Citat:
Ursprungligen postat av
CyrusGNetWork
Svårt att säga att du ska nu börjar med Windows 10 om du nu har en helt fungerande Windowsmaskin. Man får helt enkelt fråga sig själv, är detta värt? i Mitt fall så valdes ett Ja.
Ja, jo, svårt är det! "Helt fungerande" maskin har jag väl egentligen inte. Behövs en formatering då jag har ackumulerat så mycket skit på datorn, och det är väl fortfarande som så att datorn flyter på snabbare som den gjorde förr i tiden när man installera om även samma OS?
Att ett windows är bättre än det andra när det kommer till inte bara spel, men också hur snabb responstid det blir med vissa program med win7 vs win10 är självklart, men frågan är vilket. Det lilla jag läst på das interwebz visar väldigt olika, och sen hjälper det inte att jag läst några månader gamla artiklar angående OS:et då win10 uppdateras och blir bättre för var dag (hoppas jag).
Frågar väl kanske efter lite för mycket då jag inte blir nöjd med något svar jag hittar någonstans. I min drömvärld vill jag se ett enkelt svar: "JA, WinX är bättre pga det här och det där, för att blabla lättläst fakta, TLDR-versionen. Men allt kan ju inte vara så enkelt här i världen!
Citat:
Ursprungligen postat av
1FF
Sedär, jamen då har du ditt svar. Jag hade för mig att kraven var något lägre på W10. Men om man kollar på nätet så upplever en del W10 som lite lättare på datorn, mindre RAM användande, lättare med grafikanvändningen och snabbare uppstart och funktioner med en del program till följd av att programmakarna har tvingats förbättra/uppdatera sina program. Framförallt så går allt lite snabbare i W10.
Men som jag skrev i min inledning så får du bedömma själv förhållandet W7 kontra W10 det jag ville bidra med var spioneri/telemetristoppandet som sparar in en hel del resurser. Stäng även av time broker i registret och uppdatering av appar etc och du tjänar in ännu mer.
Jamen se där! Någonting i stil med det där var vad jag eftersökte, men hade givetvis velat se ett dussintals länkar där detta backas upp samt 50 flashbacks-dasar som instämmer med ryggdunkar.
Men men!