2015-11-13, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenix1
Det låter ju bra. Men har så jäklar mycket installerat, både hårdvara och mjukvara. Så jag väntar nog lite ändå. T.ex. ett kontrollerkort för 4 diskar finns ingen win10 drivare ännu till.

Dom flesta driversen är native på w10 så det ska inte vara ett problem
Citera
2015-11-13, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Dom flesta driversen är native på w10 så det ska inte vara ett problem

Funderar på att köpa en ny SSD och installera win10 system isf. För visst är jag nyfiken på win10.
Dock tycker jag win7 är jäkligt bra.

Hur är det med multitaskingen. Jag kör jäkligt mycket program samtidigt. Hörde någon påstå att win10 är sämre på det. Har du/ni någon åsikt om det?

Annars, tycker ni uppgraderingen av från win7 till win10 är en bra grej? Jag tycker ju om aero glass. Det saknas väl på win10?
Citera
2015-11-13, 13:34
Medlem
Drapåtrissors avatar
Fattar inte vad som hänt men plötsligt fungerar inte mitt lösenord som jag alltid har och är helsäker på är rätt. Så nu sitter jag där med ett windows 10 utan möjlighet att logga in. Någon annan som råkat ut för samma problem?
Citera
2015-11-13, 14:31
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Fattar inte vad som hänt men plötsligt fungerar inte mitt lösenord som jag alltid har och är helsäker på är rätt. Så nu sitter jag där med ett windows 10 utan möjlighet att logga in. Någon annan som råkat ut för samma problem?

Förutsätter att du har fler datorer i din omgivning -> http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-live/account-reset-password-forgot-faq

Kan denna instruktion hjälpa dig?
Citera
2015-11-13, 15:01
Medlem
win10 är som win7, väldig bra!
Citera
2015-11-13, 15:53
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Förutsätter att du har fler datorer i din omgivning -> http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-live/account-reset-password-forgot-faq

Kan denna instruktion hjälpa dig?
Nä tyvärr ingen lösning. Men installerar om och håller tummarna.
Citera
2015-11-13, 16:27
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Nä tyvärr ingen lösning. Men installerar om och håller tummarna.

Installerar om operativsystem p.g.a detta?
Citera
2015-11-13, 17:18
Medlem
Psykonaut-s avatar
Jag brukade använda olika boot cd förr när datorer klyddade oftare.
http://www.hiren.info/pages/bootcd

Där fanns program som knäckte Windows lösenord genom att ladda register HIV eller liknande.
Citera
2015-11-13, 18:15
Medlem
sashafierceyonces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Något åt detta håll då? -> (FB) Microsoft erbjuder amnesti till piratkopierare (Win7 - Win10)

nja det där har jag hört talas om, har ej sett det fungera än i praktiken. Men det jag menade var om man har en laglig win 7 nyckel ska man kunna använda den på en ren win 10. Jag håller på och installerar den senaste versionen som släpptes igår (1511, 10586) och hoppas på att det löser aktiveringen.
Citera
2015-11-13, 20:33
Medlem
B329s avatar
Citat:

Ja, Ja hade samma problem med mitt lösenord för ett tag sedan. Fick logga in med microsoftkontot. Har för mig att Jag tryckte på något nere till vänster på skärmen för att komma dit. Sedan fick Jag bekräfta att Jag var Jag genom att få en kod skickad till mig på en av epostadresserna.
Citera
2015-11-13, 21:54
Medlem
Hej!

Jag uppdaterade precis till Windows 10 från windows 7, allt har gått jätte bra och allt fungerar förutom 1 sak.
Mitt nätverkskort hittas inte under installation av drivrutiner (se bifogad bild längst ned). Nätverkskortet är ett Realtek PCIe GBE Family Controller" på 1000/mbit.
Så nu sitter jag här på ett USB nätverkskort på 100mbit hur ledsen som helst.

Mitt moderkort är ett Sabertooth 990 FX 2.0R.

Jag har testat att installera drivrutiner från skivan som följde med moderkortet med samma resultat som på bilden, samt windows 10 och windows 8 drivrutiner med samma resultat. LAN kortet är aktivt när jag tittar i BIOS.

Så, har någon stött på samma problem eller vet vad jag kan testa för något?

BILD:
http://oi68.tinypic.com/1zgqnp3.jpg
Senast redigerad av Lfomod 2015-11-13 kl. 21:58.
Citera
2015-11-14, 08:42
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lfomod
Hej!

Jag uppdaterade precis till Windows 10 från windows 7, allt har gått jätte bra och allt fungerar förutom 1 sak.
Mitt nätverkskort hittas inte under installation av drivrutiner (se bifogad bild längst ned). Nätverkskortet är ett Realtek PCIe GBE Family Controller" på 1000/mbit.
Så nu sitter jag här på ett USB nätverkskort på 100mbit hur ledsen som helst.

Mitt moderkort är ett Sabertooth 990 FX 2.0R.

Jag har testat att installera drivrutiner från skivan som följde med moderkortet med samma resultat som på bilden, samt windows 10 och windows 8 drivrutiner med samma resultat. LAN kortet är aktivt när jag tittar i BIOS.

Så, har någon stött på samma problem eller vet vad jag kan testa för något?

BILD:
http://oi68.tinypic.com/1zgqnp3.jpg

Hämta hem Driver Booster Free och installerar det. Kör sedan en scanning så kanske du får en träff på nätverksdelen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in