanske är medveten att mars är den planet i solsystemet vars miljö är den mest gynnsamma för liv på jorden om man jämför den med jorden. Alltså, jag menar att mars miljö liknar jordens på många sätt. temperaturen sjunker aldrig så lågt som till -140 grader mer än vid polarna. Även på jorden vid polarna kan temperaturen sjunka till närmare -100 grader. Jag förstår inte ens varför jag slösar energi på någon som sålt sin själ och inte tar till sig fakta.
Jag har citerat min text exakt som den är skriven i inläggen. Sök själv om du inte tror mig.
Det är det låga trycker som gör att vattnet skulle förångas.

Citat:
Självklart gör jag det. Men du och många av dina gelikar misslyckas med det gång på gång.
Fantiserar är ett bättre ord än utvecklar..

Citat:
Din dumhet gör mig stum. Du kopierar och klistrar in hela artiklar. Vadå källa? Dina lögnare är så kul ibland. HAHAH
Så du förstår inte skillnaden mellan att ge en källhänvisning och att klippa och klistra andras argument? Sorgligt..
Citat:
Hundar och vargar är samma art eftersom de kan para sig med varandra och få avkomma och kedjan kan fortsätta. Lejon och tigrar är kattdjur. Du ger så ologiska exempel. Mitt argument var att människans förstånd är mer avancerat än alla andra arters. Hur kommer det sig? Hur kan dina ologiska och konstiga liknelser vara ett motargument?
Grejen är att lejon och tigrar också kan para sig med varandra. De är tillräckligt nära besläktade och delar nog mycket genetiskt material för att göra det. Precis som vargar och hundar. Vad innebär det att de är nära nog besläktade? Att de har en gemensam genetisk anfader. Det innebär.. Tadaaa.. Evolution.

Citat:
Det finns inga gränser för din dumhet och sinnesjukhet. Du tror att universum och arternas är ett resultat av icke-vetande, icke tänkande processer som helt sonika börjar sättas igång och skapar arter som hästar, lejon, tigrar, apor, fåglar, ja till och med människor. Detta tror du för att Dawkins är besatt och säger att du ska tro på det. Du ger mig fossiler som bevis, fossiler som är fullt utvecklade arter.
Hmm, nej, Dawkins framträdande roll i debatter har kommit efter att jag lärt mig om evolution så dina antaganden är igen falska. Din förståelse för hur evolution fungerar är också gravt bristfällig. Om du observerar fossilregistret och inte "tror" på evolution så måste du förklara hur arter uppstår, dör ut och lämnar fossiler, hur och det plötsligt direkt efteråt uppstår en annan art som ser nästan likadan ut fast med lite annorlunda morfologi som i sin tur, dör ut, lämnar fossiler, och så vidare.. Är det Gud som skapar och dödar, skapar och dödar, skapar och dödar och lämnar fossiler åt oss så vi ska bli förvirrade och tro att dessa utvecklingssteg är del i en naturlig utveckling? Vad lurig han är! Dessutom finns det ett dussin olika forskningsfält som indikerar evolution, inklusive genetik, som jag påvisat åt dig tidigare, men jag tror helt enkelt du inte förstår.
Citat:
Vidare diskuterar du religion och har gjort det i 5 års tid och endast religion och samtidigt föraktar du allt som har med Gud och religion att göra, du tycker inte att religion erbjuder nåt av värde ändå diskuterar du ämnet ivrigt och bara det. Det finns filosofi, matematik, fordon, kultur, droger, data, sport, sex, psykologi, hälsa, träning, arbete, politik men religion valde du trots att du inte vill ha nåt med den att göra, ÄNDÅ lillen, ÄNDÅ har du mage att säga att jag är vansinnig?!
Så du väljer att fortsätta ljuga. Ditt val antar jag.

Citat:
Du är en lögnaktig varelse. ''Det här var det dummaste jag har sett'' är en mening du har använt dig av flitigt i den här och andra tråder. Meningen har förlorat sitt innebörd. Det är i brist på argument som du skriver torftiga ''förklaringar''. Nej, jag tar inte reda på vad falsk analogi är. Jag vet redan vad den är.
Varför fortsätter du göra falska analogier då? Är du bara dum eller är du oärlig? Det finns bara två val. Du måste välja en.

Citat:
Hur kan man heta sprititz, som du säkert vet innebörden av.
Mitt alias har ingen innebörd.
Citat:
Ta evolution för sanning, förneka Gud, tycka att religion är skit men ändå diskutera det ivrigt. Varför? Intresse. hahha. Förvirringen och motsägelsen hos dig gällande den här frågan och allt annat känner inga gränser. Du är förlorad och behöver vård.
Inga motsägelser. Du förstår bara inte bättre. Trist för dig.
Citera
2015-11-26, 14:55
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du har missförstått. Jag är inte här för att övertyga dig. Jag är här för att berätta för dig och alla dina gelikar att evolution som grund för förnekelse håller inte. Jag vill inte övertyga dig. Du måste övertyga dig själv.

Det är väldigt få som inte tror på grund av evolution. Du förstår, vi förväntar oss positiv bevisning för påståendet att Gud existerar. Även om evolutionen blev fullständigt motbevisad imorgon, så betyder det inte att Gud är mer trolig eller mer bevisad. Det är fortfarande noll bevis för hans existens.
Citera
2015-11-26, 15:24
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
haha kom in i leken.

Jag kan leka med dig och komma in i leken. Om vi låtsas att nu Gud är evig och har alltid funnits. Tycker inte du själv att det är ganska konstigt och ologiskt att Gud skapade jorden för 4,5 miljarder år sedan och väntade sedan ytterligare över 4 miljarder år på att skapa människan!? Vad skulle syftet kunna vara med det? Förstår du inte hur hela Gudsbegreppet är helt ologiskt?
Citera
2015-11-26, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Jag kan leka med dig och komma in i leken. Om vi låtsas att nu Gud är evig och har alltid funnits. Tycker inte du själv att det är ganska konstigt och ologiskt att Gud skapade jorden för 4,5 miljarder år sedan och väntade sedan ytterligare över 4 miljarder år på att skapa människan!? Vad skulle syftet kunna vara med det? Förstår du inte hur hela Gudsbegreppet är helt ologiskt?

Du ska nog inte förvänta dig att vetenskapliga belägg för Jordens ålder och människans ålder, är något som hålls för sanning av en fundamentalistisk fåntratt.

Foliehattar jobbar åt andra hållet: drar slutsatsen först och jobbar sedan desperat med att hitta fakta som kan stödja slutsatsen och förnekar allt som motsäger den.
Citera
2015-11-26, 18:33
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:
Gud måste vara evig. Om Gud inte är evig innebär det att Gud vid ett givet tillfälle inte varit existerande. Alltså att Gud har varit frånvarande av existensen. Att Gud inte funnits men som sen kommit till existens. Enligt den hör logiken uppstår problem. Ingenting kan komma till av sig själv. varken en atom, galax, Gud, änglar eller nåt annat. Inget kan vara sin egen orsak. Så om Gud inte är evig, vad var det för kraft som låg bakom Guds skapande? Om det mot all förmodan skulle existera en kraft som skapat Gud. Så är Gud inte längre Gud och den kraften som skapat Gud måste vara den riktiga Guden eftersom kraften har makt över Guds skapande. Köper vi denna logik så måste den här kraften vara evig. Om inte ens den här kraften är evig måste även den här kraften ha en skapare och vi skulle kunna gå tillbaka i alla oändlighet; Om x skapade Gud vad skapade x då? Om y skapade x vad skapade y då? Om z skapade y vad skapade z då? Vi kan inte gå oändligt tillbaka, då vi inte kan ha oändliga händelser. Så Gud måste vara evig. Alltså alltid existerande.

Inget kan vara sin egen orsak, men det finns/fanns extrema krafter före Big Bang som skapade grunden till vårt universum och allt som finns i det. Vi måste fortsätta att utforska rymden för att kunna få svar på hur universums har uppstått.
De senaste 5000-10000 åren har människor använt nån gud som förklaring till okända fenomen.
Nu vet de flesta att kometer, åskväder och missväxt inte beror på gud, idén med att gud sitter på ett moln i himlen är också på väg ut. Gud(arna) är alltså maximalt 10000 år. Det är klart att du får tro på en evig gud, men kom då med bevis.
"Vi kan inte gå oändligt tillbaka, då vi inte kan ha oändliga händelser." är inte ett bevis för någonting
Citera
2015-11-26, 18:43
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:

Jo, antigen en evig Gud eller ett evigt universum. Universum vet vi har varit frånvarande och kommit till existens och alltså inte varit evigt. Vi lämnas åt andra alternativet en evig Gud. Mer än så finns det inte.

Det kanske kommer som en total överraskning för dig, men det finns mycket mycket fler alternativ.
Ärligt talat är det ganska tragiskt att du håller fast i en bibel som okunniga människor har skrivit för ca 2000 år sen. Fast det kanske är praktiskt att inte behöva tänka själv utan vara helt låst till att världen skapades på 6+1 dagar av en påhittad karaktär
Citera
2015-11-26, 21:00
Medlem
Citat:
Sir.|55525861]Det har redan förklarats så utförligt som det bara går. Det finns inget mer att säga.

Inte!

Citat:
Det är något som är fullkomligt irrelevant för diskussionen. Försök hitta en giltig analogi i stället (ett extraordinärt påstående). Du gör bort dig.

Nix, svara på frågan istället.

Citat:
Och min fråga var om det finns någon mer pålitlig dokumentation, än youtubeklipp som enbart innehåller massa påståenden.

Ja, sök det finns massa. Internet är din vän.

Citat:
Jag kan ge dig massa youtubeklipp där det sitter en foliehatt och förklarar att vi lever i The matrix. Det gör det inte till sanning.

Inte helt omöjligt. Matrix handlar om datorer och information. Vår verklighet handlar och om information. Varför skulle det vara helt möjligt. Alltet är kanske en enda gigantisk dator där Gud kanske sitter bakom skärmen och har kontroll över allt. Varför skulle det vara omöjligt?

Citat:
Andlig spaghetti är något helt annat. Det står i den heliga monstermanualen och manualen är sann eftersom det står i manualen att manualen är sann. Skrota Allah, erkänn det eviga spaghettimonstret, eller frukta elden.
Allah är allsmäktig. Ditt monster är inte det.

Citat:
Falsk dikotomi. Han har makt men inte över allting.
Han är således inte allsmäktig. haha vadå falsk dikotomi?

Citat:
Nix.

Spaghettimonstret har alltid existerat - utanför tid och rum. Antingen ett evigt universum eller ett evigt spaghettimonster. Detta är en sann dikotomi. Bevisen för hans existens är det faktum att träd existerar.

Kan inte vara möjligt. En evig ting som inte är allsmäktig kan inte existera utanför tid och rum.

Citat:
Inte absolut bevisa. Det finns däremot extremt många goda belägg för att så är fallet. Precis som det finns extremt goda belägg för att du är muslim, även om det inte är ett absolut bevisat faktum.

HAHA du har inte fattat det hela. Du kan inte bevisa att jag är muslim lika lite som du kan bevisa att din mamma är din biologiska mamma. Om vi går efter dina premisser kan vi inte bevisa nåt. Du kan inte ens bevisa din egen existens. Fattar du inte?

Citat:
Jag kan inte sluta skratta åt det faktum att du på allvar verka tro att ingen någonsin förklarar varför dina argumentationsfel är argumentationsfel. Faktum är att dessa tröttsamma förklaringar utgör större delen av mina inlägg.

Nej, allt du skriver är just att det är fel på mina argumentationer men aldrig vad felet är.
Citera
2015-11-26, 21:07
Medlem
Citat:
Inte!

Nix, svara på frågan istället.

Ja, sök det finns massa. Internet är din vän.

Inte helt omöjligt. Matrix handlar om datorer och information. Vår verklighet handlar och om information. Varför skulle det vara helt möjligt. Alltet är kanske en enda gigantisk dator där Gud kanske sitter bakom skärmen och har kontroll över allt. Varför skulle det vara omöjligt?

Allah är allsmäktig. Ditt monster är inte det.

Han är således inte allsmäktig. haha vadå falsk dikotomi?

Kan inte vara möjligt. En evig ting som inte är allsmäktig kan inte existera utanför tid och rum.

HAHA du har inte fattat det hela. Du kan inte bevisa att jag är muslim lika lite som du kan bevisa att din mamma är din biologiska mamma. Om vi går efter dina premisser kan vi inte bevisa nåt. Du kan inte ens bevisa din egen existens. Fattar du inte?

Nej, allt du skriver är just att det är fel på mina argumentationer men aldrig vad felet är.
Jo, det har påpekats flera ggr vad dina argumentationsfel är. Du kör med falska analogier, falska dikotomier och argument from ignorence. Bland annat. Detta har påpekats för dig flera ggr.
Citera
2015-11-26, 21:16
Medlem
Citat:
=Sepiritz|55527730]Du spekulerar bara. Du tror du argumenterar men du uttrycker bara grundlös spekulation om mina motivationer. Bara för att du inte förstår gör det inte till ett bra argument.

HAHA, Ser du vad du skriver? Du spekulerade just själv. Ska jag använda samma logik som dig? okej. Nej du har fel. bara för att du inte förstår så innebär det inte att det är spekulationer. haha kom in i leken. Börja argumentera för fan.

Citat:
Falskt. Sant. För att utövarna fascinerar mig. Jag förstår vad du säger. Du tänker bara fel.

På vilket sätt? Ditt nicknamn och ditt betande på Flashback och din ivrighet vad religion beträffar är motsägelsefulla. Jag har redan förklarat för dig varför. Du kan bara inte erkänna och säga sanningen varför du är här.

Citat:
Jag är inte lika rigid som dig där du tror på absoluta sanningar baserat på önsketänkande. Om något visar sig vara mer troligt än min nuvarande uppfattning kommer jag ändra min uppfattning. Du kanske inte förstår hur det är att vara intellektuellt ärlig.
Ditt svammel menar du.

ÅHH YOU GET ME YOU TIGER! Så du tror inte ens att absoluta sanningar existerar? Är det vad du tror?

Citat:
Jag är alltid intresserad av sanningen men den kan stå på egen merit, den kommer inte förlita sig på argument från okunskap/ignorans. Osäker grund är om man måste förlita sig på tro, skulle jag påstå.

Men du har hittat den säger du? Jag skulle vara mer än glad att diskutera religion med dig på en helt annan nivå. Men du säger att du har hittat sanningen, att det är evolution. Det är det som är din sanning och nu skriver du att du är intresserad av sanningen. Det ger dubbla budskap. Varför fattar du inte?

Citat:
Jag tror du pratar om tro men inte inser det själv. Det vill säga uppfattning utan bevis eller evidens. Det har du rätt i att det inte kommer att hända och att man måste övertyga sig själv för att få det. Jag kan inte det, för jag är rationalist.

Okej, Kan du bevisa för mig att den kvinnan som du växt upp med är din biologiska mamma som du hela livet trott? Lägg fram bevisen. kan du bevisa din egen existens? Svara på dessa frågor du som är rationalist. Nej jag tror att du inte kan det för att du har hjärntvättats. Allt om den andliga världen är så främmande för dig just för att du har hjärntvättats att tro att allting handlar om den fysiska världen.

Citat:
Från ditt perspektiv ja. Då ondska är subjektivt. Det förskönande ljuset är väl inom domänen för folk som ägnar sig åt tro på gudar, inte jag. Jag föredrar den oförskönade verkligheten utan fantasier och tröstande vidskepligheter. Destruktivt? Nej, det tror jag inte. Om det förekommer hat är det för att troende inte klarar av att få sin tröstande världsbild ifrågasatt, det kommer inte från mig.

Ser du vad du skriver? Du gör precis som satan. Han begår ondska och får andra att begå ondska men ändå har han övertygat världen att han inte ens existerar eller att det inte ör han som ligger bakom det onda. Du flyttar på ansvaret hela tiden över andra. Du kommer inte ifrån mina teser. En av de är sant. Jag orkar inte dra upp dom igen men du är här på grund av en av teserna. Du är inte ärlig nog att erkänna vilken tes som är anledningen men nån av de är det definitivt.

Citat:
Självrannsakan är alltid bra. Det andra kan du behålla då jag inte tror att vidskepelser är bra för annat än placeboeffekt.

Va? du behöver vård ärligt talat. Enligt vem är det vidskepelser? enligt dig? Enligt Sam? Enligt Dawkins? Vem ?

Citat:
Din amatörpsykologi kan du också behålla.

HAHA, tolka det ur du vill. Endast genom att använda din fria vilja kan du förneka och inte på grund av evolution eller bevis. Det är just detta jag försöker få er att förstå.

Citat:
Som sagt, varför skuldbelägga något som inte finns? Det låter galet, men logik som din kan hoppa till lustiga slutsatser.

Vad skapade universum, liv, vatten, solen, jorden, arterna, människan, människans förstånd, frukter, grönsaker, linser, födor, vad smaksatte dom, vad bestämde avståndet mellan jorden och solen, sömn, ljuset, mörker, döden? Evolution? En icke tänkande ovetande process? Tillåt mig att småle.

Citat:
Igen sysslar du med samma fel som demonstrerats som falska dikotomier. Det vill säga du dikterar alternativen och menar att de är det enda som finns att välja på medans sanningen är en annan. Bara för att du skriver "Finns inget annat alternativ" så blir det inte sant. Lugna din hybris en aning. Mitt intresse i ämnet är presenterat. Lämnar du inte mig som ämne kommer jag rapportera alla följande inlägg som diskuterar mig då det är off topic.

Jag kom visserligen åt en öm punkt där. Du har misslyckats med att besvara frågan och nu hotar du med att anmäla, gör anmälan, jag anmäler dig också. Inte mig emot. Jag ställer en fråga som har med tråden att göra. Vad driver dig att diskutera ämnet? Vad finns det för alternativ mer än dessa som jag angav? Hur kan du inte se att intresse som svar är motsägelse till allt du ägnat dig åt och presenterat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in