Citat:
Ursprungligen postat av
allower
Jag tror att det i ett sånt läge för en mördare är svårt att ta livet av en bror eller äkta make, på nått sätt lättare med en okänd människa. Detta kan förklara problemet för en person att hänga upp en kropp 2 meter upp själv eller lyfta in en person i ett 24 cm brett skåp själv. NB verkar också märkbart berördoch förvånad av saker bror och fru säger till hans nackdel.
Jag påstår inte att det är såhär men det finns en risk.
Som jag anser det, så med den tekniska bevisningen med blod och andra dna besudlingar är det någon eller några av dessa tre. Men vilka? Hur LHs trosor bara kan ha dna spår av NBs fru är ett stort frågetecken. Hade trosorna inte haft nått annat dna än LHs eget hade det varit en sak. Men nu har dom fruns och inte NBs. Har dom kontaminerats med fruns borde rimligtvis även NBs dna finnas där!
Jag tror inte NB hävdar det du säger i slutet eftersom han inte tror att dom försöker sätta dit honom, han vill inte lägga skuld på dom. Han tror inte heller att det är dom. Men jag tror att han trodde att frun eller brodern skulle vittna till hans fördel. Nu, efter idag däremot, tror jag att han har börjat förstå. Men nu har han redan haft sin chans att prata. Två personer som ger varandra alibi, individuellt utan att kunnat prata med varandra innan (men bestämt det innan) har ganska stor vikt i lagens syn på saken. Nu är båda dessa fria och verkar inte bry sig märkbart om NB. Har jag fel?
Intressant teori men långsökt dels för att om det skulle vara så och NB visste att det var dom, skulle han nog vara rätt så arg och skyllt på dom från början eller på slutet.
Min teori som jag kommer fram till som jag känner är mer sannolik är att NB har själv gjort det,
troligtvis visste han inte ens vem han stoppade och lockade in om LH hade hjälm på sig, kanske räknade NB inte med motstånd NB var i sina tvångstankar och fantasivärld, insåg sedan att det är åt helvette fel och att det redan gått för långt, fick panik då hon skrek eller nåt samt tystade ner henne genom att strypa henne, tycker dock det verkar konstigt att inga spår av honom har hittats på hennes kropp. Kan NB varit så noga med handskar vid det tillfället eller nåt men inte efter detta.
Första tanken och alla spår som varit utspridda längst vägen som ledde till deras hus om han nu har transporterat henne med bil i nån säck eller nåt, hur kan då hennes tillbehör hamnat lite här och där, första tanken jag tänkte, hur full var han då han begick detta, skulle han dock varit så full så skulle han även lämnat spår på hennes kropp. En sak är iallafall säker att alla dessa tre, både frun och lilla brodern vet mer än vad dom berättar. Om NB gjort det så är det med största sannolikhet att hans fru och brorsa varit inblandade samt försökt att städa upp, försökt få iväg missing people från denna arbetsbod där kroppen hittades, troligtvis tänkte dom att elda upp rishögen, gräva ner LH:s kropp någon annanstans men alla tre vart överraskade av det stora pådraget som saboterade deras planer på att bli av med LH:s kropp, NB:s fru måste ha rört vid lisas trosor samt, dna spår på tejpen av lille brodern, det är så mycket som enligt mig som säger att dom vet precis vad som hänt.
Den långsökta teorin om någon jobbat med dom tidigare samt känner till deras saddistiska porr intresse med bindning och tejpning med mera och vill hämnas på dom, om det skulle vara sant så skulle denna person vara eller om dom var fler vara väl förbered och använt handskar och strypt lisa till döds, sedan tejpat för Lisas mun och hängt upp henne på det sättet som finns på bilder eller filmer som dessa två bröder verkar tända på. Sedan spridit ut Lisas tillbehör så att dessa leder mot Litauernas hus. Planterat dna spår som man har samlat in på nåt sätt innan. I den teorin kanske vågar inte dessa 3 eller någon av dom att berätta det och peka ut någon för att dom kanske riskerar värre hämnd i sitt hemland sedan. Men detta är långsökt.
Teori 3 får mig att tänka på sammanträffandet att gårdsägaren och hans son Jonssons eller vad dom heter råkade vara där och hade gäster på söndagen då Lisa försvann, samma helg händer allt detta. Vad hände på denna gästmottagning, kan gårdsägarens son eller någon annan gäst passat på och gjort detta och bett Litauerna om hjälp med att städa upp och lovat dom en del pengar samt hotat dom till livet om dom skulle tjalla.
Tänker man i dessa banor samt på dessa tre teorier så är det ändå så att dom är inblandade i det hela och känner till mer än vad dom utger sig för att göra. Synd att inte alla tre åker dit.