2015-11-14, 17:26
Medlem
Sarteks avatar
Arnstad är en man som övergått från att bekämpa Fascismen till att understöda den. Sorgligt men sant.
Citera
2015-11-14, 17:41
Medlem
Jag har sällan skämts så mycket för att vara svensk som när jag såg Arnstad i Danmarksdebatten, att Sverige ställer upp med en urblåst fanatiker som hatar sina egna landsmän i denna debatt är verkligen under all kritik. Vad som är än mer skrämmande är att denna idiot fungerar som någon sorts rådgivare åt vår regering.
Citera
2015-11-14, 18:44
Medlem
Golonkas avatar
Arnstads offerkofta hänger aldrig långt borta och den är förstärkt med kevlarplattor för att säkra hans dyrbara liv frånangrepp av SDs mord och terror-brigader. Förvånar mig att han inte har skyddade uppgifter med tanke på hur UTSATThan är... Eller han kanske fiskar efter att bli lite näthatad och stalkad så att han kan gråta ut och bli kärleksbombad av Ehrman, Schyffert och de andra?

Världsapromiss att om någon fascist nu grisar till det lite ikväll och ringer den smorde för att lägga av en fornnordisk bärsrap i luren, så lär vi inte få höra nog av det i månader framöver. GröFaz är en känslig kille....
Citera
2015-11-14, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du skrev att han skulle "sättas under luppen". På vilket sätt gynnas detta av att idioter lägger ut hans telefonnummer & ger honom massivt med nya argument om hur han mordhotas efter uthängning på Flashback? Detta gynnar enbart Arnstad & hans anhängare & begriper du inte det så antar jag att det inte är mycket lönt att argumentera vidare med dig din jävla pajas.
Arnstad ljuger obehindrat. Ser han en vinst i att påstå att han "mordhotas av nättrollen" så kommer han att hävda det oavsett om det är sant eller inte, oavsett om hans uppgifter ligger ute på nätet eller inte. Därför kan vi lika gärna lägga ut uppgifterna. Förhoppningsvis får han lite bajs i brevlådan eller kanske några mycket sena telefonsamtal. Jag har inget emot att pansargeneralen blir lite uppskrämd. Han tror ju ändå att hela samhället svämmar över av nazister så varför inte ge honom lite vatten på kvarnen?

Och nej, det gynnar inte Arnstad. Folket är så polariserat att han bara har stöd i sin egen lilla sekt. De kommer att stödja honom oavsett. Han kommer inte att få mycket sympatier från vanligt folk, oavsett om han får rutorna inslagna eller får en tomat i plytet när han går ut. Den tiden när sådana saker påverkade mellanmjölksopinionen är förbi. Inse det.
Citera
2015-11-14, 19:07
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Arnstad ljuger obehindrat. Ser han en vinst i att påstå att han "mordhotas av nättrollen" så kommer han att hävda det oavsett om det är sant eller inte, oavsett om hans uppgifter ligger ute på nätet eller inte. Därför kan vi lika gärna lägga ut uppgifterna. Förhoppningsvis får han lite bajs i brevlådan eller kanske några mycket sena telefonsamtal. Jag har inget emot att pansargeneralen blir lite uppskrämd. Han tror ju ändå att hela samhället svämmar över av nazister så varför inte ge honom lite vatten på kvarnen?

Och nej, det gynnar inte Arnstad. Folket är så polariserat att han bara har stöd i sin egen lilla sekt. De kommer att stödja honom oavsett. Han kommer inte att få mycket sympatier från vanligt folk, oavsett om han får rutorna inslagna eller får en tomat i plytet när han går ut. Den tiden när sådana saker påverkade mellanmjölksopinionen är förbi. Inse det.
Ja. Som bäddar får man ligga. Arnstad har i åratal hånat, smutskastat och trakasserat
meningsmotståndare samt uppviglat mot allt han inte gillar.

Jag hoppas innerligt att han får en och annan snyting i sitt feta självbelåtna nylle.
Citera
2015-11-14, 19:18
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagdrausch
Han har en tendens att blockera och ignorera kritiska frågor. Då återstår ju bara att kontakta honom på annat sätt än det digitala för att få svar på sina frågor? Eller vågar ni bara kontakta honom anonymt bakom datorskärmen?

Han är en makthavare och förtjänar att bli granskad in på bara skinnet. Hot och trakasserier har inget med saken att göra. Eller menar du att ni kontaktar honom via mejl och Twitter enbart för att hota och trakassera honom? Har kollat regelverket och hittar inga hinder mot inlägget ni kissar i byxan över, iallafall inte på det sätt somliga verkar tro.

Det handlar om att hålla en högre nivå en sina motdebatörer även om de sjunkit så lågt som Arnstad. Du förstår säkert vad ditt inlägg med hans nummer och adress leder till. Inte till att folk ringer och ställer frågor i allmänhet.
Citera
2015-11-14, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Det handlar om att hålla en högre nivå en sina motdebatörer även om de sjunkit så lågt som Arnstad. Du förstår säkert vad ditt inlägg med hans nummer och adress leder till. Inte till att folk ringer och ställer frågor i allmänhet.
Vadå? Blir du byxis av att det kanske finns människor som inte nöjer sig med att skriva "SD2018" på ett anonymt internetforum utan föredrar lite mer hands-on-alternativ, exempelvis genom att ge en makthavare en liten minnesbeta?

Och det där tramset med att hålla en högre nivå är bara dumheter. Så brukar det låta från människor som försöker försvara sin egen feghet.
Citera
2015-11-14, 19:35
Medlem
Citat:
Vad du säger här är alltså att man inte ska sätta honom under luppen eftersom han i så fall i all evighet kan gnälla om att han blir satt under lupp?

Öh, nej jag säger inte att man inte ska sätt honom under luppen. Tvärtom, gör det. Men när man lägger ut adresser och annat så kommer han kunna dra offerkortet, i ännu högre utsträckning, och därmed slippa undan den relevanta kritiken.

Att lägga ut en offentlig uppgift som vem som helst kan få tag på är, i ljuset av ovan, helt onödigt. Kolla hur det blev för Rebecca Uvell för några veckor sedan när hon la ut Karin Petterssons gatunamn liksom.
Citera
2015-11-14, 19:38
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Vadå? Blir du byxis av att det kanske finns människor som inte nöjer sig med att skriva "SD2018" på ett anonymt internetforum utan föredrar lite mer hands-on-alternativ, exempelvis genom att ge en makthavare en liten minnesbeta?

Och det där tramset med att hålla en högre nivå är bara dumheter. Så brukar det låta från människor som försöker försvara sin egen feghet.
Skall man göra något sådant är det väl väldigt dumt att posta det på ett internetforum. Du tänker uppenbarligen inte göra det så då är det bara att hålla käft. Det enda syftet för dig är att du vill framställa dig som lite häftig, vilket du absolut inte är.
Citera
2015-11-14, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Skall man göra något sådant är det väl väldigt dumt att posta det på ett internetforum. Du tänker uppenbarligen inte göra det så då är det bara att hålla käft. Det enda syftet för dig är att du vill framställa dig som lite häftig, vilket du absolut inte är.
Nej, jag bor inte i Arnstads trakter så jag har inga planer på några hembesök. Däremot skulle jag inte ha något emot att Arnstad fick sig en liten näsbränna. Det är det som skiljer vänstern från högern, vänstern inbillar sig inte att de "håller en högre nivå" än sina motståndare. Hade Arnstad varit högerhaverist hade AFA varit hemma och hälsat på för länge sedan. Sverigevänner gör inte sånt, varför det är helt riskfritt för diverse vänstervridna tokdårar att hålla på och hata och hetsa. Detta måste man ändra på om man ska nå vidare med sin kamp.

Sen finns det inga skäl att vara otrevlig mot forummedlemmar. Det borde väl du som gammal moderator känna till?
Citera
2015-11-14, 20:03
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Nej, jag bor inte i Arnstads trakter så jag har inga planer på några hembesök. Däremot skulle jag inte ha något emot att Arnstad fick sig en liten näsbränna. Det är det som skiljer vänstern från högern, vänstern inbillar sig inte att de "håller en högre nivå" än sina motståndare. Hade Arnstad varit högerhaverist hade AFA varit hemma och hälsat på för länge sedan. Sverigevänner gör inte sånt, varför det är helt riskfritt för diverse vänstervridna tokdårar att hålla på och hata och hetsa. Detta måste man ändra på om man ska nå vidare med sin kamp.

Sen finns det inga skäl att vara otrevlig mot forummedlemmar. Det borde väl du som gammal moderator känna till?
Nej, det är sant, ber om ursäkt för att jag uttryckte mig otrevligt. Jag tyckte bara att din attityd lämnade lite att önska.

Jag skulle ha något emot att Arnstad fick sig en "näsbränna". Jag tycker inte att man kan ta livet av karln bara för att han är irriterande och korkad, då hade man åtminstone sluppit läsa hans alster och höra hans uttalanden. Då kvarstår att ge honom ett kok stryk, vilket säkert hade varit tillfredställande för den som delade ut det men bara hade lett till snyftartiklar i samtliga medier och att han ytterligare hade skruvat upp sin retorik.

Alltså återstår, oavsett hur man ser på att använda våld mot meningsmotståndare, bara ett alternativ. Låta honom vara och hoppas att alla andra också inser hur dum i huvudet han är.
Citera
2015-11-14, 20:06
Medlem
UT64s avatar
Journalisterna, kommunisterna och antirasisterna har för länge sedan passerat
alla gränser. Som påpekats innan så hade en person med Arnstads fanatism
blivit slagen sönder och samman om han hade haft högeråsikter.

Arnstad får hålla föredrag bekostade av våra skattepengar. Hans böcker som finns
på bibliotek har vi betalat. SVT, som vi betalar, anlitar honom som expert och debattör.

Idag sket han i det blå skåpet. När 120+ oskyldiga människor mejats ner av islamister
hade det varit lätt för honom att för en stund solidarisera sig med det demokratiska
Frankrike MOT terroristerna.

Inte. Vidrigt nog sätter han igång och börjar blanda bort korten genom att jämföra
terroristerna med svenska nättroll(!). Och lite pseudovetenskapligt svammel om
identitära rörelser vilket bevisar att SD är fascistiskt. Eller något annat.

Att ge det feta svinet stryk när tillfälle erbjuds räknar jag som nationellt självförsvar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in