2015-10-29, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomense
Är väl inte alls omöjligt men hade det inte varit enklare om brodern knuffa ner NB från ladugårdstaket ist när dom jobbade där, dessutom utan säkerhetslinor med största säkerhet. Då hade han varit ur bilden och brottet betraktats som en arbetsplatsolycka...
Ditt scenario verkar för osäkert och varför hävdar inte NB detta isf?

Jag tror att det i ett sånt läge för en mördare är svårt att ta livet av en bror eller äkta make, på nått sätt lättare med en okänd människa. Detta kan förklara problemet för en person att hänga upp en kropp 2 meter upp själv eller lyfta in en person i ett 24 cm brett skåp själv. NB verkar också märkbart berördoch förvånad av saker bror och fru säger till hans nackdel.
Jag påstår inte att det är såhär men det finns en risk.
Som jag anser det, så med den tekniska bevisningen med blod och andra dna besudlingar är det någon eller några av dessa tre. Men vilka? Hur LHs trosor bara kan ha dna spår av NBs fru är ett stort frågetecken. Hade trosorna inte haft nått annat dna än LHs eget hade det varit en sak. Men nu har dom fruns och inte NBs. Har dom kontaminerats med fruns borde rimligtvis även NBs dna finnas där!
Jag tror inte NB hävdar det du säger i slutet eftersom han inte tror att dom försöker sätta dit honom, han vill inte lägga skuld på dom. Han tror inte heller att det är dom. Men jag tror att han trodde att frun eller brodern skulle vittna till hans fördel. Nu, efter idag däremot, tror jag att han har börjat förstå. Men nu har han redan haft sin chans att prata. Två personer som ger varandra alibi, individuellt utan att kunnat prata med varandra innan (men bestämt det innan) har ganska stor vikt i lagens syn på saken. Nu är båda dessa fria och verkar inte bry sig märkbart om NB. Har jag fel?
Senast redigerad av allower 2015-10-29 kl. 20:45.
2015-10-29, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allower
Jag tror att det i ett sånt läge för en mördare är svårt att ta livet av en bror eller äkta make, på nått sätt lättare med en okänd människa. Detta kan förklara problemet för en person att hänga upp en kropp 2 meter upp själv eller lyfta in en person i ett 24 cm brett skåp själv. NB verkar också märkbart berördoch förvånad av saker bror och fru säger till hans nackdel.
Som jag anser det, så med den tekniska bevisningen med blod och andra dna besudlingar är det någon eller några av dessa tre. Men vilka? Hur LHs trosor bara kan ha dna spår av NBs fru är ett stort frågetecken. Hade trosorna inte haft nått annat dna än LHs eget hade det varit en sak. Men nu har dom fruns och inte NBs. Har dom kontaminerats med fruns borde rimligtvis även NBs dna finnas där!
Jag tror inte NB hävdar det du säger i slutet eftersom han inte tror att dom försöker sätta dit honom, han vill inte lägga skuld på dom. Han tror inte heller att det är dom. Men jag tror att han trodde att frun eller brodern skulle vittna till hans fördel. Nu, efter idag däremot, tror jag att han har börjat förstå. Men nu har han redan haft sin chans att prata. Två personer som ger varandra alibi, individuellt utan att kunnat prata med varandra innan (men bestämt det innan) har ganska stor vikt i lagens syn på saken. Nu är båda dessa fria och verkar inte bry sig märkbart om NB. Har jag fel?

Finns ju en väldigt intressant fråga vad han gjorde och vart han var under tiden för brottet... Detta har han ju inget alibi för och om bror och fru begår brottet så kan ju inte dom vara hemma som han själv påstod att han var med dom...
Sen att hantera den ganska nätta flickan tror jag inte var ngt problem för NB
2015-10-29, 21:56
Medlem
Citat:
Funderade på en sak. Vet inte om det tagits upp innan. Kanske långsökt? Men står det utom allt rimligt tvivel?
Ponera följande.
Bror och fru har blivit kära i varandra och vill få undan 35 åringen. Bror och fru ger varandra alibi. Pekar till och med ut 35 åringen. Röjer hans alibi. Både bror och fru kan få tag på dna (blod) från 35 åringen. Och plantera det. Både bror och frus dna har hittats på lustiga ställen i undersökningen. Bl.a tror jag fruns dna hittats på lisas trosor.
Är det någon som helt kan utesluta detta? Med bevis?

Troligen har det bl.a. tagits upp tidigare här eller i den jättelika huvudtråden om mordet eftersom det skrivits massor om ämnet. Orkar inte läsa allt jag heller, huvudtråden är flera hyllmetrar vid det här laget. Dna-bevisen verkar i.a.f. peka på att det är NB som i första hand blir dömd.

Om NB mot förmodan haft något slags förhållande med den mördade Lisa så hade det även naturligtvis varit tänkbart att det skulle kunna bli ett svartsjukedrama av det. Så att Lisa då ev. blev mördad av någon annan än NB, t.ex. av frugan och brodern och sedan försöker de lägga skulden på NB. Men inte heller det är speciellt troligt.
2015-10-30, 02:43
Medlem
Citat:
Funderade på en sak. Vet inte om det tagits upp innan. Kanske långsökt? Men står det utom allt rimligt tvivel?
Ponera följande.
Bror och fru har blivit kära i varandra och vill få undan 35 åringen. Bror och fru ger varandra alibi. Pekar till och med ut 35 åringen. Röjer hans alibi. Både bror och fru kan få tag på dna (blod) från 35 åringen. Och plantera det. Både bror och frus dna har hittats på lustiga ställen i undersökningen. Bl.a tror jag fruns dna hittats på lisas trosor.
Är det någon som helt kan utesluta detta? Med bevis?
När man ser till fallet måste man se till helheten och då finns det ingen tvekan, utan NB är skyldig till mordet på Lisa.
Vad gäller brodern och frun har de förhörts ett flertal gånger och de här förhören jämförs vad de tidigare sagt och med varandra och det är konstaterat att de hade ingenting med mordet att göra och har inte heller försökt komma med något falskt alibi mot NB.
De blev också frisläppta därför det fanns ingenting mot dem, som hade med mordet att göra.
Mot NB finns det tekniska bevis i ladan mot honom och även bevis från honom på kroppen och Lisas kläder, samt vittnesuppgifter som stämmer in med honom och bilen.
Sedan har han inget alibi under den tiden som mordet skall ha skett.
NB hade parkerat sin bil i närheten av cafeet den 6 juni och tillkallade en tjej som kom efter vägen och frågade om en plats, sedan ville han att den här tjejen Adrina skulle sätta sig i bilen för att visa på kartan, men hon blev misstänksam och lämnade platsen. Adrina gjorde en anmälan till polisen den 8 juni och de kom fram till att det var NB, hon pekade ut honom vid en fotokonfrontation och bilen stämde in på hennes beskrivning. Den här händelsen vill inte NB kännas vid, som är besvärande för honom.
NB kände inte Lisa och hade inte haft något förhållande med henne och samma sak med Adrina.
NB han nekar till alltsammans men det medför när han döms som sannolikt blir mord och livstid, när han nekar får han inte något tidsbestämt straff, som gör att han kan få sitta hela sitt liv på fängelse.
Om han erkänner och ångrar sin gärning får han sannolikt ett tidsbestämt straff.
Senast redigerad av Fagro 2015-10-30 kl. 02:50.
2015-10-31, 05:12
Medlem
NB kommer sannolikt att gå till den svenska kriminalhistorien som en av den klantigaste mördaren.
Det har påståtts att han hade kunnat genomföra mord tidigare, men det kan bortses ifrån han skulle ha åkt fast omedelbart, om han gjort något sådant.
Mordet på Lisa var inget dråp utan han hade planer att mörda en kvinna, därför den 6 juni försökte han locka Adrina att sätta sig i hans bil att visa på kartan, en plats han frågade om.
Adrina gick till polisen den 8 juni och anmälde händelsen och därmed blev NB misstänkt omedelbart, därför polisen med Adrina kom fram till att det var sannolikt NB med bilen, där hon hade kunnat bli ett mordoffer.
Sannolikt sattes spaning på litauerna redan den 8 juni efter Adrinas vittnesmål.
Vid mordet i ladan använde han inga handskar och hade sår på händerna som gjorde att han lämnade bindande bevis efter sig i stora mängder, även en bajshög inne i ladan som ett säkert bevis att han varit där.
Sedan placerade han kroppen i ett skåp i en lokal på området, som borde ha hittats under natten när söket hade kommit igång och hundförare med hundar kallats in.
Det syns tydligt på fotot i förundersökningen hur kroppen släpats in genom dammet på golvet, sannolikt var det också skarpa fotavtryck av hans skor också.
När Lisa var strypt och en hel kropp fanns i lokalen var det lätt med tidigare vittnesuppgifter dra slutsatsen att mordet skett i ladan och NB var gärningsmannen.
Sedan hittades massor med saker och kläder som tillhört Lisa som han placerat ut på åkerfälten och som fanns bevis att han placerat ut dem.
Hans fru och bror har ingenting med mordet att göra och är också avförda, både brodern och frun hade samstämmiga uppgifter om att han hade inget alibi och sedan att han varit nervös och orolig efter mordet, som hade visat sig att han kunde inte sova utan drack öl och rökte mest hela nätter.
På jobbet med brodern hade han insett att han var helt förändrad efter mordet.
Nu sitter han och nekar mordet som gör att han kommer inte att få något tidsbestämt straff, därför kan en sådan person kan göra nytt mord när han kommer ut.
Om han hade erkänt mordet och visat stor ånger för det skulle han sannolikt fått tidsbestämt straff, det kommer att bli livstid för honom.
Men genom att han nekar till brottet kan han få sitta hela livet i fängelse.
Senast redigerad av Fagro 2015-10-31 kl. 05:15.
2015-11-01, 12:39
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
När man ser till fallet måste man se till helheten och då finns det ingen tvekan, utan NB är skyldig till mordet på Lisa.
Vad gäller brodern och frun har de förhörts ett flertal gånger och de här förhören jämförs vad de tidigare sagt och med varandra och det är konstaterat att de hade ingenting med mordet att göra och har inte heller försökt komma med något falskt alibi mot NB.
De blev också frisläppta därför det fanns ingenting mot dem, som hade med mordet att göra.
Mot NB finns det tekniska bevis i ladan mot honom och även bevis från honom på kroppen och Lisas kläder, samt vittnesuppgifter som stämmer in med honom och bilen.
Sedan har han inget alibi under den tiden som mordet skall ha skett.
NB hade parkerat sin bil i närheten av cafeet den 6 juni och tillkallade en tjej som kom efter vägen och frågade om en plats, sedan ville han att den här tjejen Adrina skulle sätta sig i bilen för att visa på kartan, men hon blev misstänksam och lämnade platsen. Adrina gjorde en anmälan till polisen den 8 juni och de kom fram till att det var NB, hon pekade ut honom vid en fotokonfrontation och bilen stämde in på hennes beskrivning. Den här händelsen vill inte NB kännas vid, som är besvärande för honom.
NB kände inte Lisa och hade inte haft något förhållande med henne och samma sak med Adrina.
NB han nekar till alltsammans men det medför när han döms som sannolikt blir mord och livstid, när han nekar får han inte något tidsbestämt straff, som gör att han kan få sitta hela sitt liv på fängelse.
Om han erkänner och ångrar sin gärning får han sannolikt ett tidsbestämt straff.

Han skulle precis som Mats Alm må bättre av att erkänna sina gärningar.

Skönt att du gjort en helomvändning i dina misstankar
2015-11-01, 16:28
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norddennick
Det är mycket viktigt att få denna perversa stängd.

AJ gick till Stockholm på måndag morgon, jag tror att Lisa med sig i bilen. They made their rituals in Stockholm or in other place, far from Blomberg and took the body where it was found just a day before it was found or even in the same day.

The dogs did not get any smell about Lisa when taken to Martorp?! There was not any. The ritual was held somewhere else.

An other thing, in the case of the girls of Alcasser in Spain (kabbala hustru is spanish jew) a heart was taken from some girl. It is posible, that among other perversions, they also practise illegal organ trade. Organs like heart cost a lot of money in the black market.

The anagrams of the other counter videos put 13 days before the Lisa video13, make one suggest that Lisas father work can have some reason why Lisa was chosen as a victim. It is also important, who arranged mothers timetable so that she could not pick Lisa that day. Or, was it purpose that she would go alone from that day?

I may partly understand your alternative case.

And I know that they investigated Lisas fathers work. And I know why they checked. But that would be much to explain.

But I dont see why Lisas fathers work has any point in your theory??

Can you explain that please.
2015-11-02, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Han skulle precis som Mats Alm må bättre av att erkänna sina gärningar.

Skönt att du gjort en helomvändning i dina misstankar
Om en gärningsman erkänner eller inte, har mest betydelse för honom själv, om det finns bindande bevis mot en misstänkt kommer han att dömas även om den misstänkte nekar.
Där man kan bilda en uppfattning om personen är skyldig eller inte är genom förundersökningen, är utredningen riktat mot rätt person finns bevis mot den misstänkte, finns inga bevis är den sannolikt riktat mot fel person.
Vad gäller Lisa fallet när förundersökningen kom ut kunde inses att det fanns bindande bevis mot den misstänkte och sedan även vittnen, som bekräftade att det var rätt person som är misstänkt.
Genom vittnet Adrina kom polisen mycket snabbt på rätt spår, därför det gick snabbt att få fram att det var NB som försökte få Adrina att sätta sig i hans bil i närheten av cafeet den 6 juni och en som bott i området 6 år känner till ställena och kartan, därför hade han andra avsikter.
Nu nekar NB till alltsammans och det har nog att göra med att han har förträngt alltsammans och anser sig inte ha gjort dådet.
När man ser hur han burit sig åt efter dådet tycks han ha blivit helt virrig och handlat som en riktig virrpanna, han har inte haft begrepp vad han gjorde och lämnat hur mycket bevis som helst efter sig.
Mats Alm kan inte jämföras med det här, som är något helt annat.
Senast redigerad av Fagro 2015-11-02 kl. 06:15.
2015-11-03, 17:33
Medlem
niceanddices avatar
Citat:

Intressant teori men långsökt dels för att om det skulle vara så och NB visste att det var dom, skulle han nog vara rätt så arg och skyllt på dom från början eller på slutet.
Min teori som jag kommer fram till som jag känner är mer sannolik är att NB har själv gjort det,
troligtvis visste han inte ens vem han stoppade och lockade in om LH hade hjälm på sig, kanske räknade NB inte med motstånd NB var i sina tvångstankar och fantasivärld, insåg sedan att det är åt helvette fel och att det redan gått för långt, fick panik då hon skrek eller nåt samt tystade ner henne genom att strypa henne, tycker dock det verkar konstigt att inga spår av honom har hittats på hennes kropp. Kan NB varit så noga med handskar vid det tillfället eller nåt men inte efter detta.
Första tanken och alla spår som varit utspridda längst vägen som ledde till deras hus om han nu har transporterat henne med bil i nån säck eller nåt, hur kan då hennes tillbehör hamnat lite här och där, första tanken jag tänkte, hur full var han då han begick detta, skulle han dock varit så full så skulle han även lämnat spår på hennes kropp. En sak är iallafall säker att alla dessa tre, både frun och lilla brodern vet mer än vad dom berättar. Om NB gjort det så är det med största sannolikhet att hans fru och brorsa varit inblandade samt försökt att städa upp, försökt få iväg missing people från denna arbetsbod där kroppen hittades, troligtvis tänkte dom att elda upp rishögen, gräva ner LH:s kropp någon annanstans men alla tre vart överraskade av det stora pådraget som saboterade deras planer på att bli av med LH:s kropp, NB:s fru måste ha rört vid lisas trosor samt, dna spår på tejpen av lille brodern, det är så mycket som enligt mig som säger att dom vet precis vad som hänt.

Den långsökta teorin om någon jobbat med dom tidigare samt känner till deras saddistiska porr intresse med bindning och tejpning med mera och vill hämnas på dom, om det skulle vara sant så skulle denna person vara eller om dom var fler vara väl förbered och använt handskar och strypt lisa till döds, sedan tejpat för Lisas mun och hängt upp henne på det sättet som finns på bilder eller filmer som dessa två bröder verkar tända på. Sedan spridit ut Lisas tillbehör så att dessa leder mot Litauernas hus. Planterat dna spår som man har samlat in på nåt sätt innan. I den teorin kanske vågar inte dessa 3 eller någon av dom att berätta det och peka ut någon för att dom kanske riskerar värre hämnd i sitt hemland sedan. Men detta är långsökt.

Teori 3 får mig att tänka på sammanträffandet att gårdsägaren och hans son Jonssons eller vad dom heter råkade vara där och hade gäster på söndagen då Lisa försvann, samma helg händer allt detta. Vad hände på denna gästmottagning, kan gårdsägarens son eller någon annan gäst passat på och gjort detta och bett Litauerna om hjälp med att städa upp och lovat dom en del pengar samt hotat dom till livet om dom skulle tjalla.

Tänker man i dessa banor samt på dessa tre teorier så är det ändå så att dom är inblandade i det hela och känner till mer än vad dom utger sig för att göra. Synd att inte alla tre åker dit.
2015-11-06, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Källa på att fotspåren och bilspåren inte är undersökta av polisen? Hur vet du det? Du har ingen insyn i utredningen. Du fantiserar och spekulerar enbart på ditt vanliga trångsynta och enfaldiga sätt. Hur är det med att du anger källor och faktabelägger allt du påstår?

Goonsteady: Har du insyn i utredningen?
2015-11-07, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Menar du att Goonsteady själv måste ha insyn för att kunna påstå att Fagro inte vet vad han pratar om? Inlägget du svarar på är nästan en månad gammalt, och med tanke på vad som framkommit sedan dess har Fagro gjort bort sig ganska ordentligt. Så det är ganska ointressant att ställa folk till svars som ifrågasätter Fagros fantasier.
2015-11-08, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ja efter att ha läst Fup två gånger så anser jag att har insyn i utredningen numera. För att ifrågsätta Fagros stolligheter så var det inte relevant med insyn. Fullt tillräckligt med sunt förnuft. Varför frågar du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in