2015-11-17, 01:40
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Enligt samtal med närstående är MGM felaktigt utpekad.
Citera
2015-11-17, 07:28
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baconJihad
Småbarnsmammor är ju inte sällan helt känslostyrda och (av biologiska/naturliga skäl) inställda på att försvara sitt barn till varje pris. Jag har själv bevittnat närmast hänsynslöst beteende då man armbågar sig fram till mikrovågsugnen på valfri större hamburgerkedja, på ett sätt som skulle göra vilken NHL-spelare som helst avundsjuk, för att värma medhavd barnmat till sin lilla älskling. Hur homo sapiens överlevt i ca 199 980 år tidigare kan man ju bara spekulera i.

Kort sagt så anser jag inte mamman var ett icke jävigt och helt trovärdigt vittne samt att hennes uppgifter bör tas med en nypa salt. Detta har inget med den aktuella mammans härkomst eller hudfärg att göra, utan det gäller för mig vilken småbarnsmamma, eller närstående som helst.

Min första tanke var att det var någon av de professionella a-lagarna som hänger kring busstorget som snedtänt och flippat på ungen. När det sen framkom uppgifter om att mannen var klädd i arbetskläder och således nykter (får vi hoppas), började jag som så många andra att ana skit i de blå skåpen, en hund begraven och slask i medias rapportering av händelsen. Dessutom har man kunnat läsa att "Mannen knuffade ned barnet på marken och hoppade, alternativt sparkade med mycket grovt våld på barnets huvud.", för att sen två rader längre ned i samma artikel få veta att "Barnets skador konstaterades av sjukvården vara lindriga.". Det är för mig motsägelsefulla uppgifter som tyder på att man kastat sig på hatbrotts- och överdriftståget i sin iver efter att jaga klick på sina webbsidor eller påvisa att svensken visst är rasist ut i fingerspetsarna. Det vore dessutom inte första gången media överdrivit en händelse, vilket jag tror de flesta kan känna igen sig i.

Media borde ha ett visst ansvar att kolla upp att det finns någon som helst sanning i det man skriver. Ju grövre den påstådda händelsen ter sig, desto större borde det journalistiska ansvaret att försöka verifiera sanningshalten i det hela vara. Men det vore väl att ställa allt för höga krav på dagens journalistkår som knappt kan formulera en ingress man inte tvingas läsa tre gånger och ändå behöva gissa sig till vad som egentligen menas.
Får väl hoppas att hon hade modersinsikten inställd och det hela var ett mycket olyckligt missförstånd. Knapphändiga uppgifter nu som redan inledningsvis vilket fick en och tvivla på detta . Ett antal vittnen och skador som kunde styrka en misshandel . Då hade det varit solklart men detta bevisar bara att media vill göra rubriker utan trovärdig substans (Inget nytt i och för sig) . Och en skara åsnor av befolkningen köper detta utan ifrågasätta storyn överhuvudtaget Tv4 som drog rasistkortet dagen efter borde skämmas !
Senast redigerad av ADHD-syndromet 2015-11-17 kl. 07:49.
Citera
2015-11-17, 07:43
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Jahapp!
Är kontentan IGEN som i 99 av 100 fall när det skulle vara en vit mans vansinniga rasistdåd mot en arab eller en afrikan en stor djävla lögn?
Kanske massmedia skulle skriva lite om vilka som i 99% av fallen våldtar, bränner bilar, bränner skolor samt sitter inhysta på våra fängelser?
Det här djävla rasistkortet mot pursvensken hela tiden får mig att spy.
Maktens kreatur "journalisterna" är det vidrigaste asen i Sverige och direkt hatfyllda mot allt svenskt.

Sverige, en svårt sjuk nation med en helt djävla bindgalen regering och stat som dessutom är bankrutt pga invandringen nu!
Citera
2015-11-17, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Enligt samtal med närstående är MGM felaktigt utpekad.
Vad trodde du en närstående skulle säga?
Citera
2015-11-17, 08:50
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Dessutom en välkänd vänstersympatisör och en allmänt sympatisk person som det verkar av tidigare inlägg. Inga vittnen utom morsan som drar rasistkortet direkt. DÅ kommer frågan om hon också är svart eller om hon skaffat barn med en neger?

Just det däör med att det inte finns några vittnen på en plats då det normalt borde befinna sig rätt många människor gör mig tveksam. Ungefär som "rasistattacken" på Vasaplan i Umeå som det finns tråd om. Sannolikheten för att det aldrig inträffat är stor.
Jag har inte sett något om att mamman skulle ha dragit rasistkortet. Det var väl media som gjorde det?
Citera
2015-11-17, 10:32
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Jahapp!
Är kontentan IGEN som i 99 av 100 fall när det skulle vara en vit mans vansinniga rasistdåd mot en arab eller en afrikan en stor djävla lögn?
Kanske massmedia skulle skriva lite om vilka som i 99% av fallen våldtar, bränner bilar, bränner skolor samt sitter inhysta på våra fängelser?
Det här djävla rasistkortet mot pursvensken hela tiden får mig att spy.
Maktens kreatur "journalisterna" är det vidrigaste asen i Sverige och direkt hatfyllda mot allt svenskt.

Sverige, en svårt sjuk nation med en helt djävla bindgalen regering och stat som dessutom är bankrutt pga invandringen nu!

Eller slätas det över när GM visade sig vara SD-kritisk och gilla Sjöstedt på facebook? Hur många i denna tråden blev förvånade över att det var ett vänsterdåd? http://nyheteridag.se/misstankt-for-rasistmisshandel-mot-2-arig-pojke-gillar-sjostedt-och-ar-negativ-till-sd-pa-facebook/
Citera
2015-11-17, 16:49
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag har inte sett något om att mamman skulle ha dragit rasistkortet. Det var väl media som gjorde det?

Någonstans måste ju det där med kortet kommit ifrån? Eller har media bara gått igång på att ungen är färgad på något sätt? Jag säger bara att det är märkligt när det inte finns ett enda vittne på en plats där det normalt borde vara många personer.
Citera
2015-11-17, 17:13
Medlem
baconJihads avatar
Citat:
Någonstans måste ju det där med kortet kommit ifrån? Eller har media bara gått igång på att ungen är färgad på något sätt? Jag säger bara att det är märkligt när det inte finns ett enda vittne på en plats där det normalt borde vara många personer.

Jag tror att det är ett individuellt journalistiskt klavertramp i ivern att skapa dramatiska rubriker och "bevisa" att rasismen lever. Hatbrott ger ju en fin extra "oompf" till rubriken så att säga.
Citera
2015-11-17, 17:21
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:

Tror det var TV4 som gick ut hårt med "Hatbrott" från första början. Skulle tro deras reporter pratade med mamman till barnet och sen okritiskt granskade det hon lade fram och som sedan publicerades såsom varande sanning..
Citera
2015-11-17, 18:34
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Tror det var TV4 som gick ut hårt med "Hatbrott" från första början. Skulle tro deras reporter pratade med mamman till barnet och sen okritiskt granskade det hon lade fram och som sedan publicerades såsom varande sanning..
Som jag minns det - orkar inte kolla om jag minns rätt - var det någon tidning (eller kanske TV4) som frågade polisen om det kunde vara hatbrott. Polisen svarade då något i stil med att det inte kan uteslutas och att det kommer att utredas. Ett standardsvar från polishåll men det räckte ju för att det skulle dra igång.
Citera
2015-11-17, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Som jag minns det - orkar inte kolla om jag minns rätt - var det någon tidning (eller kanske TV4) som frågade polisen om det kunde vara hatbrott. Polisen svarade då något i stil med att det inte kan uteslutas och att det kommer att utredas. Ett standardsvar från polishåll men det räckte ju för att det skulle dra igång.
Ja, så är det. Det har inte framkommit någonstans att mamman skulle ha påstått att det var hatbrott. Mamman har inte uttalat sig i media överhuvudtaget. Om det är rätt person polisen grep kan det väl vara så att han sparkade eller trampade på barnet av misstag och sedan smet han sin vana trogen ...
Citera
2015-11-17, 19:49
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, så är det. Det har inte framkommit någonstans att mamman skulle ha påstått att det var hatbrott. Mamman har inte uttalat sig i media överhuvudtaget. Om det är rätt person polisen grep kan det väl vara så att han sparkade eller trampade på barnet av misstag och sedan smet han sin vana trogen ...
Jag vet inte om "sin vana trogen" är gångbart när han en enda gång (såvitt vi vet) är dömd för smitning. Någon skrev att det handlade om typ att han backat på någon bil och orsakat en skada och sedan åkt därifrån. Är osäker på om det var just så det gick till eller om postaren drog till med en liknelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in