Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motts
Min gissning är fortfarande Åsa creepy fejkgravid som mastermind ...

Gissar att hon var fosterbarn under sitt flicknamn vilket gör att de inte kommer på det direkt..
Citera
2015-11-15, 22:42
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motts
Min gissning är fortfarande Åsa creepy fejkgravid som mastermind ...

Har också varit inne på det och i så fall skulle det vara ett klimax
Citera
2015-11-15, 22:44
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt

Hur många fosterbarn fanns det, har det sagts antal?

Vad kan i så fall Åsa ha för koppling till siffer o bokstavskombinationen?

Neeej, jag ger upp för i dag!! Burr, va creeepy !!
Citera
2015-11-15, 22:44
Medlem
Uppkommande avsnitt:

Svensk-dansk kriminalserie från 2015. Tredje säsongen. Del 9 av 10. Saga har tvingats ta ledigt från utredningen och hennes gamla kollega Rasmus Larsson får ta hennes plats. Samtidigt letar Freddie Holst desperat efter Jeanette, som bär hans ofödda barn. Utredningen om Sagas mammas död är klar och Saga får läsa sitt eget vittnesmål, som sedan ska skickas in till åklagaren. Kommer hon att bli dömd för sin mammas död? I rollerna: Sofia Helin, Dag Malmberg, Ann Petrén, Maria Kulle, Adam Pålsson, Sonja Richter, Nicolas Bro m.fl.

Del 10 av 10. Jakten på gärningsmannen fortsätter. Saga och Henrik hittar avgörande ledtrådar som leder dem rätt spår, men frågan är om de hinner i tid. I rollerna: Sofia Helin, Dag Malmberg, Ann Petrén, Maria Kulle, Adam Pålsson, Sonja Richter, Nicolas Bro m.fl.

Vem är det verkligen som vill sätta dit Saga? Är mamman så teknisk att hon kunde ha skickat det där mailet på timer om att mötas upp? I avsnitt 9 vet vi också vem som är mördaren. Vad menar dock med 'om de hinner i tid'...
Citera
2015-11-15, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt

I de lugnaste vatten...hon kan konst iaf.. Fast hur det hänger ihop med Helle anker etc då har jag ingen aaaaaning om...fler fd fosterbarn som samarbetar och mördar olika?
Citera
2015-11-15, 22:45
Citat:
Ursprungligen postat av Drifloon
Jag tänker att mördaren har ett så stort hat mot Holst att "kronan på verket" är att döda det barn som han längtat efter så länge.

Det passar också eftersom Holst har allt, men inget barn. Där kommer ju Claes in i bilden igen, det är bara genom barnet som han kan få verklig hämnd mot Holst.
Citera
2015-11-15, 22:46
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coldape
Ja angående det med spaden.

Claes är ett stort jävla psyko. Dödar först sin farsa. Sen måste han ha dödat Annika. Begraver henne. Men vet inte mera sen.

Man vet väl visst att hon bor där? Folkbokförd samt hennes psyko bilder med Claes.

Vem e Claes egentligen ? Vem är hans föräldrar ? Bakgrund? Han vill hitta lyckan. I att döda alla? Äsch

Ja just de, shit!! Är chockad så glömt hälften, baaah!!

Fattas bara att Saga gör ett självmordsförsök så är allt komplett
Citera
2015-11-15, 22:47
Medlem
Alla hanterar vi föresten sorg olika. Blev lite förvånad när hon började slå honom, men det kändes å andra sidan in character, så att säga.
Citera
2015-11-15, 22:48
Citat:
Ursprungligen postat av lewisa
Uppkommande avsnitt:

Svensk-dansk kriminalserie från 2015. Tredje säsongen. Del 9 av 10. Saga har tvingats ta ledigt från utredningen och hennes gamla kollega Rasmus Larsson får ta hennes plats. Samtidigt letar Freddie Holst desperat efter Jeanette, som bär hans ofödda barn. Utredningen om Sagas mammas död är klar och Saga får läsa sitt eget vittnesmål, som sedan ska skickas in till åklagaren. Kommer hon att bli dömd för sin mammas död? I rollerna: Sofia Helin, Dag Malmberg, Ann Petrén, Maria Kulle, Adam Pålsson, Sonja Richter, Nicolas Bro m.fl.

Del 10 av 10. Jakten på gärningsmannen fortsätter. Saga och Henrik hittar avgörande ledtrådar som leder dem rätt spår, men frågan är om de hinner i tid. I rollerna: Sofia Helin, Dag Malmberg, Ann Petrén, Maria Kulle, Adam Pålsson, Sonja Richter, Nicolas Bro m.fl.

Vem är det verkligen som vill sätta dit Saga? Är mamman så teknisk att hon kunde ha skickat det där mailet på timer om att mötas upp? I avsnitt 9 vet vi också vem som är mördaren. Vad menar dock med 'om de hinner i tid'...

Förmodligen rädda barnet och Jeanette alt. bara barnet.
Citera
2015-11-15, 22:48
Medlem
coldapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drifloon
Barnet är biologiskt Freddies och Jeanettes, men med intentionen att det ska ges till Freddie och Åsa efter födseln. Åsa kan inte få barn och hon och Freddie har därför lejt Jeanette (och hennes pojkvän) att agera surrogat i utbyte mot rejält bra betalt. Så förstår jag det, i alla fall.

Jag tänker att mördaren har ett så stort hat mot Holst att "kronan på verket" är att döda det barn som han längtat efter så länge.

Ja det vet jag ju, men jag trodde ju barnet var marcs och Jeanetts. Jeanette blev ju INTE gravid bara för hon träffa Freddie. Detta är något som inte har sagts rakt ut i serien utan man får reda på det nu. De har sedan länge planerats att hon ska vara surrogatmamma till Freddies barn.
Citera
2015-11-15, 22:49
Medlem
Men varför i hela fridens namn håller mördaren på och lägger ut ledtrådar som den där kodbränningen i munnen?

Om det nu är så viktigt att lämna en kod till polisen av någon ännu okänd anledning, varför göra den så liten och svårfunnen att det är ren flax att polisen inte missar hela skiten?
Citera
2015-11-15, 22:50
Medlem
Åsa är för klen för att orka hänga upp kroppar i ställningar och annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in