2015-11-17, 23:27
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Helvete vad sliten Magnus Hedman både ser ut och låter i Aftonbladets studio.

Tänkte samma sak.
Vad sysslar karln med nuförtiden?
Citera
2015-11-17, 23:28
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Om man bortser från lagets och individuella spelares insatser; visst måste ungefär ett halvt decenniums landslags-flyt ha koncentrerats i den här matchen? Tror nog aldrig att vi har haft marginalerna på vår sida lika mycket som ikväll.

Jag håller inte med alls. Danskarna var och är hopplöst ineffektiva, det har de visat hela kvalet. De har bra mittfält, usla anfallare och ett mediokert försvar. Bendtner är slut.
Citera
2015-11-17, 23:33
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Jag håller inte med alls. Danskarna var och är hopplöst ineffektiva, det har de visat hela kvalet. De har bra mittfält, usla anfallare och ett mediokert försvar. Bendtner är slut.
Ja..Hamnar man efter Albanien i en kvalgrupp..så är man inte stark. Sverige har trots allt Zlatan ännu..och det är skillnaden...Österrike och Ryssland som vi hade i kvalet är långt bättre lag än Danmark just nu..så där fanns nog inte så mycket mer att göra som vissa inbillar sig.
Citera
2015-11-17, 23:41
Medlem
tcfmogs avatar
Blir ju ett skitkul EM med Island, Ungern och Albanien...
Citera
2015-11-17, 23:44
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Vad yrar du om, Island är väl den nation i hela slutspelet som mest förtjänat sin plats där.
Citera
2015-11-17, 23:47
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Johanssons styrning mot eget kryss, Kongos viktiga rensning i egen ribba, Larsson skottäckning där han snubblar bollen i famnen på Isak.

Jag säger inte att vi är oförtjänta av att gå vidare eller att Danmark inte var usla, men det fanns många situationer där det ändock var på marginalen att gå käpprätt åt helvete.
Citera
2015-11-17, 23:55
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Johanssons styrning mot eget kryss, Kongos viktiga rensning i egen ribba, Larsson skottäckning där han snubblar bollen i famnen på Isak.

Och? Det jämnar ju ut sig om räknar med Zlatan friläge, Aggers nästan självmål, Bergs missar på hemmaplan. Man kan inte se ensidigt på saken.
Citera
2015-11-17, 23:56
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Jävla läge att va bitter, detta är en glädjens dag på alla sätt och vis
Citera
2015-11-17, 23:57
Medlem
snillet_1s avatar
Påminde inte dessa två insatser från Sveriges sida en del om hur U21-landslaget såg ut i somras? Organiserat fokus på defensiven parat med ett ganska enkelt spelsätt framåt.

En intressant fråga jag funderade på tidigare ikväll var hur vi skall ställa upp i sommar; personligen tycker jag att Källström och Lewicki har fungerat bra ihop centralt men tidigare var en viss Ekdal given. Jag tycker att det är en spelare som skall vara på plan för oss men på vems bekostnad? Forsberg - Källström - Lewicki - Ekdal? Ikväll blev det ibland som ett 4-3-3 i offensiven där Forsberg var hur sugen som helst på att gå in i en central löpning offensivt medan Larsson är mer lågt breddande. Ekdal kan fungera i en liknande roll, tror jag.

För övrigt tycker jag att Hedman ser ut som en ganska genomsnittlig 42-åring.
Senast redigerad av snillet_1 2015-11-17 kl. 23:59.
Citera
2015-11-17, 23:59
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Och? Det jämnar ju ut sig om räknar med Zlatan friläge, Aggers nästan självmål, Bergs missar på hemmaplan. Man kan inte se ensidigt på saken.
Vid Zlatans friläge gör Schmeichel en bra prestation. Berg missar lägen för att han är kass. Aggers självmål håller jag med om att det är samma typ av situation som de tre som jag nämnde, dvs dålig kontroll och bollen-kan-hamna-var-som-helst-känsla.
Citera
2015-11-18, 00:00
Medlem
nygards avatar
Lewicki har varit enormt bra i dessa två matcher. Bara hoppas att vi får behålla honom över nästa säsong också...
Citera
2015-11-18, 00:32
Medlem
Hitta på svenskafans, skapliga siffror.

"Statistik från samtliga matcher senaste 4 åren (2012 och fram till idag,källa - transfermarkt.co.uk):

Zlatan 36 matcher - 34 mål & 8 assist

Ronaldo 34 matcher - 23 mål & 6 assist

Messi 37 matcher - 28 mål & 12 assist"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in