2015-08-25, 13:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 64an
Inför frigivningen hade han fortfarande inte förmågan att inse hur illa han faktiskt gjort dem han överföll utan kräver rätten att bosätta sig bland sina offer.
Exakt vad har man lärt sig då menar du?

Jag har inte talat om att han »lärt« sig något. Jag svarade bara på ett inlägg som uttalade att han förhoppningsvis gjort det genom slaget i huvudet.

Citat:
och att vi bara har rättighetslagar för grova brottslingar här i Sverige är bara att beklaga.
Vilket straff har tjejerna fått i jämförelse.

Vad är »rättighetslagar«?

Citat:
Men risken för lite framtida svinn och lidande får man väl räkna med eftersom han nu suttit av sin tid. Eller?

Vem är »man«?
Citera
2015-08-25, 14:46
Medlem
Jernvantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 64an
Själv tycker jag att det är en stor skillnad.
Synd bara att han inte tränat lite mer på själva slutputten.

Men enligt ditt resonemang är en Polis som skjuter en våldsverkare eller mördare in action lika förkastligt, eftersom han skadar en annan människa?

Bara för att en blind höna finner frö betyder det inte för det att hönan inte är blind.
Citera
2015-08-25, 15:06
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.kuriren.nu/nknyheter/30-a...t-8436430.aspx

"Övertorneå Den misstänkte till misshandeln har träffat Hagamannen förr. Det har 30-åringen berättat för Kuriren.

När Kuriren var på plats i Övertorneå efter misshandeln av Hagamannen, för att prata med folk i närheten och de som kan ha sett något, var 30-åringen en av de som uttalade sig.

Han berättade att han hade träffat Niklas Lindgren tidigare. Han antydde då att Lindgren betedde sig som att ingenting hade hänt i det förflutna och talade i ordalag som klart lät förstå hans negativa känslor gentemot Hagamannen. 30-åringen gjorde det inte till någon hemlighet vad han tycker om dömda våldtäktsmän."
Citera
2015-08-25, 15:15
Medlem
Vem är geniet som spöat hagamannen med sin golfklubba och sedan gjort ett erkännande på Facebook?

Hittade det bak i tråden nu https://www.facebook.com/pereneum?fref=nf

Klart det var en gammal kåkfarare som "tog lagen i egna händer". Pöbel.
Senast redigerad av urbanurban 2015-08-25 kl. 15:18.
Citera
2015-08-25, 16:36
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Fast man kan ju undra vilken grad av kalabalik och mediecirkus det blir när Eklund kommer ut.
Fast han har ju till skillnad från Lindgren dödat 2 människor och dömts till livstids fängelse. Så har vi tur så kommer han aldrig ut. Eller så är han så pass gammal att tasken inte funkar längre och därmed inte är farlig längre den dagen han kommer ut..
Citera
2015-08-25, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Fast han har ju till skillnad från Lindgren dödat 2 människor och dömts till livstids fängelse. Så har vi tur så kommer han aldrig ut. Eller så är han så pass gammal att tasken inte funkar längre och därmed inte är farlig längre den dagen han kommer ut..

Eller så släpps han ut om något år och bosätter sig granne med ett dagis. Det är ju rätt och riktigt att brottslingar som avtjänat sitt straff får göra vad de vill, enligt vissa högljudda typer i den här tråden.
Citera
2015-08-25, 19:01
Medlem
Arkiaters avatar
Återstår väl nu att se om Hagamannen återvänder till Övertorneå och utbildningen där? Kommer han stå ut? Kan tänka mig att han utöver att ha blivit misshandlad i Övertorneå kommer att vara helt utfryst på orten. Det finns väl ingen som kommer att prata med honom? Vittnen från "överfallet" kommer lysa med sin frånvaro. Svårigheterna att för polisen kartlägga vad som de facto hände vid misshandeln i lördags kommer att te sig monumentala. Att fastställa vem som utdelade slagen med golfklubban och utövade annat våld mot Hagamannen kommer bli omöjligt avgöra. MGM går fria. Case closed.
Citera
2015-08-25, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Det kommer aldrig hända! Eklund fick tack och lov livstid.

Du får nog ta och googla lite på "livstid".
Citera
2015-08-25, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
Finns inget företag som skulle anställa honom inte ens med 100 % lönebidrag.

Han får nog jobb på hans storebrors husvagnsfirma ska du se.
Citera
2015-08-25, 19:41
Medlem
KjellSorterings avatar
Vad är Jimmie dömd för tidigare? Detta aset skall skaka galler finns få saker som jag tycker så illa om som våldsverkare.
Citera
2015-08-25, 20:24
Medlem
En har svårt tycka synd om han för han blev klubbad i skallen.Så många stackars kvinnor han skadat var de rätt åt han enligt mitt tycke.Hadde han blivit klubbad över bena hadde han kanske fått sitta resten av live och kvinnor sluppit va rädd för han
Citera
2015-08-25, 20:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedebyborna
En har svårt tycka synd om han för han blev klubbad i skallen.Så många stackars kvinnor han skadat var de rätt åt han enligt mitt tycke.Hadde han blivit klubbad över bena hadde han kanske fått sitta resten av live och kvinnor sluppit va rädd för han

Det är nog väldigt få som tycker synd om honom. Det går utmärkt att fördöma handlingen utan att på något sätt sympatisera med offret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in