2015-11-20, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s
Jag har samma grundvärderingar som Henrik. Ogillar SD starkt. Ogillar även rasism.
Efter att Sverige vann fotbollen igår så satte han igång och börja twittra om Zlatan och att JÅ sa att han ej var Svensk för 3 år sedan. Förkastligt uttalande såklart, men varför i helvete måste man dra upp det en glädjens kväll som denna. Det är som att söka konflikter. Han känns besatt av att koppla in SD i allt vilket är kontraproduktivt då SD växer av att de får publicitet i alla sammanhang.

Svarade på hans tweet i stil med med "Kan du inte släppa dem för en kort stund en kväll som denna".

Nu är jag blockad av Henrik. Jag förstår om han blockar de största anonyma trollen, men att blocka alla som är kritiska är ju inget annat än cencur. En av fascismens grundbultar dessutom. Vilken stolle.

Det var Mattias Karlsson som 2007 (alltså inte tre år sedan) sa att han inte uppfattade Zlatan som svensk. Helt okontroversiellt. Om jag fötts i Bosnien av svenska föräldrar vore det väl inte sårande om inte alla bosnier automatiskt såg mig som en av dem.

Noterar för övrigt att Arnstad är knäpptyst om den misstänkte terroristen på migrantboendet i Boliden. Det här kan bli tungt för de mångkulturella.
Citera
2015-11-20, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
---

Noterar för övrigt att Arnstad är knäpptyst om den misstänkte terroristen på migrantboendet i Boliden. Det här kan bli tungt för de mångkulturella.

Han börjar nu åter försiktigt lätta på den misstänksamhet som tagit överhand i hans tankevärld:

Citat:
Henrik Arnstad ‏@arnstad 36 min
Det förefaller onekligen som det är skillnad på terrorism och terrorism i Sverige. Har jag fel när jag anar ett mönster utifrån hudfärg?

I övrigt lär han fundera över hur han ska lansera den gripne terroristmisstänkte i Boliden som en "identitär".
Citera
2015-11-20, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Han börjar nu åter försiktigt lätta på den misstänksamhet som tagit överhand i hans tankevärld:

I övrigt lär han fundera över hur han ska lansera den gripne terroristmisstänkte i Boliden som en "identitär".
Asch då. Och jag som börjat hoppas på att vår pugilist till sist kastat in handduken. Joe Hill-citaten som han postade igår ("this is my last and final will") skulle ju ha kunnat tyda på det. Men det var väl bara allmänt med anledning av dödsdagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
'Perhaps some fading flower then Would come to life and bloom again. This is my last and final will. Good luck to all of you. [Joe Hill]'
https://twitter.com/arnstad/status/667312095214436352

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Don't mourn. Organise!
https://twitter.com/arnstad/status/667312226550738944
Citera
2015-11-20, 14:51
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

Citat:
Henrik Arnstad ‏@arnstad 36 min
Det förefaller onekligen som det är skillnad på terrorism och terrorism i Sverige. Har jag fel när jag anar ett mönster utifrån hudfärg?

Jaja. Om han tror att polisen jagar terrorister m.a.p. hudfärg är han drabbad av paranoida vanföreställningar.
Men naturligtvis tror han inte det. Den barnsliga frågan ovan är därför
avsedd för hans lilla "hov" av anhängare som är lika pantade som han själv.
Virtanen, Helle Klein, Richard Herrey, Malena Ernman, Mona Sahlin o.s.v.

För övrigt så är hans bisarra fascistindex avsett som ett slags motvapen mot
Säpos hotskala för terrorattentat i Sverige. Henrik tyckte nämligen att det var sååå
rasistiskt att gradera de (till 99,5% muslimska) hoten mot samhället så han totade ihop
sin egen skala i antifascistisk anda. Som förstås ingen annan än han själv kan ta på allvar.
Citera
2015-11-20, 17:06
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Det var Mattias Karlsson som 2007 (alltså inte tre år sedan) sa att han inte uppfattade Zlatan som svensk. Helt okontroversiellt. Om jag fötts i Bosnien av svenska föräldrar vore det väl inte sårande om inte alla bosnier automatiskt såg mig som en av dem.

Fast det går bra att kalla Zlatan invandrare i positiv bemärkelse, trots att han är född i Sverige. Om "antirasister" själva såg honom som svensk så skulle de inte ständigt tjata om det.
Citera
2015-11-20, 22:10
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Jaja. Om han tror att polisen jagar terrorister m.a.p. hudfärg är han drabbad av paranoida vanföreställningar.
Men naturligtvis tror han inte det. Den barnsliga frågan ovan är därför
avsedd för hans lilla "hov" av anhängare som är lika pantade som han själv.
Virtanen, Helle Klein, Richard Herrey, Malena Ernman, Mona Sahlin o.s.v.

Är Herrey troende arnstadist? Hade för mig att han har yppat "fascistiska" synpunkter om invandringspolitiken.
Citera
2015-11-20, 22:37
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
För övrigt så är hans bisarra fascistindex avsett som ett slags motvapen mot Säpos hotskala för terrorattentat i Sverige.
Det går inte direkt att utläsa vilken uppfattning du har här, men det ska väl ändå nämnas för att undvika missförstånd, att hans fascistindex dök upp på nätet redan för drygt ett år sedan.
http://polimasaren.se/skala-over-fascistiskt-inflytande-i-stater/

Vad det verkar, så ska skalan vara tagen ur Den Smordes sagobok "Älskade fascism" (s. 130) som har ännu något år på nacken.
Citera
2015-11-20, 23:11
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNC
Är Arnstad diagnostiserad på något vis?

Tja, danskarna gjorde väl det i sina tidningar efter det gemensamma dansk-svenska debattprogrammet.
Citera
2015-11-21, 12:26
Medlem
Har någon av er faktiskt läst Älskade fascism? Jag har det inte, men funderar på om det kunde vara god underhållning i stil med hans Twitter-konto.
Citera
2015-11-22, 21:23
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Har någon av er faktiskt läst Älskade fascism? Jag har det inte, men funderar på om det kunde vara god underhållning i stil med hans Twitter-konto.
Visst är den det, och visst har jag det:
http://www.pilum.nu/3-personer/3-10-henrik-arnstad/3-1-3-bocker/3-1-3-a-alskade-fascism/
Citera
2015-11-23, 09:14
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Visst är den det, och visst har jag det:
http://www.pilum.nu/3-personer/3-10-henrik-arnstad/3-1-3-bocker/3-1-3-a-alskade-fascism/
En helt förödande genomgång av stollens praktverk "Älskade fascism".

Ytterligare en bok i den lilla exklusiva samlingen av skrattretande böcker
skrivna av svenska marxister. Som t.ex:

"Den albanska utmaningen" av Jan Myrdal, "Irak - det nya Arabien" av Jan Guillou m.fl.
Citera
2015-11-23, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNC
Är Arnstad diagnostiserad på något vis?

Har också funderat på vad han kan lida av. Min amatörgissning är paranoida vanföreställningar och tvångsmässigt dygnetrunttänkande på Per Engdahl, fascism, Jimmie Åkesson och SD. Han har jag uppenbarligen ett specialintresse i form av fascism. Asperger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in