2015-11-14, 01:37
Bannlyst
Okej, detta var sista spiken i hennes politiska karriärs kista.
Citera
2015-11-14, 01:37
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joker_B
"Det mycket allvarliga händelserna i Paris just nu kan försvåra för klimattoppmötet i dec då över 100 regeringschefer planerat delta."

Jag trodde först att det var ett trollkonto. Men citatet var alltså helt äkta?
Citera
2015-11-14, 01:40
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
"Negativ respons" är nog veckans understatement. Kommentarerna kokade över av hat och avsky. Jag vet inte om de går att se längre, i.o.m. att hon tog bort twittret, men det dyker säkert upp skärmdumpar vad det lider.

Skärmdumpar på Internet finns det redan:
http://imgur.com/0VInioq
Citera
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
Jag är ingen användare av twitter så jag vet inte riktigt hur det fungerar men varför har alla bilder på tweeten en tid som är på eftermiddagen idag? Terrordådet skedde ju på kvällen.

13 nov 14:49 etc.

Finns det ingen lokal tid på twitter?
Dådet kanske var en false flag och Romson hade fått twittret förberett av Illuminati, men gjorde bort sig med timingen på grund av akut rödvinsförgiftning?

Det kan också finnas tekniska förklaringar.
Citera
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Jag är ingen användare av twitter så jag vet inte riktigt hur det fungerar men varför har alla bilder på tweeten en tid som är på eftermiddagen idag? Terrordådet skedde ju på kvällen.

13 nov 14:49 etc.

Finns det ingen lokal tid på twitter?

Kan hon befinna sig utomlands?

//Brute
Citera
2015-11-14, 01:41
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Även om jag kan hålla med om att Åsa Romson inte alltid har alla hästar i stallet, så tycker jag faktiskt hon blir lite orättvist behandlad i det här fallet. Det är faktiskt mycket troligt att hon inte hade en aning om omfattningen av terrordåden när hon skrev sitt twitterinlägg. Det skrevs ju inte för några minuter sedan utan tidigt då rapporterna talade om "personer har dödats" men det tog flera timmar innan den siffran steg över 14 pers. Lätt att i efterhand tycka det var osmakiligt av henne men man får faktiskt göra en tidslinje innan man kritiserar.

Av ett Statsråd måste man begära att hon ska visa omdöme i en krissituation. Att när det skett terrordåd bluddra ut ett sånt här uttalande visar på total brist på just omdöme. Inte första gången, minns hennes Auschwitz liknelse och zigenauttalande. Förtroendet för henne är noll trots att medias enorma övervikt på MP-sympatisörer i journalistkåren .
Citera
2015-11-14, 01:43
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous
Okej, detta var sista spiken i hennes hennes politiska karriärs kista.

Det må du tro men svenska politiker tar inte ansvar.

Åsa Romson, språkrör för Miljöpartiet, målade båten med miljöfarlig färg och skattefuskade men kom undan med att bara säga "Jag har gott samvete". Så immun är hon. Hon har ju hela journalistkårens stöd.

Vi måste bli bättre med tjäran och fjädrarna.
Citera
2015-11-14, 01:46
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Skärmdumpar på Internet finns det redan:
http://imgur.com/0VInioq
Ja, men det där är ju bara själva twittret. Jag menade kommentarerna som var mycket underhållande att läsa.

Jag är novis inom Twitter, men jag var inne på hennes Twitter och läste kommentarerna "live" för en halvtimme sedan. De finns kanske kvar i någon form? Någon Twitter-expert som kan ge besked?
Citera
2015-11-14, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Dådet kanske var en false flag och Romson hade fått twittret förberett av Illuminati, men gjorde bort sig med timingen på grund av akut rödvinsförgiftning?

Det kan också finnas tekniska förklaringar.

Det vore ju inte helt orimligt med illuminati och rödvinet.

Själv tänkte jag väl mer på att hon syftat på något annat som hänt tidigare under dagen.
Citera
2015-11-14, 01:48
Bannlyst
Citat:
Det må du tro men svenska politiker tar inte ansvar.

Åsa Romson, språkrör för Miljöpartiet, målade båten med miljöfarlig färg och skattefuskade men kom undan med att bara säga "Jag har gott samvete". Så immun är hon. Hon har ju hela journalistkårens stöd.

Vi måste bli bättre med tjäran och fjädrarna.
Hennes tidigare blundrar är ingenting jämfört med det här. Tro mig, imorgon är hon arbetslös.
Citera
2015-11-14, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous
Hennes tidigare blundrar är ingenting jämfört med det här. Tro mig, imorgon är hon arbetslös.

Vågar du satsa en hundring? Det gör jag.
Citera
2015-11-14, 01:49
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Det vore ju inte helt orimligt med illuminati och rödvinet.

Själv tänkte jag väl mer på att hon syftat på något annat som hänt tidigare under dagen.
Tyskland mötte Frankrike i fotboll i Paris i går kväll. Strax innan det small. Jag vet inte hur matchen slutade, men resultatet kanske inte föll henne på läppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in