2015-11-14, 15:00
Medlem
Mahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
JA, vilken fantastisk idé! Vi petar en av våra mest rutinerade spelare i den viktigaste landskampen på flera, flera år! Carlgren var grym i U21-EM, men kom ingen. Han var inte ens bäst i Allsvenskan. Alvbåge, Stuhr Ellegaard och Wiland var alla bättre enligt mig.

Och nämn gärna när Isaksson gjorde en dålig landskamp senast? Utan honom hade det kunnat bli en tvåsiffrig förlust mot Österrike i september...

Var lite otydlig, ber om ursäkt. Jag åsyftade till ett par inlägg några sidor längre bak i tråden där de diskuterade landslagstruppen efter detta EM.

Jag var otydlig som sagt.
Citera
2015-11-14, 15:39
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Hammarbys förra keeper Johannes Hopf (28 år) toppar målvaktsstatistik i Turkiet (flest matchavgörande räddningar, och trea i räddningsprocent (efter Isaksson och Tolga)).

Jag vet att han kanske inte alltid var perfekt i Hammarby, men just nu borde han väl vara mer intressant än bland annat Olsen och Nordfeldt? Carlgren är yngre, men 28 är ju ingen ålder för en målvakt? Borde inte han vara intressant för Hamrén, eller dennes ersättare?
Citera
2015-11-14, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mahan
Var lite otydlig, ber om ursäkt. Jag åsyftade till ett par inlägg några sidor längre bak i tråden där de diskuterade landslagstruppen efter detta EM.

Jag var otydlig som sagt.
Jaha, då förstår jag! Efter EM är Carlgren väldigt intressant, även om jag håller Nordfeldt lite högre just nu i kampen som ny förstamålvakt.
Citera
2015-11-14, 15:55
Avslutad
Varför är Carlgren väldigt intressant efter EM? Isaksson är inte ens 35 år gammal, och Carlgren är väl knappt bäst i Allsvenskan.
Citera
2015-11-14, 16:15
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Varför är Carlgren väldigt intressant efter EM? Isaksson är inte ens 35 år gammal, och Carlgren är väl knappt bäst i Allsvenskan.

Därför att Isaksson enligt egen utsago lägger av efter ett sista ev. EM 2016:

Citat:
- Det känns positivt och det ska bli kul men det här blir mitt sista kval och förhoppningvis ett slutspel, säger Andreas Isaksson, som fyller 35 EM-året 2016, till fotbollskanalen.se.

- Med all sannolikhet blir det så, det tar tid och kraft. Så det blir slutet.

http://www.fotbollskanalen.se/sverige/isaksson-och-elmander-lagger-av-efter-em-blir-sista-kvalet/
Citera
2015-11-14, 16:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Därför att Isaksson enligt egen utsago lägger av efter ett sista ev. EM 2016.
Det hade jag missat, då är det så klart OK att spekulera om ersättare. I vanliga fall är ju 34/35 ingen ålder för en målvakt. Tack!
Citera
2015-11-14, 17:16
Medlem
Taket ska va öppet, varför? Sist jag var där höll jag på att frysa häcken av mig.
Citera
2015-11-14, 17:24
Medlem
SkrXcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Taket ska va öppet, varför? Sist jag var där höll jag på att frysa häcken av mig.
Hahahaha

Vet inte, köp en kaffe och värm dig. Klä dig ordentligt ?

Vafan?

Haha kan inte sluta skratta. Vilket jävla inlägg.
Citera
2015-11-14, 19:55
Medlem
Snart drar det igång Hoppas på Z,lewicki och Forsberg!
Citera
2015-11-14, 20:37
Medlem
Socialkonservativs avatar
Vad tippar ni på?

Tror 0-2 ikväll. 1-2 på tisdag.
Citera
2015-11-14, 21:39
Medlem
DinosaurPhils avatar
Skönt att se att Lewicki visar att det finns bredd i Sverige. Han tar inte bara bort Eriksen effektivt i 40 min av första halvlek. Han bidrar med en av Sveriges bästa målchanser.

Detta en spelare som knappast hade varit påtänkt om det inte vore för alla skador på mittfältet.

Det får en att undra hur laget hade spelat om Hamrén hade spelat formstarka spelare alá Lewicki?
Citera
2015-11-14, 21:48
Medlem
Sodomizer-s avatar
Vi har varit överlägsna hittills
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in