Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Berätta, när har någon någonsin pratat om kroppsdelar i ett skåp? Det är ju bara dina egna styckningsfantasier.
Så ett skoavtryck på en äng är bindande bevis, men DNA på kroppen är det inte?
Det har kommit tidigare uppgifter att kroppsdelarna fanns i ett skåp i lokalen, jag anser att de uppgifterna är trovärdig därför ingen har sett att någon kropp burits ut från lokalen på bår.
Utan personer har sett att det sannolikt burits ut i större plastpåsar, därför anser jag att kroppen hade styckats.
I vilket skick kroppen fanns i lokalen anser jag att det hemlighålles för att kunna behålla misstanken mot NB, man griper de sista halmstråna så länge som möjligt, men som helt säkert kommer att vissna och flagna bort.
Det skall finnas DNA från NB på vissa klädplagg som är utplacerade, men de har inget bevisvärde utan att de kommer från lokalen på Martorp som NB använt för sitt jobb under flera år.
Skoavtryck kan vara mycket säkra bevis därför mönstret på sulan slits individuellt och har man den skon som använts och jämför med avtrycken blir det ett bra bevis.
Med ett skoavtryck kan också bestämmas personens kroppsvikt och naturligtvis storleken på foten.
Vad gäller skoavtrycket vid de utlagda klädesplaggen kan man lätt utesluta NB, som skulle lagt dit dem.
De som lagt dit klädesplaggen har naturligtvis haft med mordet att göra.
De här klädesplaggen och andra saker är inte utslängda från bil det fanns ingen möjlighet till det, utan det är någon person som placerat ut dem.
Det fanns ett motiv att de la ut de här sakerna, men det blir en spekulation vad det motivet är.