Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-27, 18:02
  #2653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det var märkligt må jag säga. Men samtidigt så är det ännu märkligare att han kan ligga under radarn fortfarande. Normalt borde han ha lokaliserats för länge sedan. Eller så är det så att folk inte är speciellt uppmärksamma?
Innebär detta att Niklas får betala samtliga rättegångskostnader? Överklaga till HD uteslutet, eller finns det andra misstänkta att jaga om nu dessa blev friade? Kan man kort sagt anse ärendet vara avslutat?
Citera
2016-04-27, 21:11
  #2654
Medlem
PrisonMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Innebär detta att Niklas får betala samtliga rättegångskostnader? Överklaga till HD uteslutet, eller finns det andra misstänkta att jaga om nu dessa blev friade? Kan man kort sagt anse ärendet vara avslutat?
Nej, det är nämligen ett brottmål och en målsägare behöver aldrig betala rättegångskostnader eller ombudskostnader. Det är bara åtalade som riskerar att behöva göra det.
Citera
2016-04-27, 21:22
  #2655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
Nej, det är nämligen ett brottmål och en målsägare behöver aldrig betala rättegångskostnader eller ombudskostnader. Det är bara åtalade som riskerar att behöva göra det.

Det var ju jävligt synd att Nicke inte fick öppna plånboken och betala.
Dock så är det nog inte det sista vi hör från honom angående denna historia misstänker jag. Överklagan ska vara inlämnad innan 25/5.
Citera
2016-04-27, 21:29
  #2656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Det är väl uteslutet att detta kan gå vidare till HD va?
Inte en chans att detta går till HD. De som piskade upp lille Nicke har klarat sig...
Citera
2016-04-27, 21:48
  #2657
Medlem
Hulda på Höjdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NastyRaisin
Det var ju jävligt synd att Nicke inte fick öppna plånboken och betala.
Dock så är det nog inte det sista vi hör från honom angående denna historia misstänker jag. Överklagan ska vara inlämnad innan 25/5.

Jag tror att chansen att detta går till HD är betydligt mycket mindre än att hans nya grannar står som åtalade för misshandel nästa gång.
Citera
2016-04-27, 23:28
  #2658
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NastyRaisin
Det var ju jävligt synd att Nicke inte fick öppna plånboken och betala.

Eh, va, varför var det synd? Eller, snarare, det var ju aldrig aktuellt. Det är väl en fullständig självklarhet att BO inte ska riskera behöva betala sina egna rättegångskostnader! Den här typen av primitivt emotionellt machosnack är pinsamt.
__________________
Senast redigerad av CarolSeaver 2016-04-27 kl. 23:33.
Citera
2016-06-15, 18:27
  #2659
Medlem
Tydligen har Hagamannen setts till på Bishops Arms i Umeå nyligen, vet ej om det stämmer då jag endast hört det från en annan person.
Så alla kvinnor i Umeå kan ju säga välkommen tillbaka till sin Hagaman och ge han saftig kram och en blombukett!
Citera
2016-06-15, 18:31
  #2660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Tydligen har Hagamannen setts till på Bishops Arms i Umeå nyligen, vet ej om det stämmer då jag endast hört det från en annan person.
Så alla kvinnor i Umeå kan ju säga välkommen tillbaka till sin Hagaman och ge han saftig kram och en blombukett!

Tja, det var väl när han hade fått i sig några öl han inte kunde kontrollera sin brunst, och Bishops är ju precis ett sån sunkhak som han gillar att hänga på.
Citera
2016-06-15, 18:34
  #2661
Avstängd
Synnies avatar
Stackare, det måste kännas jätte tufft att bli trakasserad på det här vidriga sätter!
Citera
2016-06-15, 19:07
  #2662
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synnie
Stackare, det måste kännas jätte tufft att bli trakasserad på det här vidriga sätter!
Det är nog ännu mer "känns jättetufft" när någon våldtar dig + försöker slå ihjäl dig + biter loss kroppsdelar på dig, wouldn't you say?

Han valde att begå sina brott - att folk skriver "vidrigt elaka saker" är en naturlig följd av dessa "vidrigt elaka" val.
Citera
2016-07-28, 10:56
  #2663
Medlem
BoISarens avatar
Allmänna diskussioner om Hagamannen tas här
(FB) Diskussioner om Hagamannen - Niklas Lindgren

Här diskuterar vi bara det aktuella brottet som är topic i den här tråden

//Mod
__________________
Senast redigerad av BoISaren 2016-07-28 kl. 16:05.
Citera
2023-11-28, 18:52
  #2664
Medlem
Vad heter personerna som misshandlade Hagamannen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback