Citat:
Sepiritz|55519779]Nej, det är inte ett argument. Det är bara en förklaring på varför ditt verbala avskräde inte är ett argument. Förstår du skillnaden?
Återigen? Varför är du här? för att förklara vad individer skriver eller för att komma med motargument på det som skrivs?

. Du misslyckas med att förstå att man inte förklarar utan motargumenterar ett argument. Om jag lägger fram ett argument som lyder: '' evolution är inte sant därför att en ovetande process inte kan av sig själv åstadkomma förändring alls'' kan du absolut inte komma och säga: '' men det är för att du inte förstår''. Du måste argumentera emot mitt argument. Det misslyckas du md gång efter annan.
Citat:
Ondska är subjektivt. Det finns ingen objektiv måttstock för ondska. Allt ditt bräkande ändrar inte det.
HAHAH, ska allt gå och mäta och räkna?

Räcker det inte med att veta att objektiv ondska existerar även om det skulle vara 1 på en skala 1 till 100? Existerar inte smärta bara för att olika människor upplever smärta på olika sätt? Du måste vara helt jävla hjärndöd. Kan någon människa i världen som är frisk till kropp och själ betrakta mord på oskyldiga som nåt gott? Vilken värld lever du i?
Citat:
För att dumhet och ignorans inte får stå oemotsagda. Så enkelt är det. Jag diskuterar självmant, det betyder ändå inte att dina åsikter har ett värde.
HAHAH, tror du på det själv eller? Det sägs och skrivs oändligt mycket ''dumhet och ignorans'' på Flashback, är du där och bemöter alla sådana inlägg? Självklart inte! Det är för att du ljuger för dig själv och tror att du kan ljuga för andra också. Du är helt borta i skallen.
Citat:
Klart det är inbillning. Du har ju fel. Genom att intala dig själv att dina meningsmotståndare inte egentligen tycker det de tycker så din naiva vidskepliga världsbild får förbli intakt. Övertygelsen handlade om varför en allsmäktig gud som vill ha kontakt med mig inte har det. Kanske det är dags att du hänger med i din egen diskussionslinje? Nej, det är din missuppfattning, inte vad jag skrivit. I vanlig ordning förstår du inte vad du läser. Precis som alla andra i tråden påpekar åt dig. Lycka till, om du tror att du kan. Ah, trist. Ni har alltså SÅ lite att komma med, ni som tror på vidskepligheter. Bra att veta.
Jag har redan förklarat för dig att Gud inte vill ha en relation med dig utan det är DU som ska vilja ha en relation med honom. Fattar du trögt? Du är en misslyckad individ som i livet hela tiden lagt ansvar som egentligen är ditt eget på andra och nu gör du samma sak. Nu vill du att Gud den vise ska ta första steget mot dig. Gå och torka dig själv i röven, du luktar skit. HAHA. Vilka är det som påpekar att jag har ''fel''´? Jo det är människor som ligger på samma nivå rent intellektuells-mässigt. Jag är helt övertygad om att ingen av er har ens kompletta gymnasiebetyg eller har ett jobb värt namnet. Era texter avslöjar så mycket mer än ni anar.
Citat:
Hahahah, muslimlogik. Ja jävlar vad snyggt. Tack för att du för kampen för vår sida.
Du har precis skrivit att du känner till saker andra inte gör. Åh vad synd det är om dig.
Kallar du det för ett argumentation?
Citat:
Lär dig skilja på objektivitet och objektiv moral innan du ser dum u.. Eh, ja.. Mycket för sent, men det är väl tanken som räknas.
Eh, nej.
Är detta ett argument? Ska jag sjunka till samma nivå och besvara detta smörja? Kom in i leken. Tönt.
Citat:
Att träd är vackra är inte bevis för gud, det är bara bevis för att du tycker träd är vackra. Åh, upprepade dumheter. Vad underbart.
Var kom träden ifrån? Var kom vackerheten ifrån? var kom livet ifrån? var kom vattnet ifrån? var kom arterna ifrån? Var kom människan ifrån? var kom människans förstånd ifrån? Var kom människans alla organ ifrån? Var kom alla frukter ifrån? Var kom alla grönsaker ifrån? var kom alla linser ifrån? Var kom resterande föda ifrån? Var kom solen ifrån? var kom jorden ifrån? Vad orsakade ''BIG BANG''? .... kom igen säg evolution och jag kommer svettas av skratt. Säg för Guds skull inte detta : ''bara för att du inte förstår''. eller '' bara för att vi inte vet''.
Citat:
Om vi inte vet, var det automatiskt gud då? Är det hur du bevisar saker? Jag vet inte var den här pennan kom ifrån. Det måste vara en gud som skapade den i min skrivbordslåda! Den här guden hatar dessutom bögsex. Tadaa! Religion.

Din dumhet känner inga gränser. Jag vet inte vad den här pennan kom ifrån? jo det vet jag. En människa skapade pennan för att fylla en funktion. Vet inte du var pennan kommer ifrån? Är det också evolution? Gud hatar de som förnekar honom. Det är syndens yttersta gräns. Homosexualitet i sig är inte synd men handlandet är synd. Förkovra dig.
Citat:
Tyngre element vet vi skapas i stjärnor. Ja, vi kan observera detta.
Igen, om vi inte visste svaret på alla frågorna, är det bevis för en gud? Varför? I så fall, hur vet vi att det inte är Det Flygande Spaghettimonstret?
´ÅHHH. Snälla sök hjälp snarast!! Elementen är nödvändiga för att stjärnorna ska kunna existera. De skapas således inte i stjärnorna. De måste finnas innan stjärnorna skapas.

Varför ljuger du så hårt för? Hur kan du inte vara orolig för din själ?

Vi kan absolut inte observera när en stjärna bildas, och vi kan absolut inte se när element skapas i stjärnor. Däremot kan vi observera stjärnor som förintas. Det kan inte vara den flygande spaghettimonstret eftersom även den är skapad alltså inte är evig men Gud är evig.
Citat:
Så igen är ditt argument att för att du inte förstår hur saker fungerar så är det bevis på en gud? Kom igen nu...
Kom igen du!! Du upprepar det gång efter gång. '' eftersom du inte förstår''. ''Bara för att vi inte vet''. Det är inte att argumentera.
Citat:
Tillför man energi händer det saker, exempelvis ökande komplexitet. Det är rätt enkelt egentligen, men för vissa verkar det svårt.
Ser du vad du skriver? Tillför man energin? Vad tillför energin? Du är alltså medveten att energin måste tillföras med vilja och att det inte sker spontant. Men den väsentliga frågan är var kom energin ifrån? Om du tillför energi händer det saker men det innebär inte att det leder till komplexitet. Utan en vilja bakom tillförandet av energi, leder all energitillförsel till förstörelse och fördärv. Ge mig ett enda exempel på att energitillförsel som sker helt av sig själv leder till nåt gott eller komplex.
Citat:
Det finns ingenting sådant som irreducerbar komplexitet. Det är bara korkade kreationister som håller fast vid det ännu trots att det motbevisats gång efter annan.
Du har lyssnat för mycket på sam och Dawkins. Du ska inte lita på vad de säger lillen. haha. Återigen har du ingen aning om vad du pratar om. Om du har nån aning utvecklar du ditt påstående men du misslyckas med det bara.
Citat:
Så han är inte allsmäktig. Bra att veta. Då har dikotomin bevisats. Tack.
Hur fick du den tolkningen?

Gå och ta dina mediciner. Gud måste vara allsmäktig. Allt annat vore motsägelse annars.
Citat:
Förtsätt hitta på sagor om det får dig att sova bättre på natten putte. Om mig, om världen, om gudar som blir tvära om någon använder sitt könsorgan fel eller äter fel saker.. Men försök inte påstå att dina fantasier är verklighet.
Vad pratar du om? Det jag säger är verkligt vare sig du vill tro på det eller inte. Det finns en evig Gud som har skapat dig och allt annat på denna jord och universum. Gud måste vara evig för att ingenting kan komma till existens av sig själv. Därför kan Gud inte ha kommit till existens av sig själv. Antingen måste han vara evig eller så är han skapad av en annan kraft men även den kraften som skapat Gud måste vara evig, om inte evig så har även denna kraft en skapare och detta kan fortsätta i all oändlighet. Det kan det inte göra eftersom vi inte kan ha en oändligt antal händelser. Därför måste Gud vara oskapad, evig och aldrig varit frånvarande.
Universum måste ha skapats av Gud eftersom det kräver vilja att ändra ett tillstånd till ett annat. Universum har varit frånvarande i ett tillstånd av ingenting, det ändrade sedan tillstånd och kom till existens. Kraften som med vilja ändrade tillståndet är Gud eftersom inget annat alternativ finns. Evolution existerar inte för att ingen process som är ovetande, icke tänkande kan åstadkomma nåt och särskilt inte alla arter och människan, alla frukter och grönsaker. Icke vetande icke tänkande processer kan inte göra nåt alls.
Helvetet och paradiset existerar. Faktum är att många som varit nära döden-upplevelse sett och berättat om vad de sett. Det finns människor över hela världen oberoende av varandra som testamenterat det. Det räcker med att söka på Youtube för att se. Det handlar inte om en, två, tre fyra människor utan det är ett stort antal människor som bevittnat just detta. Det finns osynliga väsen. Folk över hela världen och av olika trosuppfattningar har kommit i kontakt med dessa. Även detta finns det mer att läsa om på nätet. Jag kräver inte att du ska tro på nåt av det jag säger men det jag säger är sant vare sig du tror på det eller inte. Jag ger blanka fan i om du gör narr av det eller inte vill tro på det. Din börda bär jag inte lika lite som du bär min börda.
Jag har fortfarande inte fått svar på frågan. Vad som driver till att diskutera religion så ivrigt och endast religion.