2015-11-16, 22:04
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du sitter ju bara och hittar på. Romson brydde sig ju faktiskt om terrordådet och offren och skrev först ett kondoleans-tweet vilket du och otaliga SD-får verkar ha missat. Miljötoppmötet kommer troligen leda till något gott för många människor på jorden som mer och mer drabbas negativt av global warming.

Blanda inte ihop mig med några "får"...

Romson och miljömupparna ger jag inte mycket för. Tror inte dessa möten är så himla "miljövänliga" på något sätt eller för med sig en bättre miljö i slutändan...
Citera
2015-11-17, 01:27
Medlem
Rektangels avatar
http://www.koling.nu/image/129487357201
Citera
2015-11-17, 05:37
Medlem
Åsa Romson och Mona Sahlin ska båda vara oerhört tacksamma att de tillhör det priviligerade könet. Hade de varit män hade de åkt ut med huvudet före för länge sen. Sedan har de mage att påstå att allt är mycket enklare för män
Citera
2015-11-17, 08:27
Medlem
Utopia.s avatar
Hur kan den här tråden fortfarande leva? Årets största icke-nyhet.
Citera
2015-11-17, 08:37
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Hur kan den här tråden fortfarande leva? Årets största icke-nyhet.

Anser du att vår nuvarande regering är så inkompetenta att sådana här idiotiska utspel (som fick tom Löfven att agera, mannen som fortfarande inte kommenterat IKEA-morden) inte sticker ut på något speciellt sätt.

Faktum är att om ett något annat Europeiskt lands "vice statsminister" (nu får hon ju inte vara det på riktigt, men hon har ju fått låna titeln att leka lite med) skrivit samma idioti så skulle det vara en stornyhet i hela västvärlden.
Citera
2015-11-17, 08:39
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungt.
Det är väl snarare något i stil med "Satan. Nu blir kanske inte det där mötet blir av som i ett lite längre tidsperspektiv skulle kunna rädda bra många fler liv än 100-150 stycken".

Om det var DETTA hon menade skulle hon väl förklarat det och inte försökt censurera och
gömma sitt utspel?

Men så var det ju givetvis inte, utan på sin höjd var hon rädd för att hon (eller snarare regeringskansliet) skulle få boka om hennes resa och hotellbokning, och då är ju 150 människoliv inte mycket värt i hennes (och MP:s) lilla värld.
Citera
2015-11-17, 08:50
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Anser du att vår nuvarande regering är så inkompetenta att sådana här idiotiska utspel (som fick tom Löfven att agera, mannen som fortfarande inte kommenterat IKEA-morden) inte sticker ut på något speciellt sätt.

Faktum är att om ett något annat Europeiskt lands "vice statsminister" (nu får hon ju inte vara det på riktigt, men hon har ju fått låna titeln att leka lite med) skrivit samma idioti så skulle det vara en stornyhet i hela västvärlden.

Jag fattar inte vad som är så provocerande. Att terrordådet får konsekvenser för klimattoppmötet är givetvis superrelevant. Det var endast timingen som är missbedömd, hon borde såklart ha beklagat de direkt drabbade först. Men den här skitstormen handlar ju nog inte så mycket om tweeten, utan snarare om att folk inte gillar Åsa Romson. Hon är inte min favorit heller, men lite is i magen får man ju ha.
Citera
2015-11-17, 09:50
Medlem
Citat:
Jag fattar inte vad som är så provocerande. Att terrordådet får konsekvenser för klimattoppmötet är givetvis superrelevant. Det var endast timingen som är missbedömd, hon borde såklart ha beklagat de direkt drabbade först..
Det gjorde hon ju. Den tweet som folk klagar på kom efter kondoleans-tweeten. Så detta är verkligen en icke-fråga förutom för onyttiga SD-iditer som Ekroth och Jimpa styr och ställer med.
Citera
2015-11-17, 10:04
Medlem
borttagen post
Senast redigerad av artid 2015-11-17 kl. 10:11.
Citera
2015-11-17, 10:11
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Jag fattar inte vad som är så provocerande. Att terrordådet får konsekvenser för klimattoppmötet är givetvis superrelevant. Det var endast timingen som är missbedömd, hon borde såklart ha beklagat de direkt drabbade först. Men den här skitstormen handlar ju nog inte så mycket om tweeten, utan snarare om att folk inte gillar Åsa Romson. Hon är inte min favorit heller, men lite is i magen får man ju ha.

Jo, det är ju hemsk om 150 människors död skall påverka en inkvoterad amatörpolitikers hotellvistelse om en månad!

Hur kan det provocera någon?
Citera
2015-11-17, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det gjorde hon ju. Den tweet som folk klagar på kom efter kondoleans-tweeten. Så detta är verkligen en icke-fråga förutom för onyttiga SD-iditer som Ekroth och Jimpa styr och ställer med.

Hon har varit politiskt aktiv sedan 1995. Man borde kunna kräva mer av en vice statsminister.

Problemet verkar vara en urusel politisk kultur, där Åsa varken är vice-statsminister, annat än på papperet, eller hålls ansvarig för de grodor hon fäller av den etablerade media.

Jo, hon har fått kritik, men karaktären är försonande och förlåtande av de som ska granska makten i sverige. Löfven har fått gå in och "utagera" saken och hon har själv gått ut och pudlat. Flertalet tidningar har i efterhand publicerat artiklar där man uttrycker lättnad över att klimatmötet trots terrorhotet blir av. Det här kan inte vara annat än skadekontroll. Just denna skadekontroll upplever jag som oerhört oroväckande.

Jag blir mycket orolig när den svenska propagandaapparaten går igång på menlösa och obetänksamma uttalande av en låtsas vice statsminister.

Hennes uttalande i sig kan jag förlåta, men hela den här cirkusen, det här är inte bra.
Citera
2015-11-17, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sius

Jag blir mycket orolig när den svenska propagandaapparaten går igång på menlösa och obetänksamma uttalande av en låtsas vice statsminister.

Hennes uttalande i sig kan jag förlåta, men hela den här cirkusen, det här är inte bra.
Då är det ju SD och dess onyttiga idioter du ska rikta din ilska mot för utan deras sanslösa överreaktioner på det som du själv beskriver som ett menlöst uttalande så hade Romsons tweet säkerligen passerat obemärkt för det var ju egentligen inget att se och faktiskt helt korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in