Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Det gjorde hon ju. Den tweet som folk klagar på kom efter kondoleans-tweeten. Så detta är verkligen en icke-fråga förutom för onyttiga SD-iditer som Ekroth och Jimpa styr och ställer med.
Hon har varit politiskt aktiv sedan 1995. Man borde kunna kräva mer av en vice statsminister.
Problemet verkar vara en urusel politisk kultur, där Åsa varken är vice-statsminister, annat än på papperet, eller hålls ansvarig för de grodor hon fäller av den etablerade media.
Jo, hon har fått kritik, men karaktären är försonande och förlåtande av de som ska granska makten i sverige. Löfven har fått gå in och "utagera" saken och hon har själv gått ut och pudlat. Flertalet tidningar har i efterhand publicerat artiklar där man uttrycker lättnad över att klimatmötet trots terrorhotet blir av. Det här kan inte vara annat än skadekontroll. Just denna skadekontroll upplever jag som oerhört oroväckande.
Jag blir mycket orolig när den svenska propagandaapparaten går igång på menlösa och obetänksamma uttalande av en låtsas vice statsminister.
Hennes uttalande i sig kan jag förlåta, men hela den här cirkusen, det här är inte bra.