2015-11-13, 13:39
Medlem
vad som än händer down the line i det här fallet så hoppas jag dom slipper betala skadestånd, eller att han får väldigt väldigt lite.
Citera
2015-11-13, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Varför skulle dom ändra i det här fallet?

Ge gärna ett vettigt skäl till det?

Eftersom det finns tydliga vittnesuppgifter från personer som iakttog misshandeln. Att dessa inte skulle vara trovärdiga är bara skitsnack. Aggressivt white-trash som kommer undan med grov misshandel inför flera vittnet. NOT.
Senast redigerad av FNC 2015-11-13 kl. 13:50.
Citera
2015-11-13, 13:41
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Jag lever mycket hellre i ett samhälle där lagar och regler följs. Annars kan man väl ge upp och flytta till Isis kalifat? Jag kanske bara är för svensk?

Men jag tror Hovrätten kommer rätta till vad halvdanna advokater i norrlands inavlade tingsrätt inte klarade av. Vad sänder det här för signaler annars till alfahanar med hjärna som en valnöt. Freaks.

Självklart lever alla helst i ett samhälle med rättvisa och mänskliga lagar där dessa åtföljs men nu är inte så fallet.

Vad sänder det för signaler om den småkukade Hagamannen ska få skadestånd? Vidare hur rädda tror du vider som Hagamannen är för att bli straffade för sina historiska och framtida brott?
Citera
2015-11-13, 13:46
Medlem
zergrushs avatar
Mycket möjligt att dessa tre varit skyldiga, och de borde nog ha fällts isåfall.

Men ärligt talat: Who gives a shit?
Citera
2015-11-13, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FNC
Eftersom det finns tydliga vittnesuppgifter från personer som iakttog misshandeln. Att dessa inte skulle vara trovärdiga är bara skitsnack. Aggressivt white-trash som kommer undan med grov misshandel inför flera vittnet. NOT.

Nej. Det finns inga trovärdiga vittnen. En har bland annat kollat åt ett annat håll

Sen har 2 personer sett bilder på MG innan utpekande.

Det är helt ohållbart. Och är inget unikt för det här fallet.

Det du skriver är bara ditt önsketänkande. Och det håller inte i någon instans!
Citera
2015-11-13, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Nej. Det finns inga trovärdiga vittnen. En har bland annat kollat åt ett annat håll

Sen har 2 personer sett bilder på MG innan utpekande.

Det är helt ohållbart. Och är inget unikt för det här fallet.

Det du skriver är bara ditt önsketänkande. Och det håller inte i någon instans!

Inte för att jag tycker synd om Hagamannen men hela vittneshistorien är tveksam. Antingen bedöms vittnena avsiktligt vara opålitliga eller ljuger vittnena om hur mycket man sett. Dessutom hittades en av de misstänktas mobiler i närheten. Att det saknas teknisk bevisning på golfklubban beror väl troligen på att handskar användes.
Citera
2015-11-13, 14:19
Bannlyst
Citat:
Inte för att jag tycker synd om Hagamannen men hela vittneshistorien är tveksam. Antingen bedöms vittnena avsiktligt vara opålitliga eller ljuger vittnena om hur mycket man sett. Dessutom hittades en av de misstänktas mobiler i närheten. Att det saknas teknisk bevisning på golfklubban beror väl troligen på att handskar användes.

Hur kan du komma fram till dom alternativen?

Dom har kollat på bilder på mg innan en vittneskonfrontation.

Förstår du verkligen inte, att det inte håller? Varken här eller i andra fall.

Och att man glömt en mobil någonstans är inget bevis för att man utfört ett brott.
Citera
2015-11-13, 14:26
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Om det inte var Tingström och Dencker, vilka var det då? Dessutom så hade Tingström redan 1977 skickat en brevbomb.

Nu minns jag inte alla turer!
Jag vet iallafall att Denker tjänade på att få Tingström fälld så han kunde fortsätta knulla Tingströms tjej även efter brevbombsmålet 1977.

Tyvärr dog en nybliven polare som var tillsammans med Denkerdottern på en altan i nacka som en förväntad hämnd av förmodligen Tingström för att gubben Sigurd Denker skulle knulla någonting han inte borde rört.

Det som sen är märkligt är att Denkerdottern söker kontakt med Tingström när Tingström mer eller mindre ligger för döden, jag är hyfsat säker på att dottern var ute efter att avslöja Palmes mördare som jag tror att Tingström också var inblandad i, en hämnd för allt Tingström fått stå ut med.

Denkerdottern var förmodligen ute efter dom där 50 miljonerna som fortfarande finns som belöning, om jag inte missminner mig försökte väll även advokaten Pelle Svensson få dom. Efter det försvann Pelle mer eller mindre från rampljuset utbränd och förmodligen hånad av sin egen yrkesgrupp.

Tingström blev fälld för brevbombsmålet 1977.
Allt kanske bara startade med en Denkerkuk som ville göka en annan än sin egna fru, Palme och en Polare fick betala med sina liv, det kanske var hela den utlösande faktorn.

Tingström fick aldrig resning, om det var för att skydda Chefsåklagaren Denker kommer vi aldrig få veta.

Huvudsyftet jag ville lyfta fram var att det är inte rättssäkert i Sverige då en kuk kan få styra, det visar egentligen den friande domen mot grabbarna också.
Citera
2015-11-13, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Mycket möjligt att dessa tre varit skyldiga, och de borde nog ha fällts isåfall.

Ja, det är precis så det ligger till. Domstolen bryr sig inte om Våldtäkts-Niklas lidande, och de vänder med ett genidrag på steken och låter rättssäkerheten handla om de tre åtalade männen.

När en domstol gör saken till en bevisfråga så är det kört! Det går inte att formulera en handling som skulle ens likna ett överklagande utan att ärekränka rådmannen! En tydlig signal till Hagamannen om att han inget har att hämta i en svensk domstol i denna sak. Jag är full av beundran över tingsrättens tillämpning av lag.

Who gives the shit i tingsrätten, när det gäller Våldtäkts-Niklas rättssäkerhet är just det saken handlar om!
Citera
2015-11-13, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

Exactement! Nu kan Hagamannen sucka över att det inte finns någon rättvisa här i världen. Likaväl som hans offer suckar över det faktum att Hagamannen vägrade att betala något skadestånd till sina offer..

2015-11-13, 14:49
Medlem
Citat:

Som det verkar så har ju vittnena sett bilder på MGM innan vittnesmål, så det påverkar utredningen.

Helt ärligt hoppas jag aldrig GM döms, äcklet förtjänar stryk, och hans patetiska beskrivning av hur han blev slagen trots att han bad dem att sluta gör mig bara mer övertygad.
Citera
2015-11-13, 14:54
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Exactement! Nu kan Hagamannen sucka över att det inte finns någon rättvisa här i världen. Likaväl som hans offer suckar över det faktum att Hagamannen vägrade att betala något skadestånd till sina offer..

Dom har fått sitt skadestånd, men kanske via brottsoffermyndigheten och då är det återigen du å jag som betalat för Nicklas brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in