Citat:
1) Jag har lagat allt från köttbullar till Janssons till julbord, påskbord, söndagsstek. Jag har gjort ångkokt lutfisk, panerad fisk med gräddfils-sås, ostgratäng, bomkåls-soppa, potatisgratäng. Jag kan göra ungs-stekt älgstek och kantarell-risotto.
2) Allt det här är traditionell husmanskost men man äter inte allt det här idag. Janssons och potatisgratäng är fortfarande populärt men allt annat äter man inte idag. Man måste vara väldigt gammal för att uppskatta det.
3) Ja idag är spagetti och köttfärssås husmanskost.
Citat:
Man pratar om hur man förvaltar sina pengar? Kanske om man är white trash och har vunnit på lotteri.
Citat:
Humor me.
Citat:
Nej att bli servad i sitt hem går inte att likna med ett restaurangbesök. Man slipper vänta, man får exakt det man vill ha, ex svensk husmanskost. Man får det öl eller vin man vill ha, man väljer vilka man delar rummet med, inredning, osv. Får du bestämma sådant på en restaurang?
Du har aldrig varit på restaurang.
Citat:
Nej att laga mat är onani för sig själv, att som gäst veta att värden och värdinnan har lagat maten eller om husan gjort det spelar absolut ingen som helst roll för gästerna. Däremot om värdparet får beröm blir det såklart lite extra onani för dom, men eftersom detta handlar om överklass så är detta inte lämpligt, att laga mat för att skapa beröm.
Det här exemplet är inte legit av 100 olika skäl, men det får duga för er, titta från 2.20, https://www.youtube.com/watch?v=A-UFYYExlxo
- You will be required to host a formal dinner dance before 11 guests here at the hall.
- They will be expected to cook an elaborate three course dinner, choose fine wines, and craft decorous flower arrangements.
- At the heart of the finishing school curriculum lie the culinary arts.
- in the kitchen the fat bitch has a week to make gourmet chefs out of these complete novices.
- Pancake soufflé will be the piece de resistance at the dinner.
Varför inte bara ha en lektion i hur man ringer och bokar en kock och låter honom laga allting?
Senast redigerad av Babianen 2015-11-20 kl. 14:47.
Senast redigerad av Babianen 2015-11-20 kl. 14:47.