Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-14, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hämta hem Driver Booster Free och installerar det. Kör sedan en scanning så kanske du får en träff på nätverksdelen.

Tack för tipset! Programmet hittade 3st drivrutiner varav ena var just LAN kortet Hoppas det fungerar nu med installation också.

EDIT: Uppdateringen har stått och tuggat på 1% på nätverkskortet i ett långt tag nu. Verkar som att ingenting riktigt kan få kontakt med det. Men i enhetshanteraren står det att kortet fungerar utan problem.
Senast redigerad av Lfomod 2015-11-14 kl. 12:52.
Citera
2015-11-14, 13:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lfomod
Tack för tipset! Programmet hittade 3st drivrutiner varav ena var just LAN kortet Hoppas det fungerar nu med installation också.

EDIT: Uppdateringen har stått och tuggat på 1% på nätverkskortet i ett långt tag nu. Verkar som att ingenting riktigt kan få kontakt med det. Men i enhetshanteraren står det att kortet fungerar utan problem.

Vissa drivrutiner kan ta en stund innan uppdateringen är klar har jag märkt. Bl.a för nätverksdelen och ljud.
Citera
2015-11-14, 16:13
Medlem
Citat:
Vissa drivrutiner kan ta en stund innan uppdateringen är klar har jag märkt. Bl.a för nätverksdelen och ljud.

Drivrutinerna installerades och sedan skulle jag starta om datorn för att slutföra installationen. Men när jag har startat om datorn och tittar i Driver booster så är drivrutinen inte uppdaterad.
Citera
2015-11-14, 16:16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Drivrutinerna installerades och sedan skulle jag starta om datorn för att slutföra installationen. Men när jag har startat om datorn och tittar i Driver booster så är drivrutinen inte uppdaterad.

Låter aning märkligt. Vad händer om du scannar igenom datorn igen? Kommer det upp nya drivrutiner?
Citera
2015-11-14, 16:20
Medlem
Citat:
Låter aning märkligt. Vad händer om du scannar igenom datorn igen? Kommer det upp nya drivrutiner?

Nej, alla andra är installerade och klara. Så det är bara nätverkskortet som inte vill. Kortet har även försvunnit från listan inne bland mina nätverkskort bland inställningarna. Men finns fortfarande kvar i enhetshanteraren.
Citera
2015-11-14, 16:27
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du testat med drivrutinen från moderkortets webbsida -> https://www.asus.com/se/Motherboards/SABERTOOTH_990FX/HelpDesk_Download/

http://i.imgur.com/eRXgr7n.png

Välj efter ditt operativsystem och version. Laddar hem filen till skrivbordet och packa sedan upp filen. Öppnar upp katalogen så finner du en Setupfil.
Citera
2015-11-14, 16:44
Medlem
Citat:
Har du testat med drivrutinen från moderkortets webbsida -> https://www.asus.com/se/Motherboards/SABERTOOTH_990FX/HelpDesk_Download/

http://i.imgur.com/eRXgr7n.png

Välj efter ditt operativsystem och version. Laddar hem filen till skrivbordet och packa sedan upp filen. Öppnar upp katalogen så finner du en Setupfil.

Jajamen, det har jag testat. Utan framgång tyvärr.

Jag drog hem nån drivrutin direkt från realteks hemsida nu och installerar dem manuellt. Ska se om det fungerar.

EDIT: Fungerar fortfarande inte även fast drivrutinerna installerades som dem skulle. Skumt detta...

Jag ser i en tråd på ett annat forum att folk har samma problem, och det har hjälpt att avinstallera Bitdefender anti virus för att få det att fungera tydligen. Får testa det också.

EDIT 2: NOPE!!!

Fan nu lessnar jag snart.
Senast redigerad av Lfomod 2015-11-14 kl. 17:12.
Citera
2015-11-14, 17:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Jajamen, det har jag testat. Utan framgång tyvärr.

Jag drog hem nån drivrutin direkt från realteks hemsida nu och installerar dem manuellt. Ska se om det fungerar.

EDIT: Fungerar fortfarande inte även fast drivrutinerna installerades som dem skulle. Skumt detta...

Jag ser i en tråd på ett annat forum att folk har samma problem, och det har hjälpt att avinstallera Bitdefender anti virus för att få det att fungera tydligen. Får testa det också.

EDIT 2: NOPE!!!

Fan nu lessnar jag snart.

Om du avinstallerar bort det du har gjort och börjar sedan med drivrutinen till moderkortet. Därefter till nätverksdelen. Vad händer då?
Citera
2015-11-14, 20:46
Medlem
Citat:
Om du avinstallerar bort det du har gjort och börjar sedan med drivrutinen till moderkortet. Därefter till nätverksdelen. Vad händer då?

Jag hittar inga drivrutiner till själva moderkortet och för att vara ärlig så vet jag inte hur man går till väga för att installera dem om jag skulle få tag på dem riktigt. Har aldrig gjort det förr.
Citera
2015-11-14, 21:11
Medlem
Citat:
Jag hittar inga drivrutiner till själva moderkortet och för att vara ärlig så vet jag inte hur man går till väga för att installera dem om jag skulle få tag på dem riktigt. Har aldrig gjort det förr.

Påminner om problemet jag skrivit om tidigare och som visade sig likadant på mitt AsusMB.

I mitt fall var jag tvungen att gå tillbaka till win7. Avinstallera Avast, uppgradera och då funkade NIC. Kunde sedan återinstallera Avast. Har skrivit om det på Asus sajt.
Citera
2015-11-15, 06:11
Medlem
cavvemans avatar
Nya versionen av W10 installerad och givetvis så installerade alla appar också.
Får ta och skapa en ny w10 usb med hjälp av ntlite.
Har en känsla av att jag inom kort ska övergå till ltsb versionen av w10 för att få så lite bloat som möjligt.
Citera
2015-11-15, 11:17
Medlem
bayharborbutcher1s avatar
hejsan!

Har på senare tid fått massa virus, har testat alla virusprogram men inget verkar vilja ta bort dem.
tänkte då återställa datorn med de går inte, de går heller inte ominstallera med skiva..
kör win10 nu. vad är problmet?

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in