2015-11-25, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sairez1990
Gud låter ju människorna välja själva om dem vill tro på han eler ej. Han låter en byta religion om man vill, Til skillnad från Islam t ex. Där är det dödsstraff. Men saken är att du väljer själv om du vill tro eller ej, tror du och verkligen älskar gud lika mycket som han älkar dig kommer han att hjälpa dig genom hea ditt liv.
Det går inte bara helt sonika välja vad man tror på. Det måste finnas bevis och/eller goda argument som påvisar existensen, annars har man ingen rationell anledning till att tro.
Citat:
En sak som är helt otrolig är hur han hjälpte mig igenom skolan med toppbetyg. Nu kanske du säger att det bara är påhitt eller du är faktiskt smart osv.
Hur vet du att en Gud hjälpte dig med det?
Citat:
Men det här tänker jag alltid på, och det är alltid det som påminner mig om att han faktiskt finns. När jag var liten så fick jag en minimoto (liten motorcykel) utav mina pappa, han ville bara inte att jag skulle hålla på med den själv. Alltså starta den, åka på den osv. utan att han var med. Jag gick och kollade på den dagen efter att jag fått den och jag blev så himla sugen på att köra, men det gjorde jag inte. Utan jag startade den och sen "brummade" jag lite på gase och hjulet snurrade till och kedjan hoppade.

Det är riktigt jobbigt att sätta på kedjan på en sån minimoto. Jag lade in den i garaget igen och satt med en klump i magen och bad till gud att han skulle fixa det. Jag visste att min pappa skulle bli arg på mig för att jag inte gjorde som han sa.

Jag berättade att jag startade den och att kedjan hoppade, han blev ganska irriterad. Men när vi kom till garaget så kollade vi på den. Kedjan satt på helt och hållet, erfekt spänd också! Jag blev helt borta i skallen.
Och vilken koppling har denna händelsen till en Gud?

Citat:
Efter den stunden så blev jag en "äkta kristen"!
Varför just kristen? Vad är det som säger att det inte var någon helt annat Gud än Jahve?
Citera
2015-11-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Jag tar det igen:

Mina ettor som jag tillverkat är fullkomliga abstrakta konstruktioner som är logiskt 1 (en hel) och har oändlighet som logisk/matematisk inre egenskap -> eftersom de har oändlighet som logisk/matematisk inre egenskap är de eviga -> eftersom de är eviga är de utanför tid och rum -> eftersom de är utanför tid och rum där det annars rådande tillståndet är "evigt 0"="inget" så har uppkomlingen "evigt 1"="något", en oerhörd orsakskraft. I ett ögonblick i evigheten där det rådde evigt 0 kom evigt 1 till existens och det orsakade en stor smäll, Big Bang. Den rumtid som då uppstod är självklart, exakt den rumtid i vilken de tillverkades, annars kunde inget bli till.

Hur dessa ettor är konstruerade, och att de är sådana som jag säger att de är påstår jag att jag kan bevisa. Men innan jag bevisar det vill jag att vi är överens om att om jag kan bevisa detta så erkänner du att denna tråds frågeställning är besvarad och du erkänner att jag är Gud.

FEL FEL FEL!! evigt ett i ett evigt noll kan inte komma till existens. Motsägelse utan dess like. Vilken kraft orsakade att evigt 1 kom till existens? det är just det som jag har påpekat hela tiden. Var kom evigt 1 ifrån? Tänk på att evigt 1 inte kan vara sin egen orsak, alltså inte kan skapa sig själv. Vad är det för kraft som låg bakom att evigt 1 kom till existens? Fattar du inte vad jags skriver eller?
Citera
2015-11-25, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Klart det finns rum för det, det är bara du som inte förstår vad evolution är. Det är inte konstigare än så lille vän.

Återigen ett påstående utan utvecklande. Är ni ateister helt jävla hjärndöda? Du påstår att det finns rum för det men misslyckas med att förklara hur. Du anklar mig för att inte förstå direkt efter ditt påstående men fortfarande misslyckas du med att förklara hur det kan existera rum för det.

Jag förklarade klart och tydligt att evolution går ut på att sprida sina gener, ta plats, vara anpassningsbar, vara snabb, stark. Var finns rum för moral, kärlek och hopp enligt processen evolution? Skäms du inte? Du är ju helt jävla hjärndöd.
Citera
2015-11-25, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Återigen ett påstående utan utvecklande. Är ni ateister helt jävla hjärndöda? Du påstår att det finns rum för det men misslyckas med att förklara hur. Du anklar mig för att inte förstå direkt efter ditt påstående men fortfarande misslyckas du med att förklara hur det kan existera rum för det.

Jag förklarade klart och tydligt att evolution går ut på att sprida sina gener, ta plats, vara anpassningsbar, vara snabb, stark. Var finns rum för moral, kärlek och hopp enligt processen evolution? Skäms du inte? Du är ju helt jävla hjärndöd.
Nä, evolution "går inte ut"på något. Det är bara en förklaringsmodell. Det finns heller inte plats för kärlek och hopp inom gravitationsteorin.
Citera
2015-11-25, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Jag tar det igen:

Mina ettor som jag tillverkat är fullkomliga abstrakta konstruktioner som är logiskt 1 (en hel) och har oändlighet som logisk/matematisk inre egenskap -> eftersom de har oändlighet som logisk/matematisk inre egenskap är de eviga -> eftersom de är eviga är de utanför tid och rum -> eftersom de är utanför tid och rum där det annars rådande tillståndet är "evigt 0"="inget" så har uppkomlingen "evigt 1"="något", en oerhörd orsakskraft. I ett ögonblick i evigheten där det rådde evigt 0 kom evigt 1 till existens och det orsakade en stor smäll, Big Bang. Den rumtid som då uppstod är självklart, exakt den rumtid i vilken de tillverkades, annars kunde inget bli till.

Hur dessa ettor är konstruerade, och att de är sådana som jag säger att de är påstår jag att jag kan bevisa. Men innan jag bevisar det vill jag att vi är överens om att om jag kan bevisa detta så erkänner du att denna tråds frågeställning är besvarad och du erkänner att jag är Gud.

Citat:
FEL FEL FEL!! evigt ett i ett evigt noll kan inte komma till existens. Motsägelse utan dess like. Vilken kraft orsakade att evigt 1 kom till existens? det är just det som jag har påpekat hela tiden. Var kom evigt 1 ifrån? Tänk på att evigt 1 inte kan vara sin egen orsak, alltså inte kan skapa sig själv. Vad är det för kraft som låg bakom att evigt 1 kom till existens? Fattar du inte vad jags skriver eller?

Om du läser vad jag skrivit så ser du att det står att det är jag som har konstruerat 1. Om du tittar på min avatar som jag tillfälligtvis lagt dit så ser du ett exempel på en sådan oändlig 1. Men innan jag förklarar något djupare för någon vill jag se att någon förstår vad jag skriver om det enklare. Än har jag inte sett det.
Citera
2015-11-25, 21:07
Medlem
Citat:
Sepiritz|55519779]Nej, det är inte ett argument. Det är bara en förklaring på varför ditt verbala avskräde inte är ett argument. Förstår du skillnaden?
Återigen? Varför är du här? för att förklara vad individer skriver eller för att komma med motargument på det som skrivs? . Du misslyckas med att förstå att man inte förklarar utan motargumenterar ett argument. Om jag lägger fram ett argument som lyder: '' evolution är inte sant därför att en ovetande process inte kan av sig själv åstadkomma förändring alls'' kan du absolut inte komma och säga: '' men det är för att du inte förstår''. Du måste argumentera emot mitt argument. Det misslyckas du md gång efter annan.

Citat:
Ondska är subjektivt. Det finns ingen objektiv måttstock för ondska. Allt ditt bräkande ändrar inte det.

HAHAH, ska allt gå och mäta och räkna? Räcker det inte med att veta att objektiv ondska existerar även om det skulle vara 1 på en skala 1 till 100? Existerar inte smärta bara för att olika människor upplever smärta på olika sätt? Du måste vara helt jävla hjärndöd. Kan någon människa i världen som är frisk till kropp och själ betrakta mord på oskyldiga som nåt gott? Vilken värld lever du i?

Citat:
För att dumhet och ignorans inte får stå oemotsagda. Så enkelt är det. Jag diskuterar självmant, det betyder ändå inte att dina åsikter har ett värde.

HAHAH, tror du på det själv eller? Det sägs och skrivs oändligt mycket ''dumhet och ignorans'' på Flashback, är du där och bemöter alla sådana inlägg? Självklart inte! Det är för att du ljuger för dig själv och tror att du kan ljuga för andra också. Du är helt borta i skallen.

Citat:
Klart det är inbillning. Du har ju fel. Genom att intala dig själv att dina meningsmotståndare inte egentligen tycker det de tycker så din naiva vidskepliga världsbild får förbli intakt. Övertygelsen handlade om varför en allsmäktig gud som vill ha kontakt med mig inte har det. Kanske det är dags att du hänger med i din egen diskussionslinje? Nej, det är din missuppfattning, inte vad jag skrivit. I vanlig ordning förstår du inte vad du läser. Precis som alla andra i tråden påpekar åt dig. Lycka till, om du tror att du kan. Ah, trist. Ni har alltså SÅ lite att komma med, ni som tror på vidskepligheter. Bra att veta.

Jag har redan förklarat för dig att Gud inte vill ha en relation med dig utan det är DU som ska vilja ha en relation med honom. Fattar du trögt? Du är en misslyckad individ som i livet hela tiden lagt ansvar som egentligen är ditt eget på andra och nu gör du samma sak. Nu vill du att Gud den vise ska ta första steget mot dig. Gå och torka dig själv i röven, du luktar skit. HAHA. Vilka är det som påpekar att jag har ''fel''´? Jo det är människor som ligger på samma nivå rent intellektuells-mässigt. Jag är helt övertygad om att ingen av er har ens kompletta gymnasiebetyg eller har ett jobb värt namnet. Era texter avslöjar så mycket mer än ni anar.

Citat:
Hahahah, muslimlogik. Ja jävlar vad snyggt. Tack för att du för kampen för vår sida.
Du har precis skrivit att du känner till saker andra inte gör. Åh vad synd det är om dig.

Kallar du det för ett argumentation?

Citat:
Lär dig skilja på objektivitet och objektiv moral innan du ser dum u.. Eh, ja.. Mycket för sent, men det är väl tanken som räknas.
Eh, nej.

Är detta ett argument? Ska jag sjunka till samma nivå och besvara detta smörja? Kom in i leken. Tönt.

Citat:
Att träd är vackra är inte bevis för gud, det är bara bevis för att du tycker träd är vackra. Åh, upprepade dumheter. Vad underbart.

Var kom träden ifrån? Var kom vackerheten ifrån? var kom livet ifrån? var kom vattnet ifrån? var kom arterna ifrån? Var kom människan ifrån? var kom människans förstånd ifrån? Var kom människans alla organ ifrån? Var kom alla frukter ifrån? Var kom alla grönsaker ifrån? var kom alla linser ifrån? Var kom resterande föda ifrån? Var kom solen ifrån? var kom jorden ifrån? Vad orsakade ''BIG BANG''? .... kom igen säg evolution och jag kommer svettas av skratt. Säg för Guds skull inte detta : ''bara för att du inte förstår''. eller '' bara för att vi inte vet''.

Citat:
Om vi inte vet, var det automatiskt gud då? Är det hur du bevisar saker? Jag vet inte var den här pennan kom ifrån. Det måste vara en gud som skapade den i min skrivbordslåda! Den här guden hatar dessutom bögsex. Tadaa! Religion.

Din dumhet känner inga gränser. Jag vet inte vad den här pennan kom ifrån? jo det vet jag. En människa skapade pennan för att fylla en funktion. Vet inte du var pennan kommer ifrån? Är det också evolution? Gud hatar de som förnekar honom. Det är syndens yttersta gräns. Homosexualitet i sig är inte synd men handlandet är synd. Förkovra dig.

Citat:
Tyngre element vet vi skapas i stjärnor. Ja, vi kan observera detta.
Igen, om vi inte visste svaret på alla frågorna, är det bevis för en gud? Varför? I så fall, hur vet vi att det inte är Det Flygande Spaghettimonstret?

´ÅHHH. Snälla sök hjälp snarast!! Elementen är nödvändiga för att stjärnorna ska kunna existera. De skapas således inte i stjärnorna. De måste finnas innan stjärnorna skapas. Varför ljuger du så hårt för? Hur kan du inte vara orolig för din själ? Vi kan absolut inte observera när en stjärna bildas, och vi kan absolut inte se när element skapas i stjärnor. Däremot kan vi observera stjärnor som förintas. Det kan inte vara den flygande spaghettimonstret eftersom även den är skapad alltså inte är evig men Gud är evig.

Citat:
Så igen är ditt argument att för att du inte förstår hur saker fungerar så är det bevis på en gud? Kom igen nu...

Kom igen du!! Du upprepar det gång efter gång. '' eftersom du inte förstår''. ''Bara för att vi inte vet''. Det är inte att argumentera.

Citat:
Tillför man energi händer det saker, exempelvis ökande komplexitet. Det är rätt enkelt egentligen, men för vissa verkar det svårt.

Ser du vad du skriver? Tillför man energin? Vad tillför energin? Du är alltså medveten att energin måste tillföras med vilja och att det inte sker spontant. Men den väsentliga frågan är var kom energin ifrån? Om du tillför energi händer det saker men det innebär inte att det leder till komplexitet. Utan en vilja bakom tillförandet av energi, leder all energitillförsel till förstörelse och fördärv. Ge mig ett enda exempel på att energitillförsel som sker helt av sig själv leder till nåt gott eller komplex.

Citat:
Det finns ingenting sådant som irreducerbar komplexitet. Det är bara korkade kreationister som håller fast vid det ännu trots att det motbevisats gång efter annan.

Du har lyssnat för mycket på sam och Dawkins. Du ska inte lita på vad de säger lillen. haha. Återigen har du ingen aning om vad du pratar om. Om du har nån aning utvecklar du ditt påstående men du misslyckas med det bara.

Citat:
Så han är inte allsmäktig. Bra att veta. Då har dikotomin bevisats. Tack.

Hur fick du den tolkningen? Gå och ta dina mediciner. Gud måste vara allsmäktig. Allt annat vore motsägelse annars.

Citat:
Förtsätt hitta på sagor om det får dig att sova bättre på natten putte. Om mig, om världen, om gudar som blir tvära om någon använder sitt könsorgan fel eller äter fel saker.. Men försök inte påstå att dina fantasier är verklighet.

Vad pratar du om? Det jag säger är verkligt vare sig du vill tro på det eller inte. Det finns en evig Gud som har skapat dig och allt annat på denna jord och universum. Gud måste vara evig för att ingenting kan komma till existens av sig själv. Därför kan Gud inte ha kommit till existens av sig själv. Antingen måste han vara evig eller så är han skapad av en annan kraft men även den kraften som skapat Gud måste vara evig, om inte evig så har även denna kraft en skapare och detta kan fortsätta i all oändlighet. Det kan det inte göra eftersom vi inte kan ha en oändligt antal händelser. Därför måste Gud vara oskapad, evig och aldrig varit frånvarande.

Universum måste ha skapats av Gud eftersom det kräver vilja att ändra ett tillstånd till ett annat. Universum har varit frånvarande i ett tillstånd av ingenting, det ändrade sedan tillstånd och kom till existens. Kraften som med vilja ändrade tillståndet är Gud eftersom inget annat alternativ finns. Evolution existerar inte för att ingen process som är ovetande, icke tänkande kan åstadkomma nåt och särskilt inte alla arter och människan, alla frukter och grönsaker. Icke vetande icke tänkande processer kan inte göra nåt alls.

Helvetet och paradiset existerar. Faktum är att många som varit nära döden-upplevelse sett och berättat om vad de sett. Det finns människor över hela världen oberoende av varandra som testamenterat det. Det räcker med att söka på Youtube för att se. Det handlar inte om en, två, tre fyra människor utan det är ett stort antal människor som bevittnat just detta. Det finns osynliga väsen. Folk över hela världen och av olika trosuppfattningar har kommit i kontakt med dessa. Även detta finns det mer att läsa om på nätet. Jag kräver inte att du ska tro på nåt av det jag säger men det jag säger är sant vare sig du tror på det eller inte. Jag ger blanka fan i om du gör narr av det eller inte vill tro på det. Din börda bär jag inte lika lite som du bär min börda.

Jag har fortfarande inte fått svar på frågan. Vad som driver till att diskutera religion så ivrigt och endast religion.
Citera
2015-11-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kernelpanic
Du verkar tro på en evig gud som har skapat "alltet".
Men varför skulle gud vara evig?
Vi vet helt enkelt inte hur universum har kommit till,
men det betyder inte att det finns en evig gud

Gud måste vara evig. Om Gud inte är evig innebär det att Gud vid ett givet tillfälle inte varit existerande. Alltså att Gud har varit frånvarande av existensen. Att Gud inte funnits men som sen kommit till existens. Enligt den hör logiken uppstår problem. Ingenting kan komma till av sig själv. varken en atom, galax, Gud, änglar eller nåt annat. Inget kan vara sin egen orsak. Så om Gud inte är evig, vad var det för kraft som låg bakom Guds skapande? Om det mot all förmodan skulle existera en kraft som skapat Gud. Så är Gud inte längre Gud och den kraften som skapat Gud måste vara den riktiga Guden eftersom kraften har makt över Guds skapande. Köper vi denna logik så måste den här kraften vara evig. Om inte ens den här kraften är evig måste även den här kraften ha en skapare och vi skulle kunna gå tillbaka i alla oändlighet; Om x skapade Gud vad skapade x då? Om y skapade x vad skapade y då? Om z skapade y vad skapade z då? Vi kan inte gå oändligt tillbaka, då vi inte kan ha oändliga händelser. Så Gud måste vara evig. Alltså alltid existerande.
Citera
2015-11-25, 21:17
Medlem
Citat:
Var kom träden ifrån? Var kom vackerheten ifrån? var kom livet ifrån? var kom vattnet ifrån? var kom arterna ifrån? Var kom människan ifrån? var kom människans förstånd ifrån? Var kom människans alla organ ifrån? Var kom alla frukter ifrån? Var kom alla grönsaker ifrån? var kom alla linser ifrån? Var kom resterande föda ifrån? Var kom solen ifrån? var kom jorden ifrån? Vad orsakade ''BIG BANG''? .... kom igen säg evolution och jag kommer svettas av skratt. Säg för Guds skull inte detta : ''bara för att du inte förstår''. eller '' bara för att vi inte vet''.
Fan vad tröttsamt att du inte förstår att din personliga ignorans om hur saker och ting fungerar eller varför något existerar, inte är ett bevis för en Gud.
Du måste påvisa en koppling mellan det du inte förstår och en Gud. Annars kan man byta ut ordet "Gud" mot precis vad som helst.

Jag förstår inte hur och varför träd kom till, därför existerar det en osynlig enhörning som skapade träden.
Citera
2015-11-25, 21:24
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Evolution har aldrig existerat.

Minst sagt ett löjligt och helt idiotiskt påstående. Det är helt ofattbart hur man kan förneka evolutionen... Även anmärkningsvärt att det endast är tydligt lågbegåvade människor som inte vill ta till sig hur världen ser ut. Okej om man kunde diskutera det för 500 år sedan när man inte visste så mycket, men att göra det idag ? trams och oseriöst...

Det är ungefär samma sak för mig att påstå att flashback eller jag själv inte existerar. trams och oseriöst...
Senast redigerad av Lothbrok 2015-11-25 kl. 21:30.
Citera
2015-11-25, 21:26
Medlem
Citat:
Gud måste vara evig. Om Gud inte är evig innebär det att Gud vid ett givet tillfälle inte varit existerande. Alltså att Gud har varit frånvarande av existensen. Att Gud inte funnits men som sen kommit till existens. Enligt den hör logiken uppstår problem. Ingenting kan komma till av sig själv. varken en atom, galax, Gud, änglar eller nåt annat. Inget kan vara sin egen orsak. Så om Gud inte är evig, vad var det för kraft som låg bakom Guds skapande? Om det mot all förmodan skulle existera en kraft som skapat Gud. Så är Gud inte längre Gud och den kraften som skapat Gud måste vara den riktiga Guden eftersom kraften har makt över Guds skapande. Köper vi denna logik så måste den här kraften vara evig. Om inte ens den här kraften är evig måste även den här kraften ha en skapare och vi skulle kunna gå tillbaka i alla oändlighet; Om x skapade Gud vad skapade x då? Om y skapade x vad skapade y då? Om z skapade y vad skapade z då? Vi kan inte gå oändligt tillbaka, då vi inte kan ha oändliga händelser. Så Gud måste vara evig. Alltså alltid existerande.
Vi vet redan vad du tror. Upp till bevis eller erkänn att det endast är en tro. Svårare är det inte.
Citera
2015-11-25, 21:44
Medlem
Citat:
=Sepiritz|55520024]"Vatten beter sig över allt likadant i kosmos." Skrev du ordagrand. Följt av "Jag står för vad jag sagt." Kolla gärna. Jag skrev Mars då och jag har hela tiden skrivit Mars. Vet inte vad du svamlar om. Det är vad du skrev jag bemötte. Och det betyder vad? Att vatten är vatten på andra ställen också? Wow. Otroligt. Fast något sånt finns ju inte. Det är bara i ditt huvud det måste finnas en magisk tänkande varelse för att du inte förstår. Dem är inte bevis för någon gud, bara sig själva. Mindre bitar dumhet är fortfarande dumhet.

Du är bortom all räddning. Du skrev klart och tydligt att om man häller vatten på mars så kokas den bort på grund av trycket. Om det var mars du hela tiden fantiserat om så har du jävligt fel. Vatten kokas inte bort på mars på grund av tryck. Fattar du ens vad du skriver? Jag skrev att vatten beter sig överallt i kosmos, nämligen att vatten fryser till is vid samma temperatur. Din lögnaktiga varelse. Sörj för din själ.

Citat:
Jag skrev "Om du hällde ut vatten på Mars som kan vara så kallt som -140°C skulle det ändå koka bort i ånga på grund av det låga trycket."
Sluta ljuga.
Jösses. Klart man kan utföra experimentet. Det är verkligen inte mer "verklighetensfrånvarande" än att anta att all materia plötsligt inte skulle finnas.

Men du ljuger så jävla hårt. Du kan inte ljuga för att få dina förklaringar, lägg märke till att jag skriver förklaringar och inte argument, eftersom du har inga argument att komma med. Du kan inte ljuga för att få dina förklaringar se mindre lögnaktiga ut. Jag detekterar dom. Du kanske är medveten att mars är den planet i solsystemet vars miljö är den mest gynnsamma för liv på jorden om man jämför den med jorden. Alltså, jag menar att mars miljö liknar jordens på många sätt. temperaturen sjunker aldrig så lågt som till -140 grader mer än vid polarna. Även på jorden vid polarna kan temperaturen sjunka till närmare -100 grader. Jag förstår inte ens varför jag slösar energi på någon som sålt sin själ och inte tar till sig fakta.

Citat:
Öh, just det. Självklart är det så. Jösses.

Haha, utveckla. Ja, det kan man säga att du gör...

Självklart gör jag det. Men du och många av dina gelikar misslyckas med det gång på gång.

Citat:
Lär dig skillnaden mellan att klippa och klistra argument/åsikter och att göra en källhänvisning. Snälla rara putte.
Aha, så DU bestämmer vad arter är? Inte forskarna. Hmm. Så hundar och vargar är det olika arter eller samma art? Lejon och tigrar? Samma art?

Din dumhet gör mig stum. Du kopierar och klistrar in hela artiklar. Vadå källa? Dina lögnare är så kul ibland. HAHAH Hundar och vargar är samma art eftersom de kan para sig med varandra och få avkomma och kedjan kan fortsätta. Lejon och tigrar är kattdjur. Du ger så ologiska exempel. Mitt argument var att människans förstånd är mer avancerat än alla andra arters. Hur kommer det sig? Hur kan dina ologiska och konstiga liknelser vara ett motargument?

Citat:
Eh, jösses. Det finns inga gränser för ditt vansinne... Hur HÄRLEDER du detta till en gud?

Du svarade inte på min fråga. Försök igen putte.

Det finns inga gränser för din dumhet och sinnesjukhet. Du tror att universum och arternas är ett resultat av icke-vetande, icke tänkande processer som helt sonika börjar sättas igång och skapar arter som hästar, lejon, tigrar, apor, fåglar, ja till och med människor. Detta tror du för att Dawkins är besatt och säger att du ska tro på det. Du ger mig fossiler som bevis, fossiler som är fullt utvecklade arter. Vidare diskuterar du religion och har gjort det i 5 års tid och endast religion och samtidigt föraktar du allt som har med Gud och religion att göra, du tycker inte att religion erbjuder nåt av värde ändå diskuterar du ämnet ivrigt och bara det. Det finns filosofi, matematik, fordon, kultur, droger, data, sport, sex, psykologi, hälsa, träning, arbete, politik men religion valde du trots att du inte vill ha nåt med den att göra, ÄNDÅ lillen, ÄNDÅ har du mage att säga att jag är vansinnig?!

Citat:
Intresse driver mig. Ditt begränsade förstående gör inte svaret ogiltigt.

Ta reda på vad "falsk analogi" betyder istället.

Nu är det här det dummaste jag sett dig skriva i den här tråden. Grattis. Nya rekord är alltid skoj.

Du är en lögnaktig varelse. ''Det här var det dummaste jag har sett'' är en mening du har använt dig av flitigt i den här och andra tråder. Meningen har förlorat sitt innebörd. Det är i brist på argument som du skriver torftiga ''förklaringar''. Nej, jag tar inte reda på vad falsk analogi är. Jag vet redan vad den är.

Hur kan man heta sprititz, som du säkert vet innebörden av. Ta evolution för sanning, förneka Gud, tycka att religion är skit men ändå diskutera det ivrigt. Varför? Intresse. hahha. Förvirringen och motsägelsen hos dig gällande den här frågan och allt annat känner inga gränser. Du är förlorad och behöver vård.
Citera
2015-11-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Det går inte bara helt sonika välja vad man tror på. Det måste finnas bevis och/eller goda argument som påvisar existensen, annars har man ingen rationell anledning till att tro.

Hur vet du att en Gud hjälpte dig med det?

Och vilken koppling har denna händelsen till en Gud?

Varför just kristen? Vad är det som säger att det inte var någon helt annat Gud än Jahve?

Vad godtar du som bevis? Är universum ett bevis? ett jorden ett bevis? är människan själv ett bevis? Är människors berättelser som besökt helvetet och paradiset ett bevis? Är människors berättelser som sett osynliga väsen bevis? Är människor som sett änglar bevis? Vad TAR du som bevis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in