2015-11-14, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Journalisterna, kommunisterna och antirasisterna har för länge sedan passerat
alla gränser. Som påpekats innan så hade en person med Arnstads fanatism
blivit slagen sönder och samman om han hade haft högeråsikter.

Arnstad får hålla föredrag bekostade av våra skattepengar. Hans böcker som finns
på bibliotek har vi betalat. SVT, som vi betalar, anlitar honom som expert och debattör.

Idag sket han i det blå skåpet. När 120+ oskyldiga människor mejats ner av islamister
hade det varit lätt för honom att för en stund solidarisera sig med det demokratiska
Frankrike MOT terroristerna.

Inte. Vidrigt nog sätter han igång och börjar blanda bort korten genom att jämföra
terroristerna med svenska nättroll(!). Och lite pseudovetenskapligt svammel om
identitära rörelser vilket bevisar att SD är fascistiskt. Eller något annat.

Att ge det feta svinet stryk när tillfälle erbjuds räknar jag som nationellt självförsvar!
Jag håller helt och hållet med om vartenda ord du skriver. Det är precis så jag menar. Det handlar inte om försök att "spela tuff" på nätet utan om att skicka en signal om att det inte är helt riskfritt att spotta på hela svenska folket och sen sko sig på folkets skattepengar.
Citera
2015-11-14, 23:11
Medlem
LucNNs avatar
Hej, allihopa, Sverige är FUCKED så låt oss få Arnstads profetia att bli sann. Vad fan Ändrar det? Det förbättrar världen genom att låta marxister prata sanning för en gångs skyld och samtidigt får de på munnen! Låt fascismen resa sig. För Arnstad. FÖR SVERIGE!
Citera
2015-11-14, 23:59
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Hej, allihopa, Sverige är FUCKED så låt oss få Arnstads profetia att bli sann. Vad fan Ändrar det? Det förbättrar världen genom att låta marxister prata sanning för en gångs skyld och samtidigt får de på munnen! Låt fascismen resa sig. För Arnstad. FÖR SVERIGE!

Varför skulle fascismen vara lösningen på Sveriges problem? Tycker du Arnstads analyser har någon relevans överhuvudtaget? Jag är inte särskilt insatt i vad den identitära rörelsen står för, men jag har aldrig uppfattat att den på något sätt skulle innefatta jihadism eller islamistisk fundamentalism. Det är något som Arnstad själv har hittat på.

Arnstad vill på ett klassiskt pseudovetenskapligt sätt visa att två olika fenomen han tycker illa om har samma "teoretiska" grundantaganden, vilket möjliggör att han kan klumpa ihop dem och kalla dem för samma sak, trots att de i grunden är vitt skilda fenomen. Det som driver Arnstad är hans hat mot SD, och hans hat mot SD har föranlett honom att skapa ett eget litet "forskningsfält" där han kan bygga upp sin egen tankevärld för att "bevisa" att hans avsmak mot SD är rationellt grundad. Detta gör han genom att godtyckligt använda sig av vetenskapliga termer när det passar hans övertygelse. Hans åhörare återfinns inte inom akademin, där förmodligen ingen tar honom på allvar, utan de som uppskattar hans teorier är personer inom hans eget skrå och personer som delar hans politiska övertygelser.
Citera
2015-11-15, 07:44
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Vadå? Blir du byxis av att det kanske finns människor som inte nöjer sig med att skriva "SD2018" på ett anonymt internetforum utan föredrar lite mer hands-on-alternativ, exempelvis genom att ge en makthavare en liten minnesbeta?

Och det där tramset med att hålla en högre nivå är bara dumheter. Så brukar det låta från människor som försöker försvara sin egen feghet.

Haha. Du lägger negativa epitet på mig och när någon har svar på tal till dig så gnäller du om otrevlighet. Det finns nog en liten Arnstad i dig med young Padawan.
Citera
2015-11-15, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Nej, det är sant, ber om ursäkt för att jag uttryckte mig otrevligt. Jag tyckte bara att din attityd lämnade lite att önska.

Jag skulle ha något emot att Arnstad fick sig en "näsbränna". Jag tycker inte att man kan ta livet av karln bara för att han är irriterande och korkad, då hade man åtminstone sluppit läsa hans alster och höra hans uttalanden. Då kvarstår att ge honom ett kok stryk, vilket säkert hade varit tillfredställande för den som delade ut det men bara hade lett till snyftartiklar i samtliga medier och att han ytterligare hade skruvat upp sin retorik.

Alltså återstår, oavsett hur man ser på att använda våld mot meningsmotståndare, bara ett alternativ. Låta honom vara och hoppas att alla andra också inser hur dum i huvudet han är.

Håller helt med dig. Vad löser våld i denna situation? Varför sjunka så lågt som extrem vänstern/högern? Det skulle ju bara ge honom mer vatten på sin kvarn. Tråkigt att nivån sjunkit i denna tråd då den vart ganska bra innan om Henrik.

Dock så har han haft en hel del osmakliga uttalanden på senare tid:
"Mitt hjärta blöder för föräldrarna i Trollhättan för att senare gotta sig i och spekulera om vilken typ av nazist hjälm mördaren haft på sig vilket dock var fel."
Och i går" rasisternas jubel"......kan någon posta några positiva kommentarer från "rasisterna"?
Jag har inte sett en enda positiv kommentar om terror dådet. Vilka menar han?
Han är inte dum Henrik, han vet exakt vilka strängar han skall spela på för att få mer inkomst och intresse.
Frågan är vem som mest dum, Henrik eller politiker/föreningar/media som använder honom?
Citera
2015-11-15, 09:24
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werdegast
Frågan är vem som mest dum, Henrik eller politiker/föreningar/media som använder honom?

Så här är det. Antingen är de båda lika dumma. Annars är Arnstad dummare, men då är politiker osv. mer ondsinnade. Annars är politikerna dummare, men då är Arnstad mer ondsinnad.
Citera
2015-11-15, 10:40
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werdegast
"Mitt hjärta blöder för föräldrarna i Trollhättan för att senare gotta sig i och spekulera om vilken typ av nazist hjälm mördaren haft på sig vilket dock var fel."
Och i går" rasisternas jubel"......kan någon posta några positiva kommentarer från "rasisterna"?
Jag har inte sett en enda positiv kommentar om terror dådet. Vilka menar han?
Han är inte dum Henrik, han vet exakt vilka strängar han skall spela på för att få mer inkomst och intresse.
Han är ett fegt kräk som sitter framför datorn och spottar ur sig äckligheter och lögner.

Påhejad av politiska träskallar som Richard Herrey och Fredrik Virtanen, för att nämna några.

Vilket får mig att tänka på dessa personer som attackerar flyktingboenden; De ger sig
på helt fel ställen - Varför inte gå på dessa svin istället för några arma syrier?
Citera
2015-11-15, 13:15
Avslutad
Är han kvar på DN? Jag har inte sett någon krönika eller liknande av honom där på senare tid. Brukar bara läsa "dagens Arnstad" på Exponerat.

EDIT: Är han seriös när han jämför skolattacken i Trollhättan med Paris-dåden?
Senast redigerad av Mulla Krekar 2015-11-15 kl. 13:33.
Citera
2015-11-15, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Är han kvar på DN? Jag har inte sett någon krönika eller liknande av honom där på senare tid. Brukar bara läsa "dagens Arnstad" på Exponerat.

EDIT: Är han seriös när han jämför skolattacken i Trollhättan med Paris-dåden?
Så seriös man nu kan vara om man är Arnstad, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Trollhättan drabbades av rasismens terror. Paris av jihadismens terror. Ingen motsättning i att demokratins svar mot bägge är detsamma.
https://twitter.com/arnstad/status/665441148849233921

Tweeten har hittills gillats av 36 personer. Han får duktigt med mothugg i kommentarerna dock.
Citera
2015-11-15, 14:12
Medlem
Lost-Souls avatar
Tycker det är hög tid att Arnies Fascism-index kommer på tapeten igen, jag tror bestämt att de fascistiska rörelserna har avancerat rejält senaste månaderna, och då pratar vi inte om att hoppa upp ett pinnhål eller två, jag skulle vilja påstå att vi idag befinner oss på sista nivån -11, Sverige av idag är en replika av Mussolinis Italien.

Detta för att samhällets yttersta beslutsfattare - dvs regeringen har anammat SD.s fascistiska politik till punkt och pricka när det gäller hanteringen av flyktingar, den fascistiska polisen har till och med mage att kontrollera helt vanliga nysvenskars identitetshandlingar på order från den stöveltrampande regeringen.

Det är inte helt lätt att förstå pansargeneralens förvirrade tankegångar men jag kan inte tolka detta på annat sätt, eller överdriver jag? Befinner vi oss på en lägre nivå? Annars, hur kommer Arnie att hantera det faktum att Sverige leds av fascister och att 9 av 10 svenskar har röstat på fascistiska partier?

1. Ingen fascism existerar över huvud taget

2. Fascistiska rörelser existerar

3. De fascistiska rörelserna har en tydlig röst i det offentliga samtalet. om rörelsen eller dess. Exempelvis om rörelsen eller dess ledare regelbundet ges utrymme i etablerade icke-fascistiska massmedier, om den fascistiska rörelses politik och avsikter kommenteras offentligt, om ledaren avporträtteras i karikatyrer och satir, och så vidare

4. De fascistiska rörelserna åstadkommer en märkbar effekt på politiken. Exempelvis om etablerade politiker tvingas anpassa till kända krav från fascister, om fascister tilldelas regeringsposter, väljs in i parlament och andra representativa församlingar, och så vidare

5. De fascistiska rörelserna har en karaktär av en massrörelse. Exempelvis om de fascistiska samlar en betydande procentandel av landets befolkning, har en stor representativitet i parlamentet och så vidare

6. De fascistiska rörelserna är en dominerande faktor inom politiken. Exempelvis om ingen beslutsprocess är möjlig utan att ta hänsyn till hur denna kommer att hanteras av fascisterna

7. Den fascistiska rörelsen är den avgjort mäktigaste enskilda politiska rörelsen i landet. Observera att rörelsen nu anges i singularis. Exempelvis kan den vara det största partiet i parlamentet, dock utan egen majoritet, och så vidare

8. Den fascistiska rörelsen regerar eller har det avgörande inflytandet i den förda politiken, men denna situation kräver stöd av samarbetspartner. Exempelvis har ledaren utsetts till premiärminister, men kan inte regera utan stöd av konservativa eller högerliberala samarbetspartner alternativt uppbackning från traditionella eliter, såsom kungar eller icke-fascistiska armeledningar.

9. Den fascistiska rörelsen regerar ensam av egen kraft, utan att tvingas samarbeta med andra politiska rörelsen (eller agera underlydande åt främmande makt)

10. De fascistiska rörelserna har full kontroll över hela statsapparaten och stor påverkan på det övriga samhället

11. De fascistiska rörelserna har total makt över hela samhällets politik, näringslivet och medborgarnas sociala relationer
Citera
2015-11-15, 15:36
Medlem

Nivå 11 har vi varit på länge, Arnstad och hans geliker inser bara inte att de är precis samma sak som de säger säg bekämpa.
Citera
2015-11-16, 17:06
Medlem
RobieBwois avatar
Sveriges riksdag har blivit hotad, har Arnstad anklagat SD än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in