2015-11-23, 00:45
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Dagens seger gör att Djokovic nu har helt jämn head to head statistik mot både Federer och Nadal.

Gällande den nya generationen undrar jag om det inte är Rublev som har störst chans att bli bäst, men det kommer nog dröja ett tag innan den generationen tar över efter det här gänget.

Precis! Den snubben tror jag faktiskt mest på. Väldigt hög högsta nivå och helt respektlös ute på banan. Amerikanerna Taylor Fritz och Tiafoe får inte heller glömmas bort.

Den allra mest talangfulla är kanske den blott 15 åriga kanadensaren Felix Auger Aliassime. Bland det mest imponerande spel jag sett av en så ung kille. Har redan lyckats kvala in till Challengertävlingar och tagit sig till en kvarstfinal. Allt detta innan han fyllt 15...Rätt hyfsat bra faktiskt.
Citera
2015-11-23, 20:09
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Finns visst en till Tour finals innan året är slut.

ATP Challenger Tour Finals startades 2011 och avgörs i Brasilien. Aldrig hört talas om denna turnering där de spelare som har gjort bäst resultat på Challenger touren gör upp. Spelas nästa vecka.

https://en.wikipedia.org/wiki/ATP_Challenger_Tour_Finals
Citera
2015-11-24, 20:58
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Är det dags för Zverev , Coric och Kyrgios närma sig den absoluta toppen nästa år månne?

edit: troligen behöver dom något/några år till,men man kan ju alltid hoppas.

Tror också på de spelare du nämner. Visst, nästa år är garanterat för tidigt för framför allt Zverev & Coric att utmana den absoluta toppen, men det vore kul om de kan börja flåsa dem en aning i nacken. Kyrgios ligger väl närmast till hands för att göra det.

Rublev har jag tyvärr sett för lite av för att kunna bedömma.

Hur som helst, ser redan fram emot 2016 Det är väl en 250-poängare i Qatar som är först ut i januari?
Citera
2015-11-25, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Tror också på de spelare du nämner. Visst, nästa år är garanterat för tidigt för framför allt Zverev & Coric att utmana den absoluta toppen, men det vore kul om de kan börja flåsa dem en aning i nacken. Kyrgios ligger väl närmast till hands för att göra det.

Rublev har jag tyvärr sett för lite av för att kunna bedömma.

Hur som helst, ser redan fram emot 2016 Det är väl en 250-poängare i Qatar som är först ut i januari?

Rublev kan nog bli duktig , och kanske den där fransmannen Tiofe ,och sen har vi Fritz också, amerikanen ,han kommer garanterat bli bra.
Den där koreanen Chung stannade ju lite i utvecklingen ,men kanske för tidigt räkna bort han.
Sen finns ju Donaldson också som det kanske är för tidigt räkna bort än, en del utvecklas ju långsammare än andra, så är det ju.
Citera
2015-11-25, 19:48
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Rublev kan nog bli duktig , och kanske den där fransmannen Tiofe ,och sen har vi Fritz också, amerikanen ,han kommer garanterat bli bra.
Den där koreanen Chung stannade ju lite i utvecklingen ,men kanske för tidigt räkna bort han.
Sen finns ju Donaldson också som det kanske är för tidigt räkna bort än, en del utvecklas ju långsammare än andra, så är det ju.

Stannade? Chung är rankad 51 i världen och vunnit 4 Challenger titlar i år. Coric är den enda tonåringen som har en bättre ranking.
Citera
2015-11-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Stannade? Chung är rankad 51 i världen och vunnit 4 Challenger titlar i år. Coric är den enda tonåringen som har en bättre ranking.

Jasså ? jag har inte hört talas om han andra halvan av året
Citera
2015-11-28, 16:53
Medlem
swedenfloodeds avatar
Tittar just på Davis Cup finalen, dubbeln.
Så här skrev jag nyligen, bekräftat i pågående match:
Kan någon förklara varför dubbelspel har blivit så fånigt numer:
-Efter varje boll, vunnen som förlorad, måste man uppsöka sin partner o peta på/röra honom. Går det inte spela annars eller varför är det så viktigt?
-Servaren måste låtsas taktikprata inför nästan varje serve: trots att motståndarna, om dom ens förstår språket, befinner sig 30m bort måste man ändå låtsas viska, dvs man håller handen eller bolllen framför (i) munnen.
Eftersom spelarna dels är samspelta, dels inte vet hur motståndarna returnerar, vad finns det att snacka om inför var o varannan serve? Att det hela oftast, alls inte alltid, är ett låtsasspektakel ser man på om munnarna rör sig eller inte.
Förr gick det alldeles utmärkt att spela högkvalitativ dubbel utan det här tramsandet. Att efter ett speciellt bra slag ge den andre en high five är inget som stör. Men varenda slag är ju inte precis ett sådant.

Ingen som spelar dubbel?
Citera
2015-11-28, 17:42
Medlem
barnets avatar
Mkt underhållande dubbel mellan GB-Belgien, Goffin & A. Murray storspelar medan Darcis & Jamie Murray är så uppenbart svaga att alla bollar spelas på dem
Citera
2015-11-28, 17:53
Medlem
barnets avatar
Chung är bra i challangers, annars inte.
Citera
2015-11-28, 18:39
Medlem
Murray en seger mot Goffin ifrån att vinna Davis Cup "själv". Bemelmans-Edmund vore på intet sätt omöjlig för britterna heller om det mot förmodan blir en femte match. Snacka om att det vore en otippad matchup att avgöra DC.
Citera
2015-11-28, 19:05
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Man undrar ju hur delaktiga de övriga spelarna i det brittiska laget kommer känna sig vid en eventuell seger
Citera
2015-11-29, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenflooded
Ingen som spelar dubbel?
Jag spelar inte dubbel, men har några gissningar.

Citat:
Kan någon förklara varför dubbelspel har blivit så fånigt numer:
-Efter varje boll, vunnen som förlorad, måste man uppsöka sin partner o peta på/röra honom. Går det inte spela annars eller varför är det så viktigt?

För att hjälpa att hålla uppe den mentala energin hos sin partner? och visa att man är ett lag, så att partnern inte börjar känna att den är orsaken till att spelet går dåligt?

Citat:
-Servaren måste låtsas taktikprata inför nästan varje serve: trots att motståndarna, om dom ens förstår språket, befinner sig 30m bort måste man ändå låtsas viska, dvs man håller handen eller bolllen framför (i) munnen.
Eftersom spelarna dels är samspelta, dels inte vet hur motståndarna returnerar, vad finns det att snacka om inför var o varannan serve? Att det hela oftast, alls inte alltid, är ett låtsasspektakel ser man på om munnarna rör sig eller inte.

Vet du att dom låtsas?
Jag skulle också föredra om dom bara körde på, utan viskandet.

Citat:
Förr gick det alldeles utmärkt att spela högkvalitativ dubbel utan det här tramsandet. Att efter ett speciellt bra slag ge den andre en high five är inget som stör. Men varenda slag är ju inte precis ett sådant.

Jag var inte med förr, och håller väl allmänt med dig. Men jag kan tänka mig att det ligger idrotts-psykologiska saker bakom, som gör att ett lag spelar bättre om dom hela tiden håller kontakten. Det är nog speciellt viktigt när det går dåligt. Om det bara high-fivas när det går bra, kan nog en svacka bli onödigt djup, ifall spelarna sluter sig inom sig själva när det går dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in