2015-11-18, 08:08
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Tror han lirade kval med u-21.

Han var inte med på grund av mindre skada.

Blev intervjuad i senaste avsnittet Olof Lundhs podd. Överambitiös typ som skulle behöva slappna av lite, men hans fotbollskarriär kommer det säkert att gå bra med.
Citera
2015-11-18, 08:49
Medlem
http://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/har-festar-hjaltarna-loss-pa-stureplan/

Nån som vet var de firade?
Citera
2015-11-18, 08:51
Medlem
Carl Serungs avatar
Nån mer än jag som såg Ronni Nörvig i publiken i gårdagens match?

(Den fete och fulle dansken som stormade in på planen 2007 och skulle klipa till domaren)
Citera
2015-11-18, 10:18
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han var inte med på grund av mindre skada.

Blev intervjuad i senaste avsnittet Olof Lundhs podd. Överambitiös typ som skulle behöva slappna av lite, men hans fotbollskarriär kommer det säkert att gå bra med.

Tack!

Håller med om hans medverkan i Lundhs podd.
Citera
2015-11-18, 10:21
Medlem
BarryHeros avatar
Tror på följande trupp i sommar:

Andreas Isaksson
Robin Olsen
Kristoffer Nordfeldt

Mikael Lustig
Anton Tinnerholm
Andreas Granqvist
Erik Johansson
Filip Helander
Riccardo Gagliolo
Martin Olsson
Pierre Bengtsson

Sebastian Larsson
Jimmy Durmaz
Albin Ekdal
Kim Källström
Oscar Lewicki
Pontus Wernbloom
Emil Forsberg
Sam Larsson

Zlatan Ibrahimovic
John Guidetti
Marcus Berg
Ola Toivonen

Kommentarer? Kommer Hiljemark med på bekostnad av någon? Vem i så fall? Finns nog ingen chans att t ex Kim Källström ryker. Kanske Hiljemark istället för Wernbloom? Sam Larsson kan nog ta platsen före Erkan Zengin. Antonsson ryker och Helander och Milosevic går in istället.

Edit: Bytte in Riccardo Gagliolo istallet for Alexander Milosevic som aldrig far någon speltid.
Senast redigerad av BarryHero 2015-11-18 kl. 11:17.
Citera
2015-11-18, 13:02
Medlem
catos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Larsson höger knappast hemma som högerback, såg du ens matchen mot Österrike? Tydligen ville Hamrén & Co kalla in Wendt (http://www.svt.se/sport/fotboll/avslojar-wendt-nobbade-landslaget/), han nobbade. Helt förståeligt med tanke på hur han har blivit behandlad.

Man nobbar inte landslaget, hoppas vi sett det sista av honom i den gula landslagströjan....
Citera
2015-11-18, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cato
Man nobbar inte landslaget, hoppas vi sett det sista av honom i den gula landslagströjan....
Inte ens om dom ringer kvällen innan och frågar om du kan komma och nöta bänk?

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Tror på följande trupp i sommar:

Andreas Isaksson
Robin Olsen
Kristoffer Nordfeldt

Mikael Lustig
Anton Tinnerholm
Andreas Granqvist
Erik Johansson
Filip Helander
Riccardo Gagliolo
Martin Olsson
Pierre Bengtsson

Sebastian Larsson
Jimmy Durmaz
Albin Ekdal
Kim Källström
Oscar Lewicki
Pontus Wernbloom
Emil Forsberg
Sam Larsson

Zlatan Ibrahimovic
John Guidetti
Marcus Berg
Ola Toivonen

Kommentarer? Kommer Hiljemark med på bekostnad av någon? Vem i så fall? Finns nog ingen chans att t ex Kim Källström ryker. Kanske Hiljemark istället för Wernbloom? Sam Larsson kan nog ta platsen före Erkan Zengin. Antonsson ryker och Helander och Milosevic går in istället.

Edit: Bytte in Riccardo Gagliolo istallet for Alexander Milosevic som aldrig far någon speltid.
Tycker det varit tyst om denne Gagliolo ett tag. Något säger mig att det inte kommer hända något.

Tror Toivonen kan få det tufft att komma med, men vem som petar honom är svårt att lista ut. Troligtvis någon anfallare i form likt Kujovic, eller IKT om han får igång spelet.

Står väl mellan Hiljemark och Wernbloom om sistaplatsen på centrala mittfältet, men jag tror likt du att Hiljemark lämnas utanför
Senast redigerad av Guap 2015-11-18 kl. 13:10.
Citera
2015-11-18, 13:13
Medlem
catos avatar
[quote=Guap|55439445]Inte ens om dom ringer kvällen innan och frågar om du kan komma och nöta bänk?

Man nobbar inte landslaget, finns inte.
Citera
2015-11-18, 13:17
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
En intressant fråga jag funderade på tidigare ikväll var hur vi skall ställa upp i sommar; personligen tycker jag att Källström och Lewicki har fungerat bra ihop centralt men tidigare var en viss Ekdal given. Jag tycker att det är en spelare som skall vara på plan för oss men på vems bekostnad? Forsberg - Källström - Lewicki - Ekdal? Ikväll blev det ibland som ett 4-3-3 i offensiven där Forsberg var hur sugen som helst på att gå in i en central löpning offensivt medan Larsson är mer lågt breddande. Ekdal kan fungera i en liknande roll, tror jag.

Om vi spelar med diamant på mitten får vi in allihop: Lewicki som balansspelare med Ekdal - Källström (Hiljemark?) framför och Forsberg som falsk 10:a. Så har vi löst vänstermittfältsproblemet också.
Citera
2015-11-18, 13:20
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Står väl mellan Hiljemark och Wernbloom om sistaplatsen på centrala mittfältet, men jag tror likt du att Hiljemark lämnas utanför

Är inte Hiljemark bättre än Khalili? Han spelar i a f i ett bättre lag och bättre liga. Dessutom är han betydligt mer Svensk än Khalili.
Citera
2015-11-18, 13:21
Medlem
Burkbubbas avatar
[quote=cato|55439506]
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Inte ens om dom ringer kvällen innan och frågar om du kan komma och nöta bänk?

Man nobbar inte landslaget, finns inte.
Men nu är det ju så att Rosenberg har gjort det, och hävdar att han aldrig kommer att spela för landslaget igen. Så jo, det finns folk som nobbar landslaget. Pratar man fotboll verkar det inte vara lika vanligt som inom hockeyn iallafall, vilket är positivt.
Citera
2015-11-18, 13:27
Medlem
BarryHeros avatar
Från presskonferensen:

Journalist: Hur är egentligen situationen med Oscar Wendt? Det ryktades igår om att han kallats in till truppen men tackade nej, stämmer det? Har Oscar Wendt någon framtid i landslaget?

Hamrén: Inga kommentarer.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in