Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-15, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
När en vidrig händelse skett, som i Paris, så ska man uttrycka medkänsla med offren och deras anhöriga. Det kan ge ett litet stöd tills dessa och andra terroroffers sorg. Hon kan välja alla andra dagar att prata om klimatmötet, men just när människor slaktars så passar det sig inte.

Likaså är det motbjudande att förminska förintelsen, som hennes liknelse med flyktingsituationen på medelhavet gör . Likaledes tyder hennes uttryck att säga Zigenare på en bristande respekt för romernas avsky att kallas detta.
Sammantaget visar hon inte det omdöme som krävs för att vara minister och bör avgå.

Tyvärr hör det till bilden att hon även saknar förmågan att inse NÄR det är dags att avgå. Därför måste hon kickas..

Åsas inställning med terrordådet är som om ett flygplan skulle ha sprängts i luften och Åsa twittrade att hon ska HON nu ta sig hem till Sverige! Måste hon vänta en halvtimme extra?

Och detta ursäktas av vissa här i tråden genom att säga att hon ändå inte skulle kunna göra något åt det som redan har skett..
Citera
2015-11-15, 13:35
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxy
Så alla politiker blir immuna mot kritik så fort det inträffat ett attentat?
Det är JUST DÅ det är läge att vara kritisk mot politiker! Det är då deras kompetens verkligen belyses! Inte i vardagens autopilot!

Uppenbarligen är hon ju inte immun mot kritik, om du läser i tråden eller media överlag.
Den är till viss del berättigad, men sjukt överdriven.

Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Så du tycker det är helt normalt och rätt och riktigt att vår vice statsministers första tanke efter att människor slaktas en masse är det klimatmöte hon ska på? Och du tycker att de som tycker att hon är lite korkad som skriver så som vår vice statsminister är hycklare? Ärligt talat, kan man inte erkänna det idiotiska i det hon skrev, DÅ är man en hycklare tillika imbecill. Till och med stolpskottet Fridolin har vett att beklaga hennes tilltag.

Nu var inte det hennes första tanke/tweet, vilket du hade känt till om du inte blint lyssnat på vad idioterna i den här tråden säger. Och ja, jag tycker att hennes roll som miljö- och klimatminsiter bör vara att fokusera på sitt jobb. Är det så konstigt? Folk dör hela tiden. Hon uttryckte sin bestörtning och det är egentligen inte hennes uppgift att göra mer än så. Jag erkänner att det kanske var förhastat och inte så finkänsligt, men fel och idiotiskt? Långt ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Och det där mötet skulle naturligtvis ha åtgärdat alla framtida klimatförändringar...

Verkligen inte, men någonstans måste man ju börja. Och det hjälper knappast att helt överge mötet och gömma sig för terrorister.
Citera
2015-11-15, 13:55
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Åsa Romson har inte alla hästar i hagen. Hennes kommentar på twitter bekräftar bara att hon är en självupptagen person.

Synd att det ska ta så lång tid för folk att upptäcka detta.
Annars verkar hon välutbildad (jur. dr. om jag inte är felunderrättad, det blir man inte på en pisskvart).
Ett undantag från den samling stolpskott som satts att representera partikratin Sverige de senaste decennierna.
Citera
2015-11-15, 14:08
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Synd att det ska ta så lång tid för folk att upptäcka detta.
Annars verkar hon välutbildad (jur. dr. om jag inte är felunderrättad, det blir man inte på en pisskvart).
Ett undantag från den samling stolpskott som satts att representera partikratin Sverige de senaste decennierna.
Nåja, en advokat sa till mig en gång att en schimpans kan ta sig igenom juristlinjen. Bevisligen hade han rätt.
Citera
2015-11-15, 14:10
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
Uppenbarligen är hon ju inte immun mot kritik, om du läser i tråden eller media överlag.
Den är till viss del berättigad, men sjukt överdriven.

Nu var inte det hennes första tanke/tweet, vilket du hade känt till om du inte blint lyssnat på vad idioterna i den här tråden säger. Och ja, jag tycker att hennes roll som miljö- och klimatminsiter bör vara att fokusera på sitt jobb. Är det så konstigt? Folk dör hela tiden. Hon uttryckte sin bestörtning och det är egentligen inte hennes uppgift att göra mer än så. Jag erkänner att det kanske var förhastat och inte så finkänsligt, men fel och idiotiskt? Långt ifrån.

Verkligen inte, men någonstans måste man ju börja. Och det hjälper knappast att helt överge mötet och gömma sig för terrorister.
Jag följde det där i princip live. Den här tråden kom jag in i rätt sent.

Jag menar fortfarande att det är ett utmärkt exempel på vad en av nationens främsta företrädare inte bör göra. Att ö h t bekymra sig om ett möte, hur viktigt man än må tycka att det är, i det läget är idiotiskt. Utan tvekan.
Citera
2015-11-15, 14:25
Medlem
Lingon_s avatar
Det går ju att förstå tankesättet till viss del, ett möte där beslut grundas som kan påverka hela mänskligheten, gentemot ett förvisso brutalt dåd men som ändå i det stora hela inte ändrar någonting. Väldigt anseendeväckande dock att en så pass högt uppsatt minister inte förstår bättre än att en dylik kommentar är väldigt kontroversiel för en stor del av väljarbasen.
Citera
2015-11-15, 14:39
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Alltså fy fan vad trött jag blir på folk i den här tråden! Om ni nu tycker att Åsa Romson fokuserar på fel saker i den är situationen så tycker jag ni ska ta en titt på er själva och det ni fokuserar på; Att utnyttja en tragedi till att kritisera en tweet. Det är fan långt värre än att fokusera på ett klimatmöte som är viktigt för oss alla. Det är så jävla ynkligt och patetiskt och jag förlorar fan mitt hopp för mänskligheten. Hycklare är vad ni är.

Ministrar/statsmän som ber sig dumt åt skall kritiseras. Om du tar det så jävla personligt får det stå för dig. Du är så vitt jag vet inte Åsa Romson. För övrigt tyckte hennes kollegor och överordnade att det var tillräckligt osmakligt för att skicka henne till ambassaden tillsammans med Fridolin för att be om ursäkt. Sen kan du böla bäst du vill över vårt "hyckleri".
Citera
2015-11-15, 14:53
Medlem
Milizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Enligt Wikipedia:

"Den 20 april 2012 disputerade Åsa Romson i miljörätt vid Stockholms universitet. Hon blev därmed den första svenska partiledaren på nästan 40 år med en doktorsexamen. Hennes doktorsavhandling studerar vilket legalt utrymme som den internationella investeringsrätten ger stater att skydda miljön och reglera en hållbar användning av naturresurser samt hur mellanstatliga investeringsavtal påverkar genomdrivandet av miljöpolitiska reformer och miljörättsliga regler."
Citera
2015-11-15, 15:13
Medlem
Citat:
Tänk om ni hade lagt er energi på att hata lite på Daesh-terrorister istället.
De som verkligen förtjänar det. Snacka om att ha fel prioriteringar.
Tänk om du hade lagt ner din energi på att hata lite på Daesh-terrorister istället.
"De som verkligen förtjänar det". Istället för att försvara något som inte bör försvaras "Snacka om att ha fel prioriteringar".
Citera
2015-11-15, 15:16
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artid
Tänk om du hade lagt ner din energi på att hata lite på Daesh-terrorister istället.
De som verkligen förtjänar det. Istället för att försvara något som inte bör försvaras "Snacka om att ha fel prioriteringar".

Haha. Årets comeback. Nu kommer cirkel-argumenten, det vet en ju vad det betyder. Du anser seriöst att Åsa förtjänar samma hat som Daesh? Du är ju helt slut i huvudet.
Citera
2015-11-15, 15:21
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Tänk om ni hade lagt er energi på att hata lite på Daesh-terrorister istället.
De som verkligen förtjänar det. Snacka om att ha fel prioriteringar.
Vi som kan ha mer än en tanke i huvudet samtidigt lyckas rätt bra med att vara upprörda över både terrorister och olämpliga statsråd. På samma gång. Det är inte antingen eller.
Citera
2015-11-15, 15:23
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Vi som kan ha mer än en tanke i huvudet samtidigt lyckas rätt bra med att vara upprörda över både terrorister och olämpliga statsråd. På samma gång. Det är inte antingen eller.
´
För folk som röstar på vänstern är det antingen eller vilket skribenten är ett levande bevis för.
Man kan bara älska en sak i taget och hata en sak i taget.

Varför kan man inte känna avsky inför terrordåden samtidigt som man känner avsky för Romsons uttalande?

Saken är hur som helst utagerad, både Löfven och Fridolin har anmärkt att tweeten var olämplig, Romson har bett om ursäkt för detta och det kan därmed förpassas till ett av Romsons korkade uttalanden. Tids nog kommer man säkert kunna skriva en bok "101 korkade uttalanden från Åsa Romson".
Senast redigerad av Glaucius 2015-11-15 kl. 15:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in