2016-05-13, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SallyBalls
Annu en uttagning alla Hamren, motsagelsefull och marklig. Jag forstar att en bra personkemi i laget ar viktigt men att detta blir en central stravan pa bekostnad av riktigt bra spelare som Oscar Wendt ar riktigt beklagligt. Envisandet med Elmander berodde ocksa det pa att "Han ar en bra kille". Erik har tagit det har med personkemi och stamning sa langt att hans uttagningar numera liknar en ren popularitetstavling likt den nar det skulle valjas lag pa gymnastiken i hogstadiet. Zengin ar kompis med grillmastaren, darfor ska han tas ut.

Det ska bli javligt skont att slippa honom efter i sommar. Fragan ar om skadorna efter 7 ar av hans missbruk ar permanenta, jag ser mig en post Hamren varld, dar folkets fortroende for bade forbund och landslag ar totaltsargat, den dar folkliga relationen mellan media folk och landslag ar som bortblast och kanske inte kommer tillbaka, detta beror pa Eriks vresiga och daliga kommunikationsformaga, beslut hur bisarra de an verkar far absolut inte ifragasattas da blir forbundskaptenen irriterad och vresig.

Kommer Wendt vilja stalla upp igen med ny forbundskapten eller ar han sa innerligt trott pa skiten, han tackade faktiskt nej senast.

Nej detta har nog varit historiskt den samsta forbundskapten vi haft, vem far egentligen for sig att spela 4-3-3 med ett lag som Sverige? Hur EM gar ar omojligt att saga, men det ar val hans enda chans till botgorelse......Forovrigt undrar jag om nagon kan ge en vettig forklaring pa Seb, Zengin och Wernbloom?

Två Öisare leder landslaget, Blåvita spelare gör sig icke besvär
Citera
2016-05-13, 13:50
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Fick inte Lewicki chansen innan han hade spelat i cl?

Lewicki är given i Em-trupp dock, med tanke på playoff matcherna. Men att han öht fick chansen ifrån början hade nog väldigt mycket med att han spelade i malmö, och så givetvis U21-guldet.

Inte i A-landslaget vad jag vet? Däremot i U21.
Citera
2016-05-13, 14:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Två Öisare leder landslaget, Blåvita spelare gör sig icke besvär

Haha, det var alltså därför Salomonsson inte fick följa med!
Citera
2016-05-13, 16:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard

Enl. Wiki så debuterade Lewicki i A-landslaget 2014 och han skrev på för MFF 1/1-15.
Citera
2016-05-13, 17:14
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Enl. Wiki så debuterade Lewicki i A-landslaget 2014 och han skrev på för MFF 1/1-15.

Ja just det, på januariturnén.
Citera
2016-05-13, 17:24
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ja just det, på januariturnén.

Sen om den ska räknas, det är ju inte officiella landskamper...
Citera
2016-05-13, 18:56
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:

Han togs med i augusti 2015, malmö spelade sin första cl match 15 september

http://www.svt.se/sport/fotboll/emkvaltruppen/
Citera
2016-05-13, 19:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Han togs med i augusti 2015, malmö spelade sin första cl match 15 september

http://www.svt.se/sport/fotboll/emkvaltruppen/

Det är hans första tävlingsmatch men han hade lirat i A-landslaget tidigare. Frågan var väl om han lirat A-landslaget innan han kom till MFF och spel i CL? I så fall är svaret JA.
Citera
2016-05-13, 19:50
Medlem
Hoppas verkligen att det går skitbra för sverige i Em, typ kvartsfinal eller nåt. Skulle bli kul att höra snacket då, Hamrén lär antagligen få skit för att Lagerbäck hade tydligen gjort det bättre eller nåt. Typ samtliga spelare verkar tycka han är bra. Räcker för mig.
Citera
2016-05-13, 19:54
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är hans första tävlingsmatch men han hade lirat i A-landslaget tidigare. Frågan var väl om han lirat A-landslaget innan han kom till MFF och spel i CL? I så fall är svaret JA.

fast det var hans riktiga debut, att spela i januariturneringen räknas inte riktigt.

Som jag minns det så använde hamren cl-meriter som en motivering till varför han togs ut, trots att han aldrig hade spelat i cl då.
Citera
2016-05-13, 20:05
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Hoppas verkligen att det går skitbra för sverige i Em, typ kvartsfinal eller nåt. Skulle bli kul att höra snacket då, Hamrén lär antagligen få skit för att Lagerbäck hade tydligen gjort det bättre eller nåt. Typ samtliga spelare verkar tycka han är bra. Räcker för mig.

Det är klart medelmåttorna är nöjda med att få följa med.

Fråga Wendt hur nöjd han är med Hamrén.
Citera
2016-05-13, 22:14
Medlem
Det roliga är att Alexander Fransson dominerade i Allsvenskan förra året och gör det riktigt bra nu i Basel men avfärdas fortfarande som en yngling som kom upp nyligen. Alexander Fransson är bättre än Kim Källström och frågan är om han inte är bättre än Albin Ekdal också. Han har en sjuk passningsfot och blick för spelet samtidigt som han kan städa upp på mittfältet. För mig är det ofattbart att han inte har fått chansen i landslaget än med tanke på vilka egenskaper han besitter. Hamrén ville ha med Elm istället.

Jag vet att det är ganska impopulärt att säga det här men jag tycker fan Albin Ekdal är ganska överskattad. Jag har följt honom sen tiden i Juventus men kan fortfarande inte komma på vilka spetsegenskaper han har. Han är ganska allround på det mesta men inte särskilt vass på något. Han är tia från början, alltså offensiv mittfältare och har sedan skolats om till nån slags tvåvägsmittfältare som tar mycket defensivt ansvar i sin roll. Det jag kan tycka att han saknar för att vara på den där högsta nivån är passningsspelet. Det är inget träben, men det är inte ofta man ser honom slå öppnande passningar heller.
Senast redigerad av Assdefender 2016-05-13 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in