Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-28, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Att döda någon kräver inga en och en halv timma att utföra, inte ens för att flytta kroppen så du lyckas fortfarande inte förklara varför de behövde bevaka hemmet. Måste i annat fall varit de mest taffliga yrkesmördarna i världen, i full paritet med dina inlägg.
Om du har läsförståelse är det 1 timme han hade på sig NB för alla momenten, om han ses som gärningsmannen, det är en omöjlighet att en ensam person hade kunnat genomföra det.
Gärningsmännen som genomfört mordet har varit flera stycken och sedan har de använt deras egen bil som brottsplats och utfört transporter med, därför har de inte behövt någon tid för rengöring som är mycket tidskrävande i det här fallet.
Sådana här påståenden som du kommer med påminner om ett annat fall jag undersökte.
Enligt åklagarens teori måste den misstänkte ha sprungit eller gått efter landsväg 25 km på lite drygt 1 timme utan att något vittne sett honom efter vägen, som var också starkt trafikerad,
vilket också var förutsättningen att han kunde åtalas och dömas.
Den misstänkte framförde att han aldrig varit på stället som åklagaren påstod i fallet.
Det gick igenom i rätten den här förflyttningen och den misstänkte dömdes.
När jag som skribent framförde att den förflyttningen var omöjlig på den tiden och den sträckan, blev jag mycket kraftfullt tillbakavisad.
Senast redigerad av Fagro 2015-09-28 kl. 12:37.
2015-09-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomense
Snälla svara ärligt på denna frågan, är du aktivist på vänsterkanten? Hela din framtoning och argumentering skyltar med det iaf!!

Hoppas du stannar kvar här på fb och svarar för dina påhitt om NB döms med stark bevisning.

FYI kan jag berätta att jag från säker källa hört att NB/NB`s bil med takbox i hög fart åkt mot Martorp för att efter en stund komma tillbaks från Martorp i hög fart UTAN takbox!!!
Körde han katten i den tror du, skulle inte tro det va?
Att jag skulle vara någon aktivist på vänsterkanten tar jag som en förolämpning.
Jag försvarar oskyldiga personer som auktoriteten vill klämma åt, att de skall få ta skulden och skydda auktoriteten och deras politiska agenda.
Om NB döms kommer han att ses som skyldig, men han har inte vållat Lisas död.
Mot en oskyldig finns det inga hållbara bevis och sådana kommer inte att finnas mot NB heller.
Att han som oskyldig blir dömd i Sverige är ingen omöjlighet sådant har hänt tidigare att oskyldiga har blivit dömda.
Det som jag är helt övertygad kommer att ske i så fall, är att fallet kommer upp i EU domstolen, därför NB är från Litauen men det tillhör EU och blivit oskyldigt dömd i annat EU land.
Sedan finns 2 personer i Litauen som känner till alltsammans i fallet.
I Litauen finns duktiga människor vad gäller juridik och annat, men de väntar att en stor fisk skall bli grillad för dem.
De kommer att kräva häftiga skadestånd i Euro och kommer att få det också, därför fallet är självklart. Det kommer sannolikt att röra sig om mycket stora belopp för alla tre, därför svensk rättsväsen har förstört deras liv och försörjning, och sådant ser EU mycket strängt på.
Därför kommer inte de Litauiska timmermännen behöva slå in en enda spik efter det här scenariet och frun till NB hon kan bli lyxhustru.
2015-09-29, 01:59
Medlem
Jag har en stark misstanke att några skoavtryck av den personen av gärningsmännen som placerat ut saker från Linda på ängen har aldrig tagits.
Skoavtrycken skulle kunna direkt avfärda NB som den misstänkte gärningsmannen.
Den som har placerat ut sakerna måste ha tagit sig gående dit därför det finns ingen möjlighet att sakerna är kastade ut från bil.
Det påminner om ett annat fall jag kollade, där påstods att den misstänkte kört med sin bil kroppsdelar som varit placerat i bagageutrymmet därför det fanns en blodfläck som var ungefär som ett knappnålshuvud på mattan i bagageutrymmet. Det fanns någon bloddroppe på en list och plastpåse, man kunde tro blodet kommit uppifrån och ned, från någon skada eller näsblod.
Blodet kontrollerades och det kom från kvinnan som blivit mördad, det som däremot inte kontrollerades var om blodet kom från när hon levde eller var avliden, som hade lätt kunnat kontrolleras.
Om den misstänkte skulle kunna åtalas och dömas måste blodet ha kommit från när hon var avliden, men det kontrollerades aldrig. Den misstänkte blev åtalad och dömdes till långt fängelsestraff.
2015-09-29, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomense

Hoppas du stannar kvar här på fb och svarar för dina påhitt om NB döms med stark bevisning.

FYI kan jag berätta att jag från säker källa hört att NB/NB`s bil med takbox i hög fart åkt mot Martorp för att efter en stund komma tillbaks från Martorp i hög fart UTAN takbox!!!
Körde han katten i den tror du, skulle inte tro det va?

Det kommer aldrig att finnas några hållbara bevis mot NB, därför mot en oskyldig finns inga bevis till något brott.
De kan plocka ut någon enskild grej och påstå att det är bevis, men det går aldrig att få någon sammanhängande beviskedja.
Det där med takboxen ser jag som ett sämre aprilskämt.
2015-09-29, 03:59
Medlem
Spaningschefen har uttalat att kvävning kommer inte att vara dödsorsaken, det borde menas att strypning är inte dödsorsaken, utan istället borde vara knivmord.
Att dödsorsaken hålls hemlig kan bero på att vid ett knivmord måste det ha skett blodflöde i gärningmännens bil och då kan det inte vara i NB:s bil.
2015-09-29, 04:35
Medlem
De som har hävdat att NB är gärningsmannen börjar bli mer och mer desperata, man försöker hävda att placeringen av kroppsdelarna i ett skåp i lokalen på Martorp var en desperat handling och samma sak att placeringen av saker som tillhört Lisa på ängen var en handling i panik.
Sanningen är nog den att det fanns ett motiv av gärningsmännen att placera kroppsdelarna i lokalen på Martorp och samma sak med saker som tillhört Lisa, att de placerades ut på ängen.
Om det funnits misstanke att det var NB som placerat saker på ängen som tillhört Lisa, skulle det ha varit mycket enkelt att binda NB till det genom att ta skoavtryck och han skulle ha blivit låst vid mordet.
2015-09-29, 06:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
De som har hävdat att NB är gärningsmannen börjar bli mer och mer desperata, man försöker hävda att placeringen av kroppsdelarna i ett skåp i lokalen på Martorp var en desperat handling och samma sak att placeringen av saker som tillhört Lisa på ängen var en handling i panik.
Berätta, när har någon någonsin pratat om kroppsdelar i ett skåp? Det är ju bara dina egna styckningsfantasier.

Citat:
Sanningen är nog den att det fanns ett motiv av gärningsmännen att placera kroppsdelarna i lokalen på Martorp och samma sak med saker som tillhört Lisa, att de placerades ut på ängen.
Om det funnits misstanke att det var NB som placerat saker på ängen som tillhört Lisa, skulle det ha varit mycket enkelt att binda NB till det genom att ta skoavtryck och han skulle ha blivit låst vid mordet.
Så ett skoavtryck på en äng är bindande bevis, men DNA på kroppen är det inte?
2015-09-29, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Berätta, när har någon någonsin pratat om kroppsdelar i ett skåp? Det är ju bara dina egna styckningsfantasier.
Så ett skoavtryck på en äng är bindande bevis, men DNA på kroppen är det inte?
Det har kommit tidigare uppgifter att kroppsdelarna fanns i ett skåp i lokalen, jag anser att de uppgifterna är trovärdig därför ingen har sett att någon kropp burits ut från lokalen på bår.
Utan personer har sett att det sannolikt burits ut i större plastpåsar, därför anser jag att kroppen hade styckats.
I vilket skick kroppen fanns i lokalen anser jag att det hemlighålles för att kunna behålla misstanken mot NB, man griper de sista halmstråna så länge som möjligt, men som helt säkert kommer att vissna och flagna bort.
Det skall finnas DNA från NB på vissa klädplagg som är utplacerade, men de har inget bevisvärde utan att de kommer från lokalen på Martorp som NB använt för sitt jobb under flera år.

Skoavtryck kan vara mycket säkra bevis därför mönstret på sulan slits individuellt och har man den skon som använts och jämför med avtrycken blir det ett bra bevis.
Med ett skoavtryck kan också bestämmas personens kroppsvikt och naturligtvis storleken på foten.
Vad gäller skoavtrycket vid de utlagda klädesplaggen kan man lätt utesluta NB, som skulle lagt dit dem.
De som lagt dit klädesplaggen har naturligtvis haft med mordet att göra.

De här klädesplaggen och andra saker är inte utslängda från bil det fanns ingen möjlighet till det, utan det är någon person som placerat ut dem.
Det fanns ett motiv att de la ut de här sakerna, men det blir en spekulation vad det motivet är.
2015-09-29, 07:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det har kommit tidigare uppgifter att kroppsdelarna fanns i ett skåp i lokalen, jag anser att de uppgifterna är trovärdig därför ingen har sett att någon kropp burits ut från lokalen på bår.
En anonym källa som du inte kunnat hänvisa till.. Men det var inte frågan denna gång - nu påstod du att de som hävdar att NB är gärningsman börjar bli desperata och hävdar att "placeringen av kroppsdelarna i ett skåp i lokalen på Martorp var en desperat handling". Vem har hävdat det?
2015-09-29, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
En anonym källa som du inte kunnat hänvisa till.. Men det var inte frågan denna gång - nu påstod du att de som hävdar att NB är gärningsman börjar bli desperata och hävdar att "placeringen av kroppsdelarna i ett skåp i lokalen på Martorp var en desperat handling". Vem har hävdat det?
Spaningchefens uttalande tolkar jag som att han är tveksam till att det är rätt person som är misstänkt. Åklagaren han velar med sina uttalanden.
Skribenter har börjat påstå att de här sakerna som tillhört Lisa är slängt ut från bil, men tidigare när det visades en karta där de här sakerna hittades och var placerade, gick det mycket lätt att inse de var inte utslängda från bil.
Det har uttalats från spaningsledningen att dödsorsaken kommer inte vara kvävning och då kan man utesluta strypning, men ändå försöker vissa påstå att Lisa blev strypt.
Om det var ett knivmord uteslutes NB omedelbart, därför dessa underliga och motsägande uttalanden.
2015-09-29, 08:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Spaningchefens uttalande tolkar jag som att han är tveksam till att det är rätt person som är misstänkt. Åklagaren han velar med sina uttalanden.
Skribenter har börjat påstå att de här sakerna som tillhört Lisa är slängt ut från bil, men tidigare när det visades en karta där de här sakerna hittades och var placerade, gick det mycket lätt att inse de var inte utslängda från bil.
Det har uttalats från spaningsledningen att dödsorsaken kommer inte vara kvävning och då kan man utesluta strypning, men ändå försöker vissa påstå att Lisa blev strypt.
Om det var ett knivmord uteslutes NB omedelbart, därför dessa underliga och motsägande uttalanden.

Nej, det var inte vad jag frågade..
Du skrev att de som hävdar att NB är gärningsman börjar bli desperata och hävdar att : "placeringen av kroppsdelarna i ett skåp i lokalen på Martorp var en desperat handling".
Vem har hävdat det?
2015-09-29, 08:36
Medlem
De personer som anklagar NB som gärningsmannen tycks inte förstå att om han hade varit gärningsmannen hade det fordras en mycket omfattande rengöring för att inte mordutredningen skulle komma på brottsplatsen.
Det är bevisat att NB:s tid var endast 1 timme som är fullständigt omöjligt att utföra det här mordet som det är frågan om.
Man måste ta hänsyn till att det måste till en mycket omfattande rengöring eftersom utredningen har inte hittat någon brottsplats eller något spår i bilen hans.
Det enda rätta är att utesluta NB som gärningsman helt, de som försöker påstå något annat, visar endast att de förstår inte mycket av sådana här fall.
Senast redigerad av Fagro 2015-09-29 kl. 08:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in