Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2014-01-24, 01:20
Medlem
Roffes-farzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roffes-farza
Har samma problem. Testat att röra runt i de flesta inställningar utan framgång. Någon som vet vad det kan vara?
Problemet löst nu. Ändrade ingenting utan fixade sig av sig själv. Märkligt..
Citera
2014-01-24, 10:40
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shep
Jag tror du måste ha ett konto för att det ska försvinna, och det finns en inställning om du kollar längst ner på youtube - "safety: on/off".

Jo jag hittade den där rutan också och bockade av. Men icke.....

Sen tror jag man måste ha ett konto för att kunna skapa en lista.
Citera
2014-01-26, 14:37
Medlem
Qanders avatar
Om man upplever att 1080p laggar (nej inte "buffer lag", har 100mbit ner) och ger choppy playback på en laptop, är det något man kan göra för att optimera? Kollade att hardware acceleration var ikryssat i flashplayer settnings, så flashplayer bör använda mitt nvidia grafikkort om jag förstått rätt.

Ni som har en liten finare laptop (med nvidia grafikkort) som ni kör lite tyngre program på, vet att datorn per default tenderar att startar program med Intel Integrated Graphics, och man tycker att det går för långsamt måste man då gå in i Nvidias kontrolpanel och ställa in att den ska använda grafikkortet istället för det programmet.

Verkar som att man inte kan ställa in och köra webläsare såsom Firefox på GPUn då det valet är disable:at, men även om man gör något fulhack och startar webläsaren med GPUn med ett script som folk verkar lyckas med, skulle det ge någon boost för flashplayer i webläsaren, då flashplayer redan utnyttjar hardware acceleration? Eller övrig förbättrad surfupplevelse på något sätt för övrigt

Någon som hade frågat detta på geforce.com

Citat:
"Radium3D said: I have an ASUS N53SV laptop which features GPU switching and I have an issue with 326.80 drivers not allowing Firefox or Chrome to use "high performance NVIDIA processor" anymore I only have the option for "integrated graphics" under manage 3D settings -> program settings. I did not have a problem before."

This is by design. We disabled it for other browsers a while ago and forgot to do it to Firefox until recently.

ManuelG

Sådan fullösning för GPU webläsare hittad på superuser

Citat:
I figured out a workaround for this, if you create a hard-link to chrome.exe in the same directory, you can set a profile for that executable independently.

Kod:
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application>mklink /H gpu-chrome.exe chrome.exe
Hardlink created for gpu-chrome.exe <<===>> chrome.exe

Now I can run gpu-chrome.exe and have full 3D acceleration from my dedicated card.
Citera
2014-02-01, 22:05
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag får nästan varje gång jag tittar på youtube klipp, sen en vecka tillbaka ungefär, "Det uppstod ett fel, försök igen senare" meddelande... har följt guiden under "läs mer", allt är uppdaterat osv, men ändå får jag detta, nån som har en aning?

Har precis samma problem! Ingen som sitter och trycker på en lösning?
Citera
2014-02-02, 22:53
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Har precis samma problem! Ingen som sitter och trycker på en lösning?

fick upp det i fredags ett par ggr men x timmar senare funka det igen. har alltid antagit att youtube gör nån typ av underhåll då, eller likande
Citera
2014-02-03, 01:56
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
fick upp det i fredags ett par ggr men x timmar senare funka det igen. har alltid antagit att youtube gör nån typ av underhåll då, eller likande

Får det i princip varje gång sedan en månad tillbaka eller så. Ibland kan det funka att ladda om sidan 10 gånger eller så. Flash och java är uppdaterat osv...
Citera
2014-02-03, 18:40
Medlem
Unbalanceds avatar
Hallå
Jag försöker ladda hem material från tuben men inget program verkar fungera särskilt bra för jag får bara en fil på 0 byte.
Har provat DownloadHelper & 1 click youtube video download - båda med samma resultat.

Har youtube blockerat på något vis eller är det något annat som är problemet.. någon som besitter kunskapen dela gärna med er?
Citera
2014-02-03, 18:52
Medlem
Störigt Youtube problem!

Det är så här sen några dagar sedan att när jag går in på Youtube så har landsinställningarna ändrats till Kanada och jag får ändra tillbaks till Sverige heeeela tiden.. skitstörande!

Är det någon som vet vad som försigår?

http://imgur.com/V25dnvy

Hur fixar man detta?
Citera
2014-02-03, 19:13
Medlem
Är du ansluten via en VPN tro?
Citera
2014-02-03, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushmaniac
Är du ansluten via en VPN tro?

Ja det är jag. Har alltid varit men det här problemet som jag beskriver har uppträdit de senaste dagarna bara..
Citera
2014-02-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Hallå
Jag försöker ladda hem material från tuben men inget program verkar fungera särskilt bra för jag får bara en fil på 0 byte.
Har provat DownloadHelper & 1 click youtube video download - båda med samma resultat.

Har youtube blockerat på något vis eller är det något annat som är problemet.. någon som besitter kunskapen dela gärna med er?
Testade just, funkar bra.

http://en.savefrom.net/1-how-to-download-youtube-video/
Citera
2014-02-05, 18:27
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Får det i princip varje gång sedan en månad tillbaka eller så. Ibland kan det funka att ladda om sidan 10 gånger eller så. Flash och java är uppdaterat osv...

det låter ju märkligt, har du testat med med chrome eller med annan dator med annan uppkoppling?
java används ej, det ska även fungera med en gammal flash.
alla populära videos i tex rhiannas eller jimmy kimmels kanal ska fungera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in