2015-11-15, 23:14
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lewisa
Intervju med Hans Rosenfeldt 'och jag törs lova att ingen kommer att bli besviken'.
Hmm nej.. men kan allting verkligen knytas samman.

Kill Brothers.
Vem som mördade prästen (förmodligen städaren)
Vad bloggerskan hade med saken att göra.
Vad han som höll Hans fången hade med saken att göra
Fritidsledaren

Har ni förresten läst detta? http://bloggar.expressen.se/tvbloggen/

Citera
2015-11-15, 23:15
Medlem
coldapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drifloon
Jag kanske har missat något som redan nämnts i serien, men jag förstår det som att Jeanette valts ut (genom Lucas, som vet att hennes pojkvän har spelmissbruk och att de därför behöver pengar och kommer gå med på dealen) och sedan frivilligt inseminerats med Freddies komponent. Jag tror inte Marc har haft någon mer delaktighet än att diskutera grejen med Jeanette och svurit sin tystnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Drifloon
Jag kanske har missat något som redan nämnts i serien, men jag förstår det som att Jeanette valts ut (genom Lucas, som vet att hennes pojkvän har spelmissbruk och att de därför behöver pengar och kommer gå med på dealen) och sedan frivilligt inseminerats med Freddies komponent. Jag tror inte Marc har haft någon mer delaktighet än att diskutera grejen med Jeanette och svurit sin tystnad.

Okej men jag menar att detta inte behöver ha något o göra med Lucas eftersom Jeanette var redan gravid, innan hon träffade Lucas. Dessutom förföljde någon (antagligen Holsts vakter) efter Jeanette när hon skulle hämta droger till Lucas. Holst ville väl redan där se till att hon hålls undan från kriminella och passar på att döda Lucas så att han ej stör Marc indirekt hans barn som är i Jeanettes mage.

Aja. men Ja det med Holst, ngn måste hata honom, o vilja döda hans barn. Åsa....vore sjukt. Och alla kopplingar vore ologiska, ja hon kan va mastermind. Men tror nästan Lise är det mera. Men kan inte säga hur. Därav onödigt kommentar men mycket har ju handlat om Lise o hennes man. Plus att....hon sa Lise...ngt om att Sagas brallor var snygga, sådär skinaktiga. Och då sa hennes konstiga man: ja de var fina eller ngt. O sen såg man ngt skinnaktigt när Hans var fången. Hm.... Eller så såg det ut som skinnkläder.

sorry om jag råkat blandat ihop namnet på bloggerskan men tror hon heter Lise.
Citera
2015-11-15, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Motts
Ba teori, jag gillar den. Deras dotter blir väl mobbad i skolan.. Inte för att det spelar någon Roll. Åh nu misstänker jag alla!!!!

Haha. Samma här typ.
Men jag minns inte ens hur bloggarens man såg ut. Var det han som ägde fabriken där Anker hittades?
Citera
2015-11-15, 23:17
Medlem
Lite onödig fejk-out där på slutet. Inte sjutton ställer Saga sig framför ett tåg med två avsnitt kvar.

Det var väl kanske med för att visa hur taskigt hon mår, men det visste vi ju redan.
Citera
2015-11-15, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulsomSol
Lite onödig fejk-out där på slutet. Inte sjutton ställer Saga sig framför ett tåg med två avsnitt kvar.

Det var väl kanske med för att visa hur taskigt hon mår, men det visste vi ju redan.
Håller med.
Citera
2015-11-15, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulsomSol

Ja, hennes syster hoppade ju också framför ett tåg? Hon mår väl så pass dåligt nu att hon tänker i samma spår.
Citera
2015-11-15, 23:26
Medlem
allegragellers avatar
Nu minns jag inte deras namn, men det där företaget med den iskalla morsan vars dottern hade en affär med sin bästa kompis 17-årige son - vart har de tagit vägen? Och fanns de bara där för att ge kontext åt socialarbetaren (dotterns make) som mördades? (Ursäkta, är sjukt dålig på namn)
Citera
2015-11-15, 23:26
Medlem
GSE_s avatar
Jag tror att hon besökte exakt det stället där hennes syrra hoppade.
Citera
2015-11-15, 23:40
Medlem
activateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Nu minns jag inte deras namn, men det där företaget med den iskalla morsan vars dottern hade en affär med sin bästa kompis 17-årige son - vart har de tagit vägen? Och fanns de bara där för att ge kontext åt socialarbetaren (dotterns make) som mördades? (Ursäkta, är sjukt dålig på namn)

Jag har oxå undrat vart hon tog vägen/vad dom har med resten av serien att göra?
Socialarbetaren syndes ju bara till några enstaka gånger, medans hans fru +17 årige fick en massa fokus under några avsnitt.

Känns som att serien har slagit världsrekord i konstiga sidospår.
Citera
2015-11-15, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
jes, det är det

Jag vill också få den snävaste cirkeln att stanna på Claes alt Annika

Bra teori där men tror inte det vore genomförbart i tid att flytta in hela tortyrkammaren på typ samma dag eller närliggande som Annika dels besökte Claes, blev mördad, Emil blev misshandlad av Claes o sen flydde menar du?

Ja, ungefär så. Har inte kollat i tid om det är genomförbart.

Men vi får inte glömma bort den person som tycks vara den egentlige mördaren: Kjell Söder. Han är fortfarande försvunnen och vi vet inte ens hur han ser ut! Men vi har sett en person köra omkring i hans gula bil. Och denne person mördade den där unga pantlånaren kallblodigt. Säkert vet han att det var kortspelaren som stal hans dator - och på så sätt fick han nys om deras nyinköpta gula hus. (I ett avsnitt var det någon som spanade på det unga paret när de kom till huset, vill jag minnas.)

Förmodligen är Kjell Söder = någon annan person som vi redan känner till. Annars vore det lite trist. Gissningsvis är det inte Claes, för det är för enkelt. Det kan vara den där andra fosterbrodern som dök upp i kvällens avsnitt.
Citera
2015-11-15, 23:59
Medlem
Claes svineri med att gå till pressen lär garanterat straffa sig. Åsa hade nog tänkt berätta för honom att polisen misstänkte Annika, men nu gjorde hon inte det. Han kommer säkert försöka avvisa henne i nästa avsnitt och då blir hon väl galen.
Citera
2015-11-16, 00:02
Medlem
Tror Emil Larsson är ena (?) mördaren varför skulle han bli släppt? ingen har ju klarat sig från mördaren.

sen notera när de frågar honom om den som misshandlat säger han först vet inte om det är en kille eller tjej men sen säger Emil "han" är det någon kumpan?

även när dom visar fotografierna av Hans b.la får jag känslan att han vet exakt vem han är men säger nej samma sak med H Anker måste finnas nån koppling till henne? Hur konsthandlaren är inblandad ja något med fosterbarnen?

många frågor få svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in