Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Eftersom ni tydligen uppnått koncensus här så jag skall inte störa herrarna i fortsättningen.
Ha en trevlig helg!
Låt inte doktor Tinnitus eller "kattjäveln" avskräcka dig - de är antingen grindvakter eller privatautister. Som inte argumenterar varken vetenskapligt eller ärligt. Deras retoriska knep är att sammankoppla sunda frågeställningar och tveksamheter kring 9/11 antingen med mentala problem eller med galna konspirationsteorier. Och sedan framställa sig själva som personer som tar till sig stora mängder vetenskaplig och pseudovetenskaplig litteratur. Kolla bara på Tinnitus! Kör alltid med samma argument - att de som inte tror på de officiella förklaringarna är "efterblivna" eller inte "fattar någonting överhuvudtaget". Och själva sakfrågan kommer helt i skymundan...
Egentligen är allt annat än WTC7 överkurs och sidodistraktioner. Därav den noggranna mörkläggningen inom media av händelsen - som blev minneshålad. Dvs. den stora allmänheten både i och utanför USA känner inte ens till att WTC7 föll. Den symmetriska kollapsen kan inte bero på brand - men det är sant att WTC7 brann ordentligt.
Av detta följer emellertid en rad viktiga slutsatser:
1. Om WTC7 togs ned med sprängmedel eller annan teknik måste denna ha anbringats före 9/11.
2. Detta ökar sannolikheten att tvillingtornen också togs ned med sprängmedel med några tusen procent. Varför skulle någon ha preparerat bara WTC7?
3. Planet som störtade var sannolikt på väg till WTC7.
4. De som planerat aktionen har full kontroll över amerikansk media.
5. Alla riktigt galna teorier om hologram, minikärnvapen etc ges uppmärksamhet därför att de är så uppenbart felaktiga. Detta gör att allmänheten tänker "Ok jag litar nog hellre på Bush och Cheney än de där dårarna". Jag räknar även Loose change och Zeitgeist "dokumentärerna" till denna typ av kontrollerad opposition.
6. Istället för att grubbla över och bråka om exakt vilken teknik som använts och huruvida ett flygplan eller en missil flög in i Pentagon bör vi koncentrera oss på att försöka förstå vilka som låg bakom och varför.
Vilket väl borde vara ganska uppenbart vid det här laget...
När det gäller specifikt Pentagon så tycker jag att den här videon gör ett rätt bra case för att det verkligen var ett flygplan. Med bilder från övervakningskamera dessutom. Och bilder på vrakdelar. Visst kan de vara manipulerade. Och som sagt tycker jag att man bör släppa Pentagon eftersom det uppenbarligen inte går att nå fram till en övertygande argumentation där. Bättre att fokusera på WTC7!
https://www.youtube.com/watch?v=YVDdjLQkUV8
/Johan