2015-11-16, 17:24
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Sveriges riksdag har blivit hotad, har Arnstad anklagat SD än?
Nä,men det dröjer nog inte länge innan Arnstad ser att det är "Sveriges största terrorgrupp"
(sd) som arrangerat den saken.

Måste för övrigt vara lite dystert för Arnstad att inte få vara i centrum de senaste
dagarna. Absolut ingen vill höra på hans teorier om identitära rörelser och att IS
är samma sak som (sd).

Han får tweeta med Mona Sahlin och andra stora tänkare istället.
Citera
2015-11-17, 09:31
Medlem
Mullrets avatar
Någon som vet ifall SÄPO har anlitat denna expert inom terrorism ? Vore ju en guldgruva att få allt serverat på silverfat av en som vet och kan allt.

Säpochefen Anders Thornberg måste väl ha en direktlinje till Arnstads kammare där de kan utbyta tankar och göra erfarenhetsutbyte. Påminner inte så lite om Ebbe Carlsson som trots avsaknad av officiell ställning fick uppdrag att hjälpa polisen att utreda om Iran och PKK låg bakom mordet på Palme.

Arnstad - ett orakel inom media och terrorism. Undrar när han kommer få Serafimerorden ur Kungens hand?
Citera
2015-11-17, 16:17
Medlem
Arnstads prat om "identitära rörelser" är ju helt otroligt snurrigt. Det säger en del om medieklimatet när han inte bara kommer undan med det utan offentligheten även lägger pannan i djupa veck över hans senaste kloka rön (hans senaste grova missförstånd).

Av allt att döma vet han inte vad identitarism är över huvud taget, särskilt inte när han beskriver IS som en identitär rörelse, vilket den verkligen inte är. Metapedia har en bra introduktion till identitarismen, för den som vill läsa mer.
Citera
2015-11-18, 15:43
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Jag har samma grundvärderingar som Henrik. Ogillar SD starkt. Ogillar även rasism.
Efter att Sverige vann fotbollen igår så satte han igång och börja twittra om Zlatan och att JÅ sa att han ej var Svensk för 3 år sedan. Förkastligt uttalande såklart, men varför i helvete måste man dra upp det en glädjens kväll som denna. Det är som att söka konflikter. Han känns besatt av att koppla in SD i allt vilket är kontraproduktivt då SD växer av att de får publicitet i alla sammanhang.

Svarade på hans tweet i stil med med "Kan du inte släppa dem för en kort stund en kväll som denna".

Nu är jag blockad av Henrik. Jag förstår om han blockar de största anonyma trollen, men att blocka alla som är kritiska är ju inget annat än cencur. En av fascismens grundbultar dessutom. Vilken stolle.
Citera
2015-11-18, 16:54
Avslutad
.
Senast redigerad av Mullvin 2015-11-18 kl. 17:06.
Citera
2015-11-18, 17:00
Medlem
eternussermos avatar
Arnstad i svar till Skyttedal

@arnstad: @skyttedal Hoppas det blir givande! Och minns att det är tack vare feminismen som du kan göra sånt här!

@skyttedal: Imorgon ska jag berätta för @LOSverige ungdomsforum varför jag inte är feminist.

Förminskande och dåraktigt, har han några hjärnceller och support kvar?
Citera
2015-11-18, 17:00
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s
Jag förstår om han blockar de största anonyma trollen, men att blocka alla som är kritiska är ju inget annat än cencur. En av fascismens grundbultar dessutom. Vilken stolle.
Håller med. Det bästa han kunde göra för att sprida sina åsikter vore ju att engagera i dialog med de som inte håller med. Om hans argument hade varit solida hade han ju inte haft några problem med att svara på kritiken han får.
Citera
2015-11-18, 17:02
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s
Jag har samma grundvärderingar som Henrik. Ogillar SD starkt. Ogillar även rasism.
Efter att Sverige vann fotbollen igår så satte han igång och börja twittra om Zlatan och att JÅ sa att han ej var Svensk för 3 år sedan. Förkastligt uttalande såklart, men varför i helvete måste man dra upp det en glädjens kväll som denna. Det är som att söka konflikter. Han känns besatt av att koppla in SD i allt vilket är kontraproduktivt då SD växer av att de får publicitet i alla sammanhang.

Svarade på hans tweet i stil med med "Kan du inte släppa dem för en kort stund en kväll som denna".

Nu är jag blockad av Henrik. Jag förstår om han blockar de största anonyma trollen, men att blocka alla som är kritiska är ju inget annat än cencur. En av fascismens grundbultar dessutom. Vilken stolle.
Nej, han är oerhört självupptagen och hans kamp mot den inbillade fascismen kan
inte för ett ögonblick släppas!

Spelar ingen roll vad som händer i världen; Massmord i Paris eller sprängda passagerarplan
väcker inga som helst känslor hos denne psykopat. Det hade annars varit lätt för en
normalt funtad människa att vid en katastrof, eller för den delen en idrottsframgång,
stanna upp och uttrycka några väl valda ord. Men det finns ingenting annat för denne
otäcking än just hans egna storslagna kamp mot.. Ett demokratiskt parti i världens
kanske mest demokratiska land.
Citera
2015-11-18, 19:28
Medlem
Arnstads kommentar med anledning av den förhöjda hotnivån är väl ungefär den väntade, eller vad säger ni?

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Med tanke på att Sverige drabbats av nästan dagliga terrordåd så länge är det bra att Säpo nu agerar. Massmord, mordbränder, bombdåd etc
https://twitter.com/arnstad/status/667042624822484993
Citera
2015-11-18, 19:45
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Arnstads kommentar med anledning av den förhöjda hotnivån är väl ungefär den väntade, eller vad säger ni?

https://twitter.com/arnstad/status/667042624822484993
Är det inte muslimska invandrare som står för alla Sveriges dagliga bombningar?
Citera
2015-11-19, 00:33
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Håller med. Det bästa han kunde göra för att sprida sina åsikter vore ju att engagera i dialog med de som inte håller med. Om hans argument hade varit solida hade han ju inte haft några problem med att svara på kritiken han får.

Det är just det som är en grundläggande faktor i ett demokratiskt samhälle, sansad dialog mellan meningsmotståndare. Jag är inte ens någon meningsmotståndare till Henrik utan bara kritisk till att han drar upp en 3 år gammal nyhet en kväll när fokus borde ligga på annat och där politik öht inte har ett skit med matchen att göra. Jävligt märkligt att han ska vara en av de största rösterna och debattörerna när det kommer till rasism osv i Sverige. Han har ju inte ens en fil.kand vilket t om jag har. Har även sett att han UNDERVISAR på Södertörns högskola.
Senast redigerad av dj0h4nn3s 2015-11-19 kl. 00:36.
Citera
2015-11-19, 02:39
Bannlyst
Är Arnstad diagnostiserad på något vis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här