2010-01-28, 12:47
  #565
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muckan
Haha, lite kul att ens eget namn har nämnts massor av gånger :P Dock så är ajg varken adlig eller överklass :P

Nu var det väl så att adelsfolk ofta har dessa namn, och inte att de som har dessa namn nödvändigtvis tillhör adeln. Vore lite knepigt om varje Johan och Oskar i landet tillhörde adeln!
Citera
2010-01-28, 14:11
  #566
Medlem
Muckans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Nu var det väl så att adelsfolk ofta har dessa namn, och inte att de som har dessa namn nödvändigtvis tillhör adeln. Vore lite knepigt om varje Johan och Oskar i landet tillhörde adeln!


Jo det är ju helt klart sannt!
Citera
2010-01-29, 14:14
  #567
Medlem
brianmolkos avatar
Humphrey ?
Citera
2010-01-29, 20:15
  #568
Medlem
semuors avatar
Conny, Jonny, Ronny, Sonny, Lenny? typiska adelsf'o'rnamn.
Citera
2010-01-29, 20:21
  #569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Conny, Jonny, Ronny, Sonny, Lenny? typiska adelsf'o'rnamn.

Du är ju ute och cyklar. Samtliga namn du nämnde är ÄKTA arbetarnamn

De enda riktigt adliga namnen jag kan komma på är Konrad och Bernard.
__________________
Senast redigerad av Lonceraud 2010-01-29 kl. 20:24.
Citera
2010-01-29, 20:26
  #570
Medlem
semuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonceraud
Du är ju ute och cyklar. Samtliga namn du nämnde är ÄKTA arbetarnamn

De enda riktigt adliga namnen jag kan komma på är Konrad och Bernard.

Någon uppfattade inte ironin
Citera
2010-01-29, 20:27
  #571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Någon uppfattade inte ironin

Är man ironisk så visar man det med en smiley eller ett tydligt ordspråk. Det gjorde inte du
Citera
2010-01-29, 20:38
  #572
Medlem
semuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonceraud
Är man ironisk så visar man det med en smiley eller ett tydligt ordspråk. Det gjorde inte du

Så ironi ar inte nar man skriver HELT motsagesefulla namn till overklassnamn? Hm. Den som behover en smiley efter det for att fatta att det var ironi ar nog ganska dum den. Vem skulle på fullaste allvar tro att de varsta WT arbetarnamnen jag kunde komma på ar adelsnamn?

Och snalla lar mig, hur ar jag ironisk IRL? Ska jag satta en smiley då också eller?
Vissa saker ska man forstå, sen att du forsoker forsvara dig i denna fråga får dig bara att se otroligt dum ut.

Inte mitt fel att du har aspberger.
Citera
2010-01-30, 15:39
  #573
Medlem
emmitusss avatar
Emilia, vad tycker ni om det?
För mig kanske det inte direkt skriker överklass, men jag tycker ändå att det är ett väldigt sofistikerat och fint namn!
Citera
2010-01-31, 02:03
  #574
Medlem
bär namnet John-Martin vilket många upfattar som rätt borgligt (dock inte överklass om vi ens har det? :S) har dock ett relativt ¨fint¨ efternamn så kan vara därför. använder bara john-martin vid formellare sammanhang. annars kör jag på martin.

dubbel namn som förnamn för killar kanske är lite finare. gärna med namn från fd kungar. börja med >>carl<< och sen faller det på plats

carl-erik
carl-gustav
carl-johan
carl-filip
carl-henrik
carl-oskar
peter-nicklas


haken med dom där namnen är ju att dom helt seriöst är cepe på småungar. ungf som stewart enbart passar barn så passar dom bara vuxna.
Citera
2010-01-31, 02:11
  #575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DUFATTARINGENTING
bär namnet John-Martin vilket många upfattar som rätt borgligt (dock inte överklass om vi ens har det? :S) har dock ett relativt ¨fint¨ efternamn så kan vara därför. använder bara john-martin vid formellare sammanhang. annars kör jag på martin.

dubbel namn som förnamn för killar kanske är lite finare. gärna med namn från fd kungar. börja med >>carl<< och sen faller det på plats

carl-erik
carl-gustav
carl-johan
carl-filip
carl-henrik
carl-oskar
peter-nicklas


haken med dom där namnen är ju att dom helt seriöst är cepe på småungar. ungf som stewart enbart passar barn så passar dom bara vuxna.

de namnen ges av mammor vid 40års åldern ...
Moderna rikemans namn är väl amerikanska, så son texas, douglas, clinton, aliyah
Citera
2010-01-31, 02:14
  #576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisen7
de namnen ges av mammor vid 40års åldern ...
Moderna rikemans namn är väl amerikanska, så son texas, douglas, clinton, aliyah

är inte aliyah judiskt för invandring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in