På presskonf. fick Hamren frågan vad Zlatan betyder. "He's the only world class player we have".
Nog för att det kanske är sant men är det rätt att säga så? Inför avgörande matcher o allt. Såg ut som han ångrade sig lite precis efter han sa det också. Är nog flera av de andra spelarna som tycker det är en aning respektlöst.
På presskonf. fick Hamren frågan vad Zlatan betyder. "He's the only world class player we have".
Nog för att det kanske är sant men är det rätt att säga så? Inför avgörande matcher o allt. Såg ut som han ångrade sig lite precis efter han sa det också. Är nog flera av de andra spelarna som tycker det är en aning respektlöst.
Njae, baserat på vad dom andra spelarna har sagt innan så är dessa nog väl medvetna om detta.
Vem i denna truppen skulle kunna se sig som en spelare i klass med Ronaldo, Messi, Müller, Alaba, Lahm etc etc? Inte ens Zengin på sitt livs bästa dag skulle jag kunna tro.
Wahlqvist har verkligen framtiden för sig, även om jag tror den är som mittback. Men just nu finns en många högerbackar som jag sätter framför honom.
Förutom Lustig så finns Emil Salomonsson som nog var Allsvenskans bästa högerback i år, Anton Tinnerholm som inte var långt där bakom och som dessutom gjort det bra i CL, Mattias Johansson är en av Alkmaars bästa spelare och var påväg till Premier League i somras och Johan Larsson som är hyllad i Brøndby som en av ligans bästa ytterbackar. Och så får vi inte glömma Emil Krafth troligen går före Wahlqvist i U21-landslaget på tisdag.
Jag antar att jag är lite lokalpatriotisk i frågan om Wahlqvist
Antonsson får ta emot mycket skit, men de senaste matcherna i Köpenhamn har han faktiskt varit riktigt bra och det bara att hoppas att han fortsätter så imorgon.
Det har kanns som en mer rimlig trupp till VM-kvalet:
Isaksson Olsen Nordfeldt Hopf
Lustig
M. Johansson
Granqvist
E. Johansson Gagliolo J. Olsson
M. Olsson
O. Wendt Tinnerholm
Augustinsson
Seb. Larsson
Khalili
Lewicki
Hiljemark
Wernbloom
Ekdal
Forsberg
A. Farnerud Sam Larsson
Simon Gustafsson
Ibrahimovic
Guidetti
Berg
Toivonen
Jag tog mig friheten att göra någon ändring. Spelare som kanske inte borde spela i playoff, men borde vara högt på listan över aktuella spelare till VM-kvalet. De kursiva är de jag först skulle göra mig av med (men det är inte raka byten, exempelvis på backplats är inte Tinnerholm - J Olsson rimligt).
De övriga som är intressanta är: Helander, P. Jansson, Quaison - men där krävs lite form.
Senast redigerad av Ernst.Hugo 2015-11-13 kl. 20:54.
Nöjd med allting utom valet av Källström och Antonsson/Olsson.
Hade kunnat acceptera att Källström får starta ifall vi hade haft en starkare defensiv utan rikstomtarna Olsson/Antonsson, nu blir det dock knepigt.
Är övertygad om att Helander hade kunnat göra ett mycket bättre jobb tillsammans med Granen och att Wendt hade levererat sett till hur hans spel har sett ut i Bundesliga.
Källström saknar både farten och bollskickligheten för att kunna utmanövrera ett tekniskt danskt mittfält som kommer att spela med hög press, Lewicki kommer att ha det tufft i det defensiva jobbet.
Kul att Forsberg får starta i en sån här viktig match, är väldigt imponerad av hans viljekraft.
Nöjd med allting utom valet av Källström och Antonsson/Olsson.
Hade kunnat acceptera att Källström får starta ifall vi hade haft en starkare defensiv utan rikstomtarna Olsson/Antonsson, nu blir det dock knepigt.
Är övertygad om att Helander hade kunnat göra ett mycket bättre jobb tillsammans med Granen och att Wendt hade levererat sett till hur hans spel har sett ut i Bundesliga.
Källström saknar både farten och bollskickligheten för att kunna utmanövrera ett tekniskt danskt mittfält som kommer att spela med hög press, Lewicki kommer att ha det tufft i det defensiva jobbet.
Kul att Forsberg får starta i en sån här viktig match, är väldigt imponerad av hans viljekraft.
Den elvan get väl ungefär pengarna tillbaka...
Håller med om att valet Granqvist/Antonsson är katastrof, de var riktigt dåliga senast. Dock finns det väl kanske inget jättebra alternativ i truppen då Johansson är den tredje mittbacken, och han har ju varit rätt formsvag. Även Källström hade jag bänkat och spelat Hiljemark/Lewicki som innermittfält. Den tidigare har visat bra form i Palermo och de är båda vana att spela tillsammans sedan U21.
Marcus Berg eller Guidetti känns hugget som stucket, Berg är väl den som funkat bäst med Zlatan så här långt, så jag ser inget problem att starta med honom.
Kul att 3/4 av mittfältet har MFF som nuvarande eller senaste klubb. Upp till bevis.. Lewicki har dock haft det svårt under hösten och knappast övertygat.
Förstår inte varför alla är så sugna på Isaksson fortfarande? Hade han ens varit den bästa målvakten i Allsvenskan förra säsongen?
In med Carlgren, även om han är dålig emellanåt så behövs en målvakt som kan leda en försvarslinje. Antonsson borde ha gjort sin sista landskamp för några år sedan.
Förstår inte varför alla är så sugna på Isaksson fortfarande? Hade han ens varit den bästa målvakten i Allsvenskan förra säsongen?
In med Carlgren, även om han är dålig emellanåt så behövs en målvakt som kan leda en försvarslinje. Antonsson borde ha gjort sin sista landskamp för några år sedan.
JA, vilken fantastisk idé! Vi petar en av våra mest rutinerade spelare i den viktigaste landskampen på flera, flera år! Carlgren var grym i U21-EM, men kom ingen. Han var inte ens bäst i Allsvenskan. Alvbåge, Stuhr Ellegaard och Wiland var alla bättre enligt mig.
Och nämn gärna när Isaksson gjorde en dålig landskamp senast? Utan honom hade det kunnat bli en tvåsiffrig förlust mot Österrike i september...