Citat:
Sir.|55524398]Teoretiskt sätt skulle jag själv kunna lära mig att utföra ett DNA-test och således själv undersöka det. Men detta är inget extraordinärt påstående, som jag behöver så pass extrema bevis för att hålla för sant, till skillnad från dina verklighetsfrämmande påståenden om en övernaturlig värld.
Hur vet du att apparaterna du använder inte är riggade, när du vill avgöra om DNA? Varför tycker du att mina påståenden är extraordinära? Är det för att det är främmande för dig? Är det för att du har hjärntvättats att tro att endast den fysiska världen är den riktiga? Vari ligger det extraordinära?
Citat:
Skillnaden är att det finns tydliga bevis på att
1)Människor föds
2)Människor ser människor födas och dokumenterar det
3)Jag har fötts
4)De människor som säger sig bevittnat min födsel, är människor som jag känt hela mitt liv och har all anledning att lita på.
Och det viktigaste av allt:
Min påstådda födelsedag är inte ett extraordinärt påstående, det är ett ordinärt
Tycker synd om dig. Du fattade tydligen inte. Lägg fram bevis på att du inte har adopterats. Att din mor är din biologiska mor. Jag vet att du har fötts. Jag har inte frågat om det. Jag sa att du skulle lägga fram bevis på att du fötts av din mor som du vuxit upp med. Har du bevis på att du inte har adopterats bort vid 6 månaders åldern? Har du bevis på att de som du betraktar som släktingar är dina riktiga släktingar? Har du bevis på att de inte gömmer sanningen för dig om att du är adopterad och de vill inte att du ska få veta för att inte såra dig och börja grubbla över dina biologiska föräldrar? Ge mig bevis på att din mor är din biologiska mor. Att människor födds och att du har fötts är inget bevis. Du kan ha fötts av en annan kvinna som var 16 år och inte kunde ta hand om dig därför gav hon bort dig till en annan kvinna som du hela ditt liv betraktat som din biologiska mor. Har du bevis på att det inte är så?
Citat:
Ja, det finns stora skillnader mellan dessa påståenden. Läs svar 1 och 2.
Nix, inga skillnader alls. Skillnaden är att du är trög med att förstå.
Citat:
Med tanke på vad du skrev här nedanför, missuppfattade du vad jag skrev.
Alla dessa människor har mest troligt redan hört talas om platser som paradis och helvete och allt som hör där till. Idén finns redan i huvudet.
Du läser inte vad jag skriver. Hur kan en död hjärna hallucinera? Är du dum eller gör du dig till? Jag skriver om människor som dött, som dödförklarats av läkare. De ha ingen hjärnaktivitet för att kunna hallucinera
Citat:
Varför vissa personer hallucinerar om just dessa saker, är inte jag rätt person att svara på. Men helvete och paradis är knappast de enda eller ens mest vanliga sakerna som folk som är nära att dö hallucinerar om.
Du kan inte svara på det för att du har fel. Om en människa inte tror på ett liv efter döden, hur kan de då börja hallucinera? och hur kan de hallucinera om hjärnan är död? Du är ute på tunn is.
Citat:
I'd Really Rather You Didn't Challenge The Bigoted, Misogynist, Hateful Ideas Of Others On An Empty Stomach.
- The flying spaghettimonster.
Den flyende spaghettimonstret är inte evig. Den fanns inte för 60 år sen. Den skapades av människor, således är den inte evig eller allsmäktig. Fattar du nu skillnaden? Du liksom jag vet mycket väl att detta uppfanns av ateister just för att göra narr av religion men det är en handfull människor. Sådana människor fanns på Moses tid och Jesus tid. Inget konstigt med andra ord. Människor började att tillbe en kossa som var gjord av guld när Moses var och tog emot tavlan, trots att de med egna ögon sett tecken efter tecken som de inte kunde förneka. Att människor tror på den flyende hästen eller spaghettin kan liknas vid människorna på Moses tid som dyrkade den gyllene kalven. Inget konstigt. Gud säger i den heliga koranen:
"Vi har sannerligen skapat människan i den bästa skepnad" [den heliga Koranen 95:4]
"men därefter låtit henne sjunka lägre än de lägsta" [den heliga Koranen 95:5]
"Vi har sannerligen skapat människan i den bästa skepnad" [den heliga Koranen 95:4]
Förståndet som kan meditera, dyrkan skaparen, kärlek, moral, hopp, hjälpa andra, hålla sig ren och göra gott, mata fattiga, ge av de äger till behövande, skapa och tillverka saker för att göra livet gott och njutbart.
(Min egen förklaring)
"men därefter låtit henne sjunka lägre än de lägsta" [den heliga Koranen 95:5]
Tro på spaghettimosnter, göra uppror, homosexualitet, ondska, otrohet, mord, rån, hat, avsky, motvilja, motsträvig. ( Min egen förklaring)
Och [minns] att Vi befriade er från Faraos män, som tillfogade er svåra lidanden, dödade era söner och [enbart] skonade era kvinnor - detta var en tung prövning som er Herre lade på er - (49) och [minns] hur Vi klöv havet framför er och räddade er och dränkte faraonerna inför era ögon, (50) och hur Vi kallade Moses till Oss [på Sinai berg] under fyrtio nätter och hur ni i hans frånvaro tog er för att dyrka [den gyllene] kalven och så begick en svår synd. (51) Men ändå efterskänkte Vi därefter er skuld, så att ni [borde ha] känt tacksamhet. (52) Och [minns] att Vi uppenbarade Skriften för Moses och en måttstock varmed rätt kan mätas och skiljas från orätt så att ni fick vägledning, (53) och att Moses sade till sitt folk: "Ni har sannerligen, mitt folk, tillfogat er själva en svår orätt
då ni tog er för att dyrka [den gyllene] kalven. Vänd därför åter till er Skapare och visa ett förkrossat sinnelag; det är vad er Skapare finner vara bäst för er." Och Han tog emot er ånger - Han är Den som går den ångerfulle till mötes, den Barmhärtige. (54) Och [minns] att ni sade: "Moses! Vi tror dig inte förrän vi med våra egna ögon får se Gud"; och så drabbades ni där ni stod av [straffets] blixtar. (55) Men Vi återgav er livet, sedan ni varit [som] döda, så att ni [borde ha] känt tacksamhet. (56) Och Vi lät molnen skänka er skugga och gav er manna och vaktlar [till föda och uppmanade er:] "Ät av de goda ting som Vi har skänkt er för ert uppehälle." Och de vållade Oss ingen skada [med sina synder] - de skadade enbart sig själva. (57)
Det ni ateister ägnar er åt är inget nytt under solen. Samma öde går alla icke troende till mötes som et gick för det i gångna tider.