2015-11-23, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Du glömde att svara på motivet att sätta dit NB. Du glömde också att berätta varför IB inte avslöjar med vem hon hade sex med. Eftersom det var den riktige gärningsmannen vet hon ju vem det är.
Källa på att Gustav vittnar att han såg NB, tack.
Motivet att få NB skyldig, är för att den rätte gärningsmannen inte skall åka dit, det finns en helt annan gärningsman än NB, att ringa in den personen är inte svårt, om det skulle finnas intresse för en sådan operation.
Själv är jag endast intresserad att ta fram att NB hade ingenting med mordet på Lisa att göra.
2015-11-23, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Motivet att få NB skyldig, är för att den rätte gärningsmannen inte skall åka dit, det finns en helt annan gärningsman än NB, att ringa in den personen är inte svårt, om det skulle finnas intresse för en sådan operation.
Själv är jag endast intresserad att ta fram att NB hade ingenting med mordet på Lisa att göra.
Varför är du intresserad av att få fram att NB ingenting har att göra med mordet? För mig har det ingen betydelse vem som är skyldig, bara den skyldige hittas och straffas. Eftersom det inte är så svårt att ringa in den rätte gärningsmannen så kan du väl meddela oss vem det är eller är du inte intresserad av det. Du har fortfarande inte angett källan till att Gustav såg NB och vittnar på det.
2015-11-23, 14:52
Medlem
Citat:
Varför är du intresserad av att få fram att NB ingenting har att göra med mordet? För mig har det ingen betydelse vem som är skyldig, bara den skyldige hittas och straffas. Eftersom det inte är så svårt att ringa in den rätte gärningsmannen så kan du väl meddela oss vem det är eller är du inte intresserad av det. Du har fortfarande inte angett källan till att Gustav såg NB och vittnar på det.
Jag försvarar alltid de oskyldiga när jag går in i sådana här fall, om jag anser att någon är skyldig har jag inget intresse av fallet.
Att börja påstå att någon viss person är skyldig för ett mord, kan få mycket tråkiga konsekvenser även om personen skulle vara det.
Gustav behöver inte ha sett NB för att det visar att NB satt framför huset vid 19.00 tiden.
NB kunde inte veta innan att Gustav kommer att passera hans bostad k l 19.00, men Gustav har bekräftat att det var han som passerade där ca 19.00, som visar att NB fanns framför bostaden och var inte ute på några skumma uppdrag.
NB måste ha kommit dit innan 19.00 och satt sig där framför huset, därför borde du inse att han har ingenting med mordet på Lisa att göra.
Du kan väl inte tro som många andra tycks tro, att ett sådant där mord som det mot Lisa kan göras på 10 min.
Det som bland annat gör att NB är oskyldig till mordet på Lisa är att han hade ingen tid att genomföra något sådant, med alla komponenter som fanns med det.
Det andra är att det finns massor med planteringar av material där motivet är att NB skall få skulden. När det finns planteringar är det något man vill skydda och det är gärningsmannen.
2015-11-23, 16:30
Medlem
Citat:
Jag håller med att det var en extra krydda för GM att ha sex med Irina. Inte heller du verkar lida brist på fantasi. Du trollar så att Joe Labero skulle bli grön av avund. Du glömde att ange källan till att Gustav vittnar på att han såg NB. Om det nu var så att det var NB som såg Gustav och som därmed ger NB alibi så får du faktiskt ta kontakt med de lagkloka och lansera din nya häpnadsväckande teori. Från och med nu räcker det för en misstänkt att se någon så ger det alibi. Tidigare gällde det för att få alibi att någon såg den misstänkte.

Du gör samma misstag som jag ställer frågor och underbygger varför du undrar och vad du vill ha reda på. Det kan bli ett tiotal rader.
De som anser att NB ä oskyldig och har häpnadsväckande teorier svarar inte på flera frågor utan möjligtvis en och sedan kommer en wall of text som oftas är samma som i övriga svar.

Jag har gett Fargo svar dels på hur men man kan hänga en mindre person och att det går att kontrollera med googel.

Jag har även försökt förklara hur spårhundar används av polisen och hur man ska se på bevisvärder både när en hund markerar och vid sök när den inte markerar. Har även där givit exempel och tips relaterat till Quick fallet.

Men det hoppar Fargo över och kör samma argumentation igen och använder dessa felaktigheter som absoluta sanningar och från de byggs det vidare till en teori bortom allt förstånd.

Jag har falangen av NBs försvarare som tillika har en förkärlek för att anklaga Lisas pappa för mord eller medhjälp blivit ombedd att lämna forumet då jag inte tror på deras konspiration.

Så i den bästa av världar så får de ha en egen tråd fri från frågor och obegränsade möjligheter att hitta på vad fan som helst.
2015-11-23, 16:32
Bannlyst
Citat:
Förlåt att jag tog miste på tråden när jag svarade, trodde att jag var i verklighetstråden. Men nu upptäcker jag att jag varit i toktråden och gjort mina inlägg.
Var vänlig och utveckla det starkaste bevisen är ju DNA som är +4 har lite svårt att tro dem planterat allt!
2015-11-23, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Du gör samma misstag som jag ställer frågor och underbygger varför du undrar och vad du vill ha reda på. Det kan bli ett tiotal rader.
De som anser att NB ä oskyldig och har häpnadsväckande teorier svarar inte på flera frågor utan möjligtvis en och sedan kommer en wall of text som oftas är samma som i övriga svar.

Jag har gett Fargo svar dels på hur men man kan hänga en mindre person och att det går att kontrollera med googel.

Jag har även försökt förklara hur spårhundar används av polisen och hur man ska se på bevisvärder både när en hund markerar och vid sök när den inte markerar. Har även där givit exempel och tips relaterat till Quick fallet.

Men det hoppar Fargo över och kör samma argumentation igen och använder dessa felaktigheter som absoluta sanningar och från de byggs det vidare till en teori bortom allt förstånd.

Jag har falangen av NBs försvarare som tillika har en förkärlek för att anklaga Lisas pappa för mord eller medhjälp blivit ombedd att lämna forumet då jag inte tror på deras konspiration.

Så i den bästa av världar så får de ha en egen tråd fri från frågor och obegränsade möjligheter att hitta på vad fan som helst.
En spårhund som markerar är inget bevisvärde och markerar den inte är det inte heller något bevisvärde.
En hunds markering kan leda till bevis, men det är polisen som måste avgöra om markeringen har något värde om hunden markerar.
I det här fallet rörande Lisa Holm påstås det att ladan är mordplatsen och polisen har sökt där med massor av hundar och inte en enda hund har markerat någonting som visar att det varit en mordplats.
Därför att hundarna inte markerar är inget bevis, men det kan ses som en indikation med annat, att ladan var ingen mordplats.

De som har anklagat fadern anser jag är mycket osmakligt, därför han har ingenting med Lisas död att göra.
Sådana här anklagelser visar endast på den låga nivå vissa skribenter befinner sig, som tror på sådant.
Senast redigerad av Fagro 2015-11-23 kl. 17:08.
2015-11-23, 21:47
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Nej det är tydligt att du inte förstår.

- Att det finns många oskyldiga ditsatta vad bygger du det på.
- Du återkommer ständigt till att Lisas pappa beter sig underligt, kan du beskriva hur han skulle bete sig.
- Vad är det tyngsta beviset som pekar på att Lisas pappa var inblandad. är det

Att du inte förstår jämförelser ned muslimer förvånar mig.

Du bygger mycket av dina misstankar på att pappan var överbeskyddande mot Lisa, fick inte ha facebook, skulle inte dejta osv. Det var ju du som skrev att Lisa troligen kunde tänkas revoltera mot faderns kontroll av henne. Detta faktum skulle göra honom till mördare eller den som städade brottsplatsen och lade ut bevis för att sätta fast NB.

Då det finns vissa (inte alla) men vissa muslimska fäder som inte tillåter sina döttrar att vara ute efter skolan, inte dejta eller själv bestämma vem de ska gifta sig med.

Då du såg Lisas pappas obekräftade kontrollbehov av Lisa som ett tydligt bevis för att peks ut honom dom mördare eller medhjälpare.

Så undrar jag hur du ser på de muslimska fädernas som kontrollerar sina döttrar 100 ggr mer. är de med din logik potentiella mördare.

Hela argumentationen är att du kan inte ta som intäkt Lisas pappas obekräftade uppgifter att han var överbeskyddande som bevis för att peka ut honom som mördare/medhjälpare.

Och för att ställa ovanstående frågor behöver man inte vara släkt med offret man kan använda kunskap,logik och sannolik´het,
Ja, jag ställer mig faktiskt rätt frågande till muslimska fäders inblandning här, men eftersom du är väldigt enträgen med att veta min åsikt ska du få den. Jag har svårt för all typ av kontrollbehov och regementesbedrivning inom familjer. Jag stödjer inte den typen av beteende, då jag anser att det ofta får motsatt effekt och det blir revolt. Sen har du glömt att det förekommer hedersmord. Det är något att beakta. Vanära familjen och det är kört. Och får du stryk, så slåss du själv, för det är det du fått lära dig t ex.

Jag bygger min teori på mycket mer än ett kontrollbehov här, mest är det uttalanden och beteenden, om man adderar alla bitarna så får man en helhet som säger att det finns många oklarheter här, som skulle kunna utvecklas av vidare frågeställningar som inte gjorts. Dessutom har jag aldrig påstått att det är något bevis, det borde bara utvecklas mer för hans ageranden och uttalanden är motsägelsefulla och underliga. Återigen ur rent psykologiskt och beteendevetenskaplig aspekt.
2015-11-23, 22:21
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Det var ett underligt självförtroende du har, du är bergsäker på att du har rätt och har bevis för det. Ditt självförtroende bygger på att du så¨ofta haft rätt förut.

Men när det kommer till att tipsa polisen, eventuellt anonymt eller att kontakta NBs advokat då vet du inte riktigt utan hoppas på att polisen och advokaten läser allt här på FB.

- Nej det duger inte, du ska självklart samla ihop fina bevis och hjälpa till så att rätt person döms.

Ett tips från mig, du skrev att du nu även skulle lösa försvinnandet av Helena , gör inte det utan gör färdigt Lisa fallet. Du ska veta att det är en försvinnande liten del av privar personer som löser mål där polis och domstol dömd den åtalade, så att du även skulle lösa ett försvinnande av en ann flicka är nog att ta för mycket på samma gång.

Rapporter gärna hur det arbetet går.
Tycker du att det är underligt att man får bra självförtroende när man brukar ha rätt? Vad tror du Leif GW bygger sina nöjda uttalanden på? Jo att han faktiskt så ofta har rätt! Det är liksom så det funkar. Jag förstår faktiskt inte riktigt hur du resonerar här i tråden, för återigen, denna tråd är för konspirationer och alternativa teorier, vilket du gör allt för att motverka att det finns några. Jag har inte sagt att jag har några bevis, bara en teori och känsla.

Jag frågar mig vad som gör att Du är här och diskuterar och vill att vi som har andra teorier ska bort? Du är ironisk, du förhandsgranskar inte dina inlägg och korrigerar inte stavfel(ja det finns många överallt!) och du säger att det är NB som är GM, är du på någon slags mission här ute för att utesluta att det förekommer några konspirationer? Känslan jag får är att du vill styra tråden och övertyga oss andra hur korkade vi är som ens kan tro något annat än att NB är GM?

Vad det beträffar att det är en försvinnande del av privatpersoner som löser olika mål, ska jag förklara följande för dig: polisen är mest intresserade av att utreda själva och på sitt sätt och vill helst att privatpersoner inte lägger sig i, därför bra med "tipsa polisen" tycker jag och av erfarenhet gör jag det anonymt, men självklart presenterar jag min teori personligt om dom så skulle önska, har inget problem med det. Just nu samlar jag ihop olika delar och bedriver min egna privata utredning, eftersom jag baserar den på min magkänsla, som brukar säga mig att något inte stämmer här(Leif GW skulle nog förstå) och tänker börja rota i det förflutna, som i fallet Helena A, eftersom jag tror att fallen är kopplade, som jag nämnt tidigare. Jag tänker återkoppla till Jönsson och co b l a. Ska bli spännande att se vad som kommer fram nu när jag pratat lite mer med min kontakt ifrån trakten.

Din ironi som lyser igenom alla dina inlägg är mycket roande känner jag, fast samtidigt lite underlig måste jag säga. Men jag lovar att jag ska hålla dig informerad om den vidare utvecklingen av fallet.
Senast redigerad av Zylfiden 2015-11-23 kl. 22:23.
2015-11-23, 22:55
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Åter igen kontakta polisen (det går i värsta fall att göra anonymt) ock kontakta advokaten.
Du skriver ju själv att du är bergsäker på dina inlägg, varför inte då ge informationen där den skulle göra skillnad.

Inte för att jag tror att det gör någon skillnad, men betänk följande:

1. Enl uppgift har NB aldrig förr varit misstänkt eller åk fast för något brott. Han har ett sk rent straffregister och vänner och bekanta beskriver honom som en trevlig person.

- Om NB burit på hemligheten om bounding och våldssex och detta var hans första brott som dessutom inte var planerat utan det blev så allt efter som situationen accelererade.
Skulle det kunna vara anledningen till att det fanns bevis och annat som ligger och ser ut som om inte en erfaren cool och smart mördare varit farten.

2. Att han omöjligt kunnat hänga Lisa själv, är det en absolut sanning.

- Ponera att han tillfogar våld eller hotar eller annat som gör att Lisa blir passiv skulle man då inte själv kunna fästa en snara som hänger ned från ett rör i taket och sedan dra i repet så att kroppen följer med upp och personen stryps. Mitt förslag är att du googlar detta har hänt förut. Speciellt har det hänt när personer dött av misstag och man har försökt att arrangera så att det ska se ut som ett självmord, och detta har en person klarat.

3. Du verkar väl förtrogen med hur polisen arbetar, men det är en sak som du i din text inte får att stämma.

Polisens sökhundar är en bra hjälp i polisarbetet MEN om de markerar och finner spå eller att de inte finner spår så är det inte avgörande för polisens arbete.
Om hunden inte markerar så betyder inte det att polisen drar slutsatsen att det omöjligen kunde varit en person där.

Men mer viktigt NÄR en hund markerar låt oss säga för en människa så betyder det för polisen att det kan vara värt att börja gräva just där hunden markerar.

Det finns mycket att läsa om just detta i Qiuck - böckerna där hunden zamp(osäker på stavning) markerade för människa där Quick angivit. Tror att zapo markerade på 50 till 100 ställen (vet inte exakt men de var väldigt många ggr.
Man grävde som besatta och hittade inte något, inte den minsta benbit.

Det är därför man sällan låter hundar vittna i rättegångar, men det beror säkert även på att de inte kan tala och mest gillar att leka.
Alltså, jag börjar få lite svårt att förstå vad du skriver och menar nu, ett tips är att förhandsgranska och korrigera stavfel innan man lägger ut texten. Det blir mer och mer osammanhängande alltihop. Varför ska man googla på, arrangerade självmord? Återigen i detta fall: tiden talar emot att en person hunnit med allt inom angiven tidsperiod om han inte heter Blixten.

Sen vad har Quick med detta att göra, som du nämt nu vid några tillfällen? Möjligen att han är en psykopat och seriemördare och det även är en psykopat och seriemördare det är frågan om som GM även här, en som vet hur man kommer undan, arrangerar, planterar ut DNA och bevis och därmed sätter dit någon annan. Och sen gräva? Varför ska man just gräva efter benbitar? Dom behöver ju inte vara nedgrävda, kan ju gömmas var som helst, på de mest osannolika ställen, men det är klart att, bäst är ju gräva ner eller sänka i vatten för att undanröja något för alltid. Men är man mer uträknad och finurlig och vill genomföra "det perfekta mordet", hittar man andra ställen liksom. Lisa var inte nedgrävd eller sänkt i något vattendrag, hon var gömd, eftersom hon skulle hittas med DNA ifrån NB på sin kropp, eftersom det då blev uppenbart att han var GM. Så kommer vi undan igen, ja just det! Fundera på den en stund.
2015-11-23, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Alltså, jag börjar få lite svårt att förstå vad du skriver och menar nu, ett tips är att förhandsgranska och korrigera stavfel innan man lägger ut texten. Det blir mer och mer osammanhängande alltihop. Varför ska man googla på, arrangerade självmord? Återigen i detta fall: tiden talar emot att en person hunnit med allt inom angiven tidsperiod om han inte heter Blixten

Sen vad har Quick med detta att göra, som du nämt nu vid några tillfällen? Möjligen att han är en psykopat och seriemördare och det även är en psykopat och seriemördare det är frågan om som GM även här, en som vet hur man kommer undan, arrangerar, planterar ut DNA och bevis och därmed sätter dit någon annan. Och sen gräva? Varför ska man just gräva efter benbitar? Dom behöver ju inte vara nedgrävda, kan ju gömmas var som helst, på de mest osannolika ställen, men det är klart att, bäst är ju gräva ner eller sänka i vatten för att undanröja något för alltid. Men är man mer uträknad och finurlig och vill genomföra "det perfekta mordet", hittar man andra ställen liksom. Lisa var inte nedgrävd eller sänkt i något vattendrag, hon var gömd, eftersom hon skulle hittas med DNA ifrån NB på sin kropp, eftersom det då blev uppenbart att han var GM. Så kommer vi undan igen, ja just det! Fundera på den en stund.

Hur fan kan det vara så svårt att förstå.

1. Vad det gäller stavfel så skriver jag på mobilen, men innehållet borde du förstå.

2. Hoogla på arrangerat självmord.

Det var ju ett svar till Fargo där han påstod att det är omöjligt att själv lyfta upp en mindre kropp i strupsnara i ett rör eller bjälklag.

Jag svarade att det kan man visst om man skadat el. hotat offret så det är stilla finns bla olyckshändelser där en ensam person har hängt offret för att få det att se ut som självmord.

3. Vad gäller Quick sp var även det ett till Fargo som hävdade att då polisen sökt i ladan utan att markera så kunde inte Lisa var dör vid den tidpunkten. Hundarna huttar inga spår och markerar inte i NBs bil det tar Fargo till intäkt för att kroppen inte varit i ladan eller bilen och att mordet inte kunde ske i ladan.
Jag blandade då in Quick målet där hunden zampo markerade vid massor av ställen utan att man hittade något. Jag menar att Fargo inte kan dra dessa slutsatser och har en felaktig kunskap
om hur polisen hanterar när hundarna markerar eller inte markerar, det var alltså ett svar till Fargos felaktiga utsaga.

Jag såg att du gillar GW, det gör jag med. Du nämner att varför han kan vara självsäker beror på att han väldigt ofta har rätt.

- Vad betyder det att GW tycker det är bra FU och att han instämmer i domen
2015-11-24, 01:06
Medlem
Citat:
Hur fan kan det vara så svårt att förstå.
Det var ju ett svar till Fargo där han påstod att det är omöjligt att själv lyfta upp en mindre kropp i strupsnara i ett rör eller bjälklag.

Jag svarade att det kan man visst om man skadat el. hotat offret så det är stilla finns bla olyckshändelser där en ensam person har hängt offret för att få det att se ut som självmord.

3. Vad gäller Quick sp var även det ett till Fargo som hävdade att då polisen sökt i ladan utan att markera så kunde inte Lisa var dör vid den tidpunkten. Hundarna huttar inga spår och markerar inte i NBs bil det tar Fargo till intäkt för att kroppen inte varit i ladan eller bilen och att mordet inte kunde ske i ladan.
Jag blandade då in Quick målet där hunden zampo markerade vid massor av ställen utan att man hittade något. Jag menar att Fargo inte kan dra dessa slutsatser och har en felaktig kunskap
om hur polisen hanterar när hundarna markerar eller inte markerar, det var alltså ett svar till Fargos felaktiga utsaga.

Det som gäller i Lisa fallet är att det var en levande person som skulle hissas upp och att personen avlider genom hängning, det är förutsättningen.
Det här röret som snöret skulle ha varit fäst vid går paralellt med väggen och ligger 11 cm från väggen, det menas att en person som hängs upp skulle skrapas mot väggen, med massor av bevis för det, som inte fanns.
Att hissa upp 50 kg genom att låta snöret gå över röret och sedan dra i snöret skulle aldrig fungera, det blir en mycket stor friktion genom att snöret går med en U-sväng över vattenledningsröret, som gör det omöjligt att rubba en tyngd på 50 kg.
Att hänga en person på det här sättet är en fantasiprodukt och har ingenting med verkligheten att göra.
Jag har aldrig påstått att inte en hund kan markera fel, det kan de och har också gjort, men det är polisen som alltid skall undersöka vad hunden markerar. En hunds markering är aldrig något bevis mot en människa, men det kan leda till bevis.
Polisen använde många hundar för sök i ladan och ingen hund markerade för någonting som visade att det var en mordplats, att inte hundarna markerade är inget bevis men en indicier att ladan var ingen mordplats.
När man gör en sammanfattning och inser att det fanns saker som var planterade i ladan och att en hängning som påstås ha skett där, endast är en fantasiprodukt, sedan att inga hundar markerade i ladan blir kontentan av det hela att ladan var ingen mordplats. . Att saker är planterade visar att man ville misstänkliggöra en helt annan person för mordet på Lisa.
Det har aldrig skett något mord i ladan utan DNA bevisen är ditplanterade, som visar att Iranas DNA också har kommit dit, som finns ingen logik till det.
Senast redigerad av Fagro 2015-11-24 kl. 01:11.
2015-11-24, 01:50
Medlem
Theforeigners avatar
Iom inlägg angående eventuell plantering av NBs blod på Lisa's kläder och på röret i mjölkrommet där Lisa skulle ha blivit hängd inte är tillåtet i huvudtråden postar jag mitt inlägg om var det planterade blodet skulle ha kunnat komma ifrån:

Det här som advokat IR säger i sin slutplädering DEN 3 NOVEMBER, 2015, är ju också mycket bekymrande, jag menar ;

VAD SKULLE POLISEN MED NBs BLOD TILL?

IR
http://rout.netdialoglive.com/ChatNo...style=NvNaFaQG
Man kan undra varför han har topsats så många gånger? Varför har man hämtmat blod på hans hand? Har det varit skakigt och rörigt. Har man av misstag blandat ihop något här?, undrar Rönnbäck.
15:35, 3 November 2015

Och i tillägg till advokat IBs utlåtande den 3 November, angående om polisen hade tillgång till NBs blod, så står det FUP att det togs "spårsäkring" i förbindelse med
kropsbesiktning, som då stämmer med det IR sa i sin slutplädering under rättegången nämligen att det togs "skrap" från de hudavskrapningar NB hade på sina händer, som polisen då tog vara på, varför tog polisen vara på det blodet ???
Varför skickade inte läkaren, eller sjuksköterskan, som tog skrapet det vidare till kriminalteknisk undersökning ?:

FUP 1723 + 1724 + 1725 angående NBs hudavskrapningar:

13 Juni, 2015 kl 02:55
Spårsäkring har utförts på begäran av polisen. Materialet har tillvaratagits av polisen för kriminalteknisk undersökning.

OBS! och så står det "finns inget bildmaterial" dvs att det inte tagits foto NBs skador !?
Hur kommer det sig?
Kan det verkligen vara så?
Man brukar väl altid ta foton av sådana skador så att de kan dokumenteras!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in