Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-15, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joker_B
Romson får nog panikångest attacker nu.

Ser som sagt ut att Romson drabbas hårt av terrordåden i Paris:

Citat:
Paris (AFP) - Fomer French president Nicolas Sarkozy will demand the upcoming UN climate talks in Paris be postponed by several months following a wave of deadly attacks on the city, party sources told AFP Sunday.
http://news.yahoo.com/sarkozy-demand...111912681.html
Citera
2015-11-15, 12:45
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
Och vad är 129 dödade fransoser jämfört med de miljontals människor som kommer dö pga av klimatet de kommande åren? Tänk långsiktigt.

Det där var det ointelligentaste jag läst i debatten . Ett möte kan flyttas och inget hindrar att det genomförs. Men 129 liv är nu för alltid släckta, i förtid.
Citera
2015-11-15, 12:46
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag är benägen att hålla med. Dock inte på det sättet att vi skulle tycka synd om henne som är sjuk och inte kan hjälpa det utan snarare så att hon inte kommer att ändra sitt beteende, eftersom hon saknar förmåga att förstå vad som var felet. Jag tror inte att hon fortfarande fattar, hon har bara gjort det som partiet har krävt av henne (och kanske också statsministern).

Hon förkroppsligar "jag, jag, jag" -tänkandet. Ingen empati. Oförmåga att sätta sig i en annan människas situation. Oförmåga att sätta saker och ting i rätt prio-ordning. Oförmåga att säga saker som man SKA säga - typ mina tankar går till … - kanske Asberger? Hon säger ju inte det som man ska utan det hon de facto tänker (=men HUR ska det nu gå med mitt viktiga möte..?).

Man inte inte klokare bara att man har pluggat längre än andra. Empati kan man inte studera sig till. Även människor med stora brister kan vara bra på något (plugga).

Men människor som ska representera ett land KAN inte och FÅR inte ha så här stora brister.

Hon kanske skulle passa bäst att sitta i ett rum med endast lite kontakt med andra människor och forska?

Instämmer helt och vill betona att även Hitler tros ha samma bokstavskombination som denna kvinna och jag är väl medveten om denna sjukdom. Den har jag funnit i min egen familjekrets.

Att gå fram till en representant för de nära anhöriga till en som dött och därefter efter en formell beklagan ange sina anspråk på dödsboet som tydligt är huvudskälet.
Senast redigerad av Rektangel 2015-11-15 kl. 12:54.
Citera
2015-11-15, 12:50
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Det där var det ointelligentaste jag läst i debatten . Ett möte kan flyttas och inget hindrar att det genomförs. Men 129 liv är nu för alltid släckta, i förtid.

Och vad ska Åsa Romson göra åt det? Är det hennes fel menar du? Snacka om icke-intelligens
Citera
2015-11-15, 13:09
Medlem
Proclaimers avatar
Alltså fy fan vad trött jag blir på folk i den här tråden! Om ni nu tycker att Åsa Romson fokuserar på fel saker i den är situationen så tycker jag ni ska ta en titt på er själva och det ni fokuserar på; Att utnyttja en tragedi till att kritisera en tweet. Det är fan långt värre än att fokusera på ett klimatmöte som är viktigt för oss alla. Det är så jävla ynkligt och patetiskt och jag förlorar fan mitt hopp för mänskligheten. Hycklare är vad ni är.
Citera
2015-11-15, 13:15
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Och vad ska Åsa Romson göra åt det? Är det hennes fel menar du? Snacka om icke-intelligens

När en vidrig händelse skett, som i Paris, så ska man uttrycka medkänsla med offren och deras anhöriga. Det kan ge ett litet stöd tills dessa och andra terroroffers sorg. Hon kan välja alla andra dagar att prata om klimatmötet, men just när människor slaktars så passar det sig inte.

Likaså är det motbjudande att förminska förintelsen, som hennes liknelse med flyktingsituationen på medelhavet gör . Likaledes tyder hennes uttryck att säga Zigenare på en bristande respekt för romernas avsky att kallas detta.
Sammantaget visar hon inte det omdöme som krävs för att vara minister och bör avgå.
Citera
2015-11-15, 13:17
Medlem
Romson är en vandrande katastrof och en black om foten både för MP och regeringen. Jag tror hon fattar att hon inte matchar sin uppgift och mår jävligt dåligt av detta faktum.

Förstår inte att hon får sitta kvar trots sina återkommande klavertramp. Har hon någon hook på de andra?

Jag har för länge sedan avslöjat henne som en gammal mobberska med taskigt självförtroende som hon kompenserar genom att trampa ner andra.

Hon har dock åldrats 10 år sedan Löfven-regeringen bildades. Kärringen kommer snart att hamna på klinik för avgiftning och tilldelas tung medicinering mot vanföreställningar och en bisarr tankevärld
Citera
2015-11-15, 13:18
Medlem
Wajis avatar
Åsa Romson har inte alla hästar i hagen. Hennes kommentar på twitter bekräftar bara att hon är en självupptagen person.
Citera
Medlem
Citat:
Alltså fy fan vad trött jag blir på folk i den här tråden! Om ni nu tycker att Åsa Romson fokuserar på fel saker i den är situationen så tycker jag ni ska ta en titt på er själva och det ni fokuserar på; Att utnyttja en tragedi till att kritisera en tweet. Det är fan långt värre än att fokusera på ett klimatmöte som är viktigt för oss alla. Det är så jävla ynkligt och patetiskt och jag förlorar fan mitt hopp för mänskligheten. Hycklare är vad ni är.

Så alla politiker blir immuna mot kritik så fort det inträffat ett attentat?
Det är JUST DÅ det är läge att vara kritisk mot politiker! Det är då deras kompetens verkligen belyses! Inte i vardagens autopilot!
Citera
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Så du tycker det är helt normalt och rätt och riktigt att vår vice statsministers första tanke efter att människor slaktas en masse är det klimatmöte hon ska på? Och du tycker att de som tycker att hon är lite korkad som skriver så som vår vice statsminister är hycklare? Ärligt talat, kan man inte erkänna det idiotiska i det hon skrev, DÅ är man en hycklare tillika imbecill. Till och med stolpskottet Fridolin har vett att beklaga hennes tilltag.
Citera
2015-11-15, 13:20
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Och vad är 129 dödade fransoser jämfört med de miljontals människor som kommer dö pga av klimatet de kommande åren? Tänk långsiktigt.

Och det där mötet skulle naturligtvis ha åtgärdat alla framtida klimatförändringar...
Citera
2015-11-15, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Ja politiker ska acceptera att bli mobbade. Särskilt om man är så inkompetent som åsa. Jimmie har blivit väldigt utsatt, irl och på nätet. På flashback åtnjuter han dock en särställning, vilket inte är så konstigt.
Jag tror åsa är en empatisk person privat, men som minister saknar hon all form av taktik och fingerkänsla.

Nej, det funkar inte så. Man kan inte välja när man är empatisk och när man saknar den förmåga. Saknar man förmågan gör man det även i privata sammanhang.

Vi skulle säkert kunna höra en och annan historia ifall hennes närmaste öppnade käften.

Det handlar alltså inte om att Åsa borde ha blivit jätte ledsen eller verkligen sörja dessa 129 som dog. Utan helt enkelt inse att i DETTA sammanhang måste prioordningen vara någon annanstans än ett flytat möte. Hade Sarkozy brutit benet DÅ hade möte varit viktigare än det brutna benet.

Det finns alltså proportioner i eländet som man måste kunna förstå som vice statsminister. Åsa saknar den förmåga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in